Page 153 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 153
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
Medyasoft, kurumsal
çözümlerle büyüyor
Dünya üzerinde önde
gelen yaz›l›m markalar›n›
bir araya getiren Medya-
soft, yaz›l›m sat›fl›n›n ya-
n› s›ra verdi¤i e¤itimler
ve yeni distribütörlük
anlaflmalar› ile 2010 y›-
l›ndaki büyüme hedefini
yüzde 60 olarak belirle-
di. 2009’u 35 milyon lira
ciroyla kapatan Medya-
soft, kurumsal çözümler-
le büyüyerek 2010 y›l›n-
da 60 milyon, 2011 y›l›n-
da ise 100 milyon lira ci-
ro hedefliyor.
Medyasoft Genel Müdürü Do¤u Papuçcuo¤lu,
Medyasoft’un sa¤lad›¤› birçok çözüm bulundu¤unu B‹LG‹TAfi, DOKÜMAN
ama IBM Tivoli Storage ve Adobe Connect ürünleri-
nin daha önde geldi¤ini söylüyor. Papuçcuo¤lu, YÖNET‹M H‹ZMET‹ DE
“IBM Tivoli Depolama Yöneticisi FastBack, firmalar VER‹YOR
için kritik Windows ve Linux sunucular› için veri mer-
kezlerinde, uzaktaki ofislerde ve küçük ve orta bo- Japon Kyocera Mita flirketinin Türkiye yetkili
yutlu firmalarda daha ak›ll› bir veri koruma ve nere- distribütörü Bilgitafl, müflterilerine dijital çok
deyse anl›k geri kurtarma yaz›l›m çözümüdür. Adobe fonksiyonlu fotokopiler, lazer yaz›c›lar, genifl for-
connect ise çevrimiçi iletiflim ve e¤itim imkanlar› su- mat yaz›c›lar, döküman üretim sistemleri, dijital
nan bir platform. E¤itim ve toplant›lar›n çok büyük renkli bask› makineleri, yaz›l›m ürünleriyle hizmet
bir bölümü Adobe Connect üzerinden yap›larak e¤i- sunuyor.
tim maliyetleri azalt›labilir” diye konufluyor. Bilgitafl Pazarlama ve ‹fl Gelifltirme Koordina-
törü Türkay Terzigil, Bilgitafl’›n 2010 y›l› hedefle-
Index, tüm ürünlerinde rinden birinin 2008 y›l› ciro seviyesini yakalamak
KOB‹’leri hedefliyor oldu¤unu söylüyor. 2010 y›l›n›n ilk alt› ayl›k fi-
1989 y›l›ndan beri Türk nansal verilerine bak›ld›¤›nda bu hedefin gerçek-
biliflim sektöründe faaliyet leflece¤ini öngören Terzigil, “Di¤er bir hedefimiz
gösteren Index, Türkiye ge- de Kyocera TASKalfa renkli ürün ailesi ile h›zla
nelindeki bilgisayar firmala- büyümekte olan renkli MFP pazar›ndaki pay›m›z›
r›na, ihtiyaç duyduklar› tüm artt›rarak liderli¤imizi pekifltirmektir. Günümüzde
ürünleri temin ediyor. Index art›k sadece ürün satmak tek bafl›na yeterli ol-
Grup çat›s› alt›nda Index, maktan ç›km›flt›r, satt›¤›n›z ürün ile beraber hiz-
Datagate, Despec, Neteks, met satabilmek önemli hale gelmifltir. Bu aç›dan
Neotech ve Teklos adl› flir- Bilgitafl dökümantasyon sektöründe sadece ma-
ketler yer al›yor. Index’in kine sat›fl› yapmay›p, ayn› zamanda makineleriy-
sahip oldu¤u ifltirak flirket- le beraber müflterilerine maliyetlerini azaltan, ve-
leriyle birlikte, Index Grup rimliliklerini art›ran Döküman Hizmetleri Yönetimi
2009 y›l› sonu itibariyle 1 servisleri sunmaktad›r” diye konufluyor.
milyar dolar›n›n üstünde bir
ciro gerçeklefltirdi. önemli ilk 5 konusu içinde KOB‹’lerin ülkemiz eko-
Index Grup CEO’su Erol nomisinde daha etkin rol almas› söz konusudur. Ge-
Bilecik, ürün kalemlerinin liflmifl birçok ülkede, KOB‹’lerin toplam ekonomik
neredeyse tamam›n KO- pastadan daha fazla pay ald›¤›n› imrenerek izlemek-
B‹’lerin biliflim ürünleri ola- teyiz. Bu durumun ç›kt›s› olarak da ilgili ülkelerde
rak kullanabilecekleri ve genel iflleyiflin daha kaliteli devam etmekte oldu¤u-
verimliliklerini yüzde 100 nu gözlemliyoruz. Bu noktada, KOB‹’lerin etkinlikle-
art›rabilecekleri nitelikte ol- rini, verimlilikleri, rekabetlerini ve büyümelerine en
du¤unu paylafl›yor. Bilecik, fazla yard›mc› olacak yatay arac›n Biliflim Teknoloji-
“Bizce Türkiye’nin en leri oldu¤una inan›yoruz” diye konufluyor.
154 KobiEfor Ekim 2010