Page 75 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 75

up flirketlerden birço¤u h›zla bü-
           yüdü, yabanc› yat›r›mc› buldu.”
              Contactplus, bugün 50’nin üze-
           rinde müflterisi ve 27 kiflilik eki-
           biyle yoluna devam ediyor. Baflar›-
           lar›nda ekibinin pay›na da de¤inen
           Gökhan, deneyimli ve yapt›¤› iflten
           büyük heyecan duyan bir kadrola-
           r› bulundu¤unu vurguluyor.
              Amerikal› ünlü Yazar ve Filozof
           Ralph Waldo Emerson’›n “Yap›l›r-
           ken heyecan duyulmayan ifller    ORK‹DE GÖKHAN: “KOB‹ MARKA K‹ML‹⁄‹NE ÖNEM
           baflar›lamaz” sözüne at›fta bulu-  VERMEL‹, ‹LET‹fi‹M ESASTIR. KOB‹’LER
           nan Gökhan, “Her biri kendi ala-
           n›nda seçkin bir yere sahip olan  ANLAfiAB‹LECEKLER‹ VE GÜVENEB‹LECEKLER‹
           müflterilerimizin ihtiyaç ve bek-  AJANSLARI SEÇS‹NLER.”
           lentilerini kavramadaki baflar›-
           m›z, çözüm üretme yetene¤imiz   meye yard›mc› oluyoruz. Bütünle-  olduk, onlara mentörlük yap›yo-
           ve hiç yitirmedi¤imiz heyecan›m›z  flik pazarlama iletiflimi anlay›fl›yla  ruz. Bu y›l bir banka ile ve otomo-
           bizi sektörde ayr› bir noktaya tafl›-  tüm iletiflim çal›flmalar›m›zda ol-  tiv sektöründen bir müflteriyle ça-
           yor” diyor.                     du¤u gibi; tutarl›, sürekli, do¤ru  l›flmaya bafllamak istiyoruz.”
              Orkide Gökhan flunlar› dile ge-  ve etik de¤erlere ba¤l› olarak ha-  ‹letiflimin bir bütün oldu¤una
           tiriyor: “Bu ajans çok heyecanl›-  reket ediyoruz. Ayn› zamanda diji-  inanan Gökhan, hizmet verdikleri
           d›r. Kuruldu¤umuz günden beri   tal pr ve baz› müflterilerimize ta-  müflterilerinin dijital ajanslar› ve
           bize yak›n, bizim hofllanabilece¤i-  lep etmeleri halinde medya plan-  reklam ajanslar›yla birlikte ça-
           miz, sevdi¤imiz müflterilerle ça-  lama ve sat›nalma hizmeti de su-  l›flmaktan keyif ald›¤›n› vurgulu-
           l›flmaya çok dikkat ettik. E¤er bir  nuyoruz.”                   yor: “Bir flirketin büyük veya kü-
           müflteriyi severseniz, onu yücel-   KAG‹DER Üyesi ve ayn› zaman-  çük olmas›ndan öte ne kadar ile-
           tirsiniz. Profesyonel anlamda   da dünyada 50 ülkede 11 bini afl-  tiflime aç›k oldu¤u önemlidir. Bir
           markaya gönlünüzü vermeniz,     k›n üyeye sahip EO (Entreprene-  yol haritas› çiziyoruz, müflterile-
           inanman›z laz›m, e¤er o markaya  urs Organization) Kurucu Üyesi  rimizin d›fl dünyaya aç›lan pence-
           inanmazsan›z onunla yürümeniz   olan Orkide Gökhan, bu y›l EO’nun  resiyiz. Müflterimizin bünyesinde
           çok zor. Ben buna ‘ruhen inan-  entegrasyon direktörü oldu¤unu,  bir iletiflimci olmas› bizim iflimizi
           mak’ diyorum. Bütün ekibimiz bu  gelecek dönemde (Haziran ay›n-  kolaylaflt›r›yor. Müflteriyle ayn›
           heyecan› tafl›r. Karfl›l›kl› güven  dan itibaren) pazarlama direktörü  dili konuflmak da önemlidir.”
           önemlidir. Markaya güvenmeliyiz,  olaca¤›n› anlat›yor. Müflterilerini  Orkide Gökhan’a göre marka;
           o da bize güvenmeli ki yapt›¤›m›z  yurtd›fl›nda da tan›tmak istedikle-  tüketiciye kendini sevdirendir:
           ifli yapabilece¤imize inanal›m.  rini aktaran Gökhan, Londra ve  “Size yak›n gelmeli, kendini sev-
           Sosyal hayat› olmayan bir insan  Dubai’de iki çözüm orta¤› ajansla  direbilmeli. Markan›n tüketicide
           bu ifli yapamaz. Bu flirkette 9’da  beraber çal›flt›klar› bilgisini veri-  b›rakt›¤› olumlu tortu, ak›lda
           ifle bafllan›r en geç akflam 7’de ç›-  yor: “ABD’ye odaklanan müflteri-  kalmak önemlidir. Bunun da sa-
           k›l›r. H›zl› bir ajans›z. Haftasonla-  lerimiz için de bu y›l New York ve  t›flla desteklenmesi kampanya-
           r› nöbetçilerimiz var, bir müflteri  San Fransisco’da çözüm ortakla-  n›n baflar›s›d›r. Hedef kitlede al-
           bizimle iletiflime geçti¤inde haf-  r›yla iflbirli¤i yapaca¤›z.”    g› kal›c› olmal›. Ünlü kullan›m›
           tasonlar› dahil hemen cevap veri-  Geçen y›l yüzde 20 büyüdükle-  markan›n dinami¤ine göre fle-
           lir. Biz dan›flman›z ve tak›m halin-  rini, bu y›l da yüzde 30 büyümeyi  killenmeli.”
           de çal›fl›r›z.”                  hedeflediklerini aç›klayan Gök-    Orkide Gökhan’›n KOB‹’lere
              H›zla geniflleyen müflteri port-  han, bu y›l 2014’ün A¤ustos ay›n-  önerileri ise flöyle: “Bir KOB‹’nin
           föylerinin yan›s›ra proje bazl› ça-  da ikinci bir ajans daha kurdukla-  marka kimli¤ine önem vermesi,
           l›flmalarda elde ettikleri baflar›la-  r›n› ifade ediyor: “Bizimle uzun  bu yüzden de iletiflimini yapabil-
           r›n da do¤ru yönde ilerlediklerini  y›llard›r çal›flan arkadafllar›m›zla  mesi laz›m. Ne kadar iletiflim ya-
           kan›tlayan bir nitelik tafl›d›¤›n›  birlikte Publicity Group’u kurduk.  parsa o kadar tan›n›r ve o kadar
           kaydeden Gökhan, 360 derece ile-  fiu an Publicity Pr olarak hizmet  Türkiye’ye aç›l›r, dünyaya aç›l›r,
           tiflim hizmeti verdiklerini kayde-  veriyorlar. Müflterileri artt›kça ve  herkes onu tan›r, o kadar da müfl-
           diyor: “Müflterilerimize sundu¤u-  hizmetleri gelifltikçe Publicity Di-  terisi artar. ‹letiflim bir süreçtir.
           muz halkla iliflkiler çal›flmalar›n-  gital ve Publicity Ad olarak hizmet  ‹letiflim esast›r. Çok iyi ajanslar
           da ‘stratejik iletiflim yönetimi’  verecekler. Önümüzdeki y›l biz-  var, KOB‹’ler kendilerine en yak›n
           arac›l›¤›yla onlar›n k›sa ve uzun  den ayr›lacaklar. Orta¤›m Barlas  gelen, anlaflabilecekleri ve güve-
           vadeli hedeflerini gerçeklefltir-  Çevikus ve ben melek yat›r›mc›  nebilecekleri ajanslar› seçsinler.”
                                                                                       Nisan 2015 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80