Page 75 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 75
up flirketlerden birço¤u h›zla bü-
yüdü, yabanc› yat›r›mc› buldu.”
Contactplus, bugün 50’nin üze-
rinde müflterisi ve 27 kiflilik eki-
biyle yoluna devam ediyor. Baflar›-
lar›nda ekibinin pay›na da de¤inen
Gökhan, deneyimli ve yapt›¤› iflten
büyük heyecan duyan bir kadrola-
r› bulundu¤unu vurguluyor.
Amerikal› ünlü Yazar ve Filozof
Ralph Waldo Emerson’›n “Yap›l›r-
ken heyecan duyulmayan ifller ORK‹DE GÖKHAN: “KOB‹ MARKA K‹ML‹⁄‹NE ÖNEM
baflar›lamaz” sözüne at›fta bulu- VERMEL‹, ‹LET‹fi‹M ESASTIR. KOB‹’LER
nan Gökhan, “Her biri kendi ala-
n›nda seçkin bir yere sahip olan ANLAfiAB‹LECEKLER‹ VE GÜVENEB‹LECEKLER‹
müflterilerimizin ihtiyaç ve bek- AJANSLARI SEÇS‹NLER.”
lentilerini kavramadaki baflar›-
m›z, çözüm üretme yetene¤imiz meye yard›mc› oluyoruz. Bütünle- olduk, onlara mentörlük yap›yo-
ve hiç yitirmedi¤imiz heyecan›m›z flik pazarlama iletiflimi anlay›fl›yla ruz. Bu y›l bir banka ile ve otomo-
bizi sektörde ayr› bir noktaya tafl›- tüm iletiflim çal›flmalar›m›zda ol- tiv sektöründen bir müflteriyle ça-
yor” diyor. du¤u gibi; tutarl›, sürekli, do¤ru l›flmaya bafllamak istiyoruz.”
Orkide Gökhan flunlar› dile ge- ve etik de¤erlere ba¤l› olarak ha- ‹letiflimin bir bütün oldu¤una
tiriyor: “Bu ajans çok heyecanl›- reket ediyoruz. Ayn› zamanda diji- inanan Gökhan, hizmet verdikleri
d›r. Kuruldu¤umuz günden beri tal pr ve baz› müflterilerimize ta- müflterilerinin dijital ajanslar› ve
bize yak›n, bizim hofllanabilece¤i- lep etmeleri halinde medya plan- reklam ajanslar›yla birlikte ça-
miz, sevdi¤imiz müflterilerle ça- lama ve sat›nalma hizmeti de su- l›flmaktan keyif ald›¤›n› vurgulu-
l›flmaya çok dikkat ettik. E¤er bir nuyoruz.” yor: “Bir flirketin büyük veya kü-
müflteriyi severseniz, onu yücel- KAG‹DER Üyesi ve ayn› zaman- çük olmas›ndan öte ne kadar ile-
tirsiniz. Profesyonel anlamda da dünyada 50 ülkede 11 bini afl- tiflime aç›k oldu¤u önemlidir. Bir
markaya gönlünüzü vermeniz, k›n üyeye sahip EO (Entreprene- yol haritas› çiziyoruz, müflterile-
inanman›z laz›m, e¤er o markaya urs Organization) Kurucu Üyesi rimizin d›fl dünyaya aç›lan pence-
inanmazsan›z onunla yürümeniz olan Orkide Gökhan, bu y›l EO’nun resiyiz. Müflterimizin bünyesinde
çok zor. Ben buna ‘ruhen inan- entegrasyon direktörü oldu¤unu, bir iletiflimci olmas› bizim iflimizi
mak’ diyorum. Bütün ekibimiz bu gelecek dönemde (Haziran ay›n- kolaylaflt›r›yor. Müflteriyle ayn›
heyecan› tafl›r. Karfl›l›kl› güven dan itibaren) pazarlama direktörü dili konuflmak da önemlidir.”
önemlidir. Markaya güvenmeliyiz, olaca¤›n› anlat›yor. Müflterilerini Orkide Gökhan’a göre marka;
o da bize güvenmeli ki yapt›¤›m›z yurtd›fl›nda da tan›tmak istedikle- tüketiciye kendini sevdirendir:
ifli yapabilece¤imize inanal›m. rini aktaran Gökhan, Londra ve “Size yak›n gelmeli, kendini sev-
Sosyal hayat› olmayan bir insan Dubai’de iki çözüm orta¤› ajansla direbilmeli. Markan›n tüketicide
bu ifli yapamaz. Bu flirkette 9’da beraber çal›flt›klar› bilgisini veri- b›rakt›¤› olumlu tortu, ak›lda
ifle bafllan›r en geç akflam 7’de ç›- yor: “ABD’ye odaklanan müflteri- kalmak önemlidir. Bunun da sa-
k›l›r. H›zl› bir ajans›z. Haftasonla- lerimiz için de bu y›l New York ve t›flla desteklenmesi kampanya-
r› nöbetçilerimiz var, bir müflteri San Fransisco’da çözüm ortakla- n›n baflar›s›d›r. Hedef kitlede al-
bizimle iletiflime geçti¤inde haf- r›yla iflbirli¤i yapaca¤›z.” g› kal›c› olmal›. Ünlü kullan›m›
tasonlar› dahil hemen cevap veri- Geçen y›l yüzde 20 büyüdükle- markan›n dinami¤ine göre fle-
lir. Biz dan›flman›z ve tak›m halin- rini, bu y›l da yüzde 30 büyümeyi killenmeli.”
de çal›fl›r›z.” hedeflediklerini aç›klayan Gök- Orkide Gökhan’›n KOB‹’lere
H›zla geniflleyen müflteri port- han, bu y›l 2014’ün A¤ustos ay›n- önerileri ise flöyle: “Bir KOB‹’nin
föylerinin yan›s›ra proje bazl› ça- da ikinci bir ajans daha kurdukla- marka kimli¤ine önem vermesi,
l›flmalarda elde ettikleri baflar›la- r›n› ifade ediyor: “Bizimle uzun bu yüzden de iletiflimini yapabil-
r›n da do¤ru yönde ilerlediklerini y›llard›r çal›flan arkadafllar›m›zla mesi laz›m. Ne kadar iletiflim ya-
kan›tlayan bir nitelik tafl›d›¤›n› birlikte Publicity Group’u kurduk. parsa o kadar tan›n›r ve o kadar
kaydeden Gökhan, 360 derece ile- fiu an Publicity Pr olarak hizmet Türkiye’ye aç›l›r, dünyaya aç›l›r,
tiflim hizmeti verdiklerini kayde- veriyorlar. Müflterileri artt›kça ve herkes onu tan›r, o kadar da müfl-
diyor: “Müflterilerimize sundu¤u- hizmetleri gelifltikçe Publicity Di- terisi artar. ‹letiflim bir süreçtir.
muz halkla iliflkiler çal›flmalar›n- gital ve Publicity Ad olarak hizmet ‹letiflim esast›r. Çok iyi ajanslar
da ‘stratejik iletiflim yönetimi’ verecekler. Önümüzdeki y›l biz- var, KOB‹’ler kendilerine en yak›n
arac›l›¤›yla onlar›n k›sa ve uzun den ayr›lacaklar. Orta¤›m Barlas gelen, anlaflabilecekleri ve güve-
vadeli hedeflerini gerçeklefltir- Çevikus ve ben melek yat›r›mc› nebilecekleri ajanslar› seçsinler.”
Nisan 2015 KobiEfor 75