Page 72 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 72

UZMAN


                                   Fuarlar Fırsattır, Başarabilene!


                                         hracatı arttırmaya yönelik ola-  ilave olarak fuar öncesinde yapılması
                                         rak kullanılan önemli araçlar-  gerekenler uzun bir liste oluşturur.
                                   á dan birisi de fuarlardır. Ülke-  Bu listede; fuara stant açarak katı-
                                   mizde ve yurtdışında yapılan fuarlara   lacak diğer şirketlerin tamamını ön-
                                   hem ihracatçı şirketler hem de sek-  ceden ayrıntılı bir şekilde incelemek,
                                   törlerin üst kurumu pozisyonundaki   fuar süresince ziyaret edilecek veya
         +DOXN hQDOGÖ              dernek ve birlikler tarafından yoğun   mutlaka temas kurulması gereken
                                   bir ilgi gösterildiğini biliyoruz. Bu   firmaları belirlemek, önem derecesi-
         haluk@paradigmam.com      kapsamda ilgili devlet kurumları da   ne göre sıralamak, ziyaret edilecekler
                                   büyük bir gayret ve şirketlerin fuar   ile ilgili olarak program ve iş bölümü
         İhracatı arttırmaya       katılımlarına destek içindedir.    yapmak, mümkün olursa onlardan
         yönelik olarak                                               önceden randevu almak vardır.
                                                                      Fuara katılan ekibin bir kısmı fuar
         kullanılan önemli                                            standında yeni ürünlerini müşterile-
         araçlardan birisi de                                         rine tanıtırken, bir kısım ekip üyesi
         fuarlardır.                                                  de sistematik bir şekilde ve bir ekip
         Bir fuara katılıyor                                          çalışması anlayışı içinde daha önce
         ancak sonrasında                                             yapılan program dahilinde sektörün
         sizinle temas kuran                                          mevcut durumu ve rakipler ile ilgili
                                                                      bilgi toplamalıdır.
         müşterilerinizle                                             Fuar sonrasında kendi standımıza
         iletişimi satışa                                             katılan mevcut ve potansiyel müşte-
         dönüştüremiyor            Dikkatli bir gözlem yapıldığında fu-  rilerimizle iletişimi devam ettirmeye
         veya rakipler de          arlar ile ilgili tipik bir davranış biçi-  ve derinleştirilmeye yönelik faaliyet-
         dahil olmak üzere         mimiz olduğunu görebiliriz: Şirket   lerde bulunurken, fuar genelinde kü-
         ayrıntılı                 olarak fuar konseptine ve sergilemek   resel sektörün ve rakiplerin durumu
                                   istediğimiz ürünlere göre mümkün
                                                                      ile ilgili toplanan bilgi masaya yatırıl-
         bir sektör analizine      olduğunca iyi bir fuar standı hazırlar   malı, analiz edilmeli, yorumlanma-
         ulaşamıyorsanız           ve daha sonra alıcıların ilgisini çe-  lı ve raporlanmalıdır. Hazırlanacak
         kaynak israf              kerek standa gelmesini sağlamaya,   olan bu rapor, sektörün mevcut ve
         ediyorsunuz               geleneksel misafirperverliğimiz doğ-  yakın geleceğine ışık tutması bakı-
         demektir.                 rultusunda onları misafir etmeye ve   mından güncel bir belge olacağından
                                   ürünlerimizi tanıtmaya çalışırız.   stratejik karar vericiler için önemli
                                   Oysa fuarlardan gerçek faydayı sağ-  bir kaynak oluşturacaktır.
                                   layabilmek için hem öncesinde hem
                                   fuar esnasında hem de sonrasında
                                   yapılması gereken birçok ilave ak-
                                   tivite olduğunu söyleyebilirim. Fuar
                                   ortamlarından elde edilebilecek fay-
                                   daları aşağıdaki başlıklar altında
                                   gruplandırmak mümkündür:
                                   • Yeni ürünlerimizi mevcut müşteri-
                                   lere tanıtmak
                                   • Potansiyel müşterilerin dikkatini
                                   çekmek
                                   • Küresel pazarın durumunu anlamak  Bir fuara katılıyor ancak sonrasında
                                   • Rakiplerin durumunu anlamak      sizinle temas kuran müşterilerinizle
                                   Fuar katılımlarında genelde bu fay-  iletişimi satışa dönüştüremiyor  veya
                                   dalardan sadece ilk ikisine yoğun-  rakipler de dahil olmak üzere ayrıntılı
                                   laştığımızı gözlemlediğimi söyleye-  bir sektör analizine ulaşamıyorsanız
                                   bilirim. Oysa iyi bir stant hazırlamaya   kaynak israf ediyorsunuz demektir.

         72 KobiEfor 0D\ÜV
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77