Page 72 - KobiEfor Mayıs 2024
P. 72
UZMAN
Fuarlar Fırsattır, Başarabilene!
hracatı arttırmaya yönelik ola- ilave olarak fuar öncesinde yapılması
rak kullanılan önemli araçlar- gerekenler uzun bir liste oluşturur.
á dan birisi de fuarlardır. Ülke- Bu listede; fuara stant açarak katı-
mizde ve yurtdışında yapılan fuarlara lacak diğer şirketlerin tamamını ön-
hem ihracatçı şirketler hem de sek- ceden ayrıntılı bir şekilde incelemek,
törlerin üst kurumu pozisyonundaki fuar süresince ziyaret edilecek veya
+DOXN hQDOGÖ dernek ve birlikler tarafından yoğun mutlaka temas kurulması gereken
bir ilgi gösterildiğini biliyoruz. Bu firmaları belirlemek, önem derecesi-
haluk@paradigmam.com kapsamda ilgili devlet kurumları da ne göre sıralamak, ziyaret edilecekler
büyük bir gayret ve şirketlerin fuar ile ilgili olarak program ve iş bölümü
İhracatı arttırmaya katılımlarına destek içindedir. yapmak, mümkün olursa onlardan
yönelik olarak önceden randevu almak vardır.
Fuara katılan ekibin bir kısmı fuar
kullanılan önemli standında yeni ürünlerini müşterile-
araçlardan birisi de rine tanıtırken, bir kısım ekip üyesi
fuarlardır. de sistematik bir şekilde ve bir ekip
Bir fuara katılıyor çalışması anlayışı içinde daha önce
ancak sonrasında yapılan program dahilinde sektörün
sizinle temas kuran mevcut durumu ve rakipler ile ilgili
bilgi toplamalıdır.
müşterilerinizle Fuar sonrasında kendi standımıza
iletişimi satışa katılan mevcut ve potansiyel müşte-
dönüştüremiyor Dikkatli bir gözlem yapıldığında fu- rilerimizle iletişimi devam ettirmeye
veya rakipler de arlar ile ilgili tipik bir davranış biçi- ve derinleştirilmeye yönelik faaliyet-
dahil olmak üzere mimiz olduğunu görebiliriz: Şirket lerde bulunurken, fuar genelinde kü-
ayrıntılı olarak fuar konseptine ve sergilemek resel sektörün ve rakiplerin durumu
istediğimiz ürünlere göre mümkün
ile ilgili toplanan bilgi masaya yatırıl-
bir sektör analizine olduğunca iyi bir fuar standı hazırlar malı, analiz edilmeli, yorumlanma-
ulaşamıyorsanız ve daha sonra alıcıların ilgisini çe- lı ve raporlanmalıdır. Hazırlanacak
kaynak israf kerek standa gelmesini sağlamaya, olan bu rapor, sektörün mevcut ve
ediyorsunuz geleneksel misafirperverliğimiz doğ- yakın geleceğine ışık tutması bakı-
demektir. rultusunda onları misafir etmeye ve mından güncel bir belge olacağından
ürünlerimizi tanıtmaya çalışırız. stratejik karar vericiler için önemli
Oysa fuarlardan gerçek faydayı sağ- bir kaynak oluşturacaktır.
layabilmek için hem öncesinde hem
fuar esnasında hem de sonrasında
yapılması gereken birçok ilave ak-
tivite olduğunu söyleyebilirim. Fuar
ortamlarından elde edilebilecek fay-
daları aşağıdaki başlıklar altında
gruplandırmak mümkündür:
• Yeni ürünlerimizi mevcut müşteri-
lere tanıtmak
• Potansiyel müşterilerin dikkatini
çekmek
• Küresel pazarın durumunu anlamak Bir fuara katılıyor ancak sonrasında
• Rakiplerin durumunu anlamak sizinle temas kuran müşterilerinizle
Fuar katılımlarında genelde bu fay- iletişimi satışa dönüştüremiyor veya
dalardan sadece ilk ikisine yoğun- rakipler de dahil olmak üzere ayrıntılı
laştığımızı gözlemlediğimi söyleye- bir sektör analizine ulaşamıyorsanız
bilirim. Oysa iyi bir stant hazırlamaya kaynak israf ediyorsunuz demektir.
72 KobiEfor 0D\ÜV