Page 85 - KobiEfor Mart 2024
P. 85

Tescilli markanın idari bir kararla iptali mümkün

             6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu’nun kullanılmayan
           tescilli markaların idare tarafından iptaline ilişkin mad-
           desi 10 Ocak 2024 tarihi itibarıyla yürürlüğe girdi.
             Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal
           Yamankaradeniz, tescil edildiği halde 5 yıldır kul-
           lanılmayan ya da kullanımına 5 yıldan fazla ara
           verilmiş markaların TÜRKPATENT tarafından iptal
           edileceğini hatırlatarak firmaları uyardı.
             Yamankaradeniz firmaları “markalarına sahip                                        Kemal
                                                                                        Yamankaradeniz
           çıkmaya” çağırdı.  Markaların marka sahibi tara-
           fından koruma altına alınmaması, genel/jenerik bir   nin olması halinde de iptal talebinin söz konusu ola-
           isim haline gelmesi ve tüketiciyi yanıltıcı özellikleri-  bileceğini hatırlattı.


             “MODOKO bir kuluçka merkezi”                         Pazar yüzde 54 büyüdü


             Sektördeki nitelikli eleman sorununun çözümü için üni-  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının
           versitelerin yanı sıra meslek liseleriyle de yakın temasta   Ocak verilerini açıkladı. Geçen yılın aynı ayına
           bulunduklarını belirten MODOKO Başkanı Koray Çalışkan,   göre toplam üretim yüzde 3 azalarak 108 bin
           gençlerin yüzde 90’ının rahat gelir kaynağı yaratabilecekleri   483 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı ayı-
                            alanlara yönlendiklerini ifade ediyor.   na göre yüzde 5 gerile-
                               Çalışkan, Türkiye’de faaliyet göste-  yen otomobil üretimi ise
                            ren 44 bin işletmenin yüzde 60’ından   67 bin 59 adede ulaştı.
                            fazlasının ustalıktan geldiğini ve sek-  Yılın ilk ayında, bir
                            törde mavi yakalıların beyaz yakalı-  önceki yılın aynı ayına
                            lardan daha fazla gelir elde ettiğini   göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında
                            söyledi.                            yüzde 5, otomobil ihracatı ise yüzde 13 geri-
            Koray              Sektörün en önemli iki problemi   ledi. Bu dönemde, toplam ihracat 75 bin 106
            Çalışkan        olan ölçek ve nitelikli eleman soru-  adet, otomobil ihracatı ise 44 bin 437 adet
                            nunun çözümü için MODOKO’yu bir     düzeyinde gerçekleşti.
           kuluçka merkezi olarak konumlandırdıklarını belirten Ça-  2024’ün Ocak ayında toplam pazar, geçen yı-
           lışkan, “Yaklaşık 40 bin firma, 67 tane firmanın iki katını ça-  lın aynı ayına göre yüzde 54 artarak 82 bin 416
           lıştırıyor. Bunun için personel, firma israfını önleyecek tek   adetten kapandı. Bu dönemde, otomobil pazarı
           bir kanuna ihtiyacımız var” açıklamasını yaptı.      da yüzde 72 artarak 64 bin 41 adede ulaştı.



             KOBİ’ler, dijitalleşmede kendilerine güvenmiyorlar

             Günümüz iş dünyası, hızla dijitalleşiyor. Bu dö-  gibi karmaşık süreçlerin yarattığı kafa karışıklığı
           nüşüm, özellikle KOBİ’ler için çe-                             yer alıyor” diyor.
           şitli zorlukları beraberinde getire-                             Alpata, şöyle devam edi-
           biliyor. MegaMerchant Kurucu ve                                yor: “Ancak bunlar, yalnızca
           CEO’su Yaman Alpata, dijitalleşen                              Avrupa’daki KOBİ’lerin değil,
           dünyada KOBİ’lerin karşılaştıkları                             Türkiye’deki KOBİ’lerin de kar-
           zorlukları anlatıyor.                                          şılaştığı ortak sorunlar. Hem
             Amazon’un en son yayımladı-                                  Avrupa’da hem de Türkiye’de
           ğı verilere göre, Avrupa’daki KO-                              KOBİ’ler, lojistik gereksinimle-
           Bİ’lerin yüzde 70’inin işlerini dijital                        rini optimize etme konusunda
           alanda büyütme konusunda kendi-                        Yaman   yardıma ihtiyaç duyuyorlar ve
           lerine güvenmediğini söyleyen Al-                      Alpata  farklı ülkelerde KDV ve gümrük
           pata; “Bu güvensizliğin arkasında                              uyumluluğu gibi karmaşık ko-
           ise; teslimat, vergilendirme ve gümrük işlemleri   nularda rehberlik arıyorlar.”

                                                                                      Mart 2024 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90