Page 69 - KobiEfor Şubat 2024
P. 69
REEL SEKTÖR
Makine ihracatı 2023’te %11 artışla 28 milyar doları aştı
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından hayli avantajlı bir
açıklanan konsolide verilere göre, 2023 sonunda durumdayız. Gün
Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ih- geçtikçe daha be-
racatı 28.1 milyar dolar oldu. lirgin hale gelen
Dünya makine ihracatının yüzde 1 daraldığı bir yılı bu avantajın sek-
artışla kapattıklarına dikkat çeken Makine İhracatçı- törümüze yatırım
ları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, yeni yıl hedef- çekmek konusun-
lerini 30 milyar dolar olarak belirlediklerini açıkladı: da önemli fayda-
“Avrupa Yeşil Mutabakatı ile entegrasyona erken baş- ları olacağını da Kutlu
ladığımız için bu konuda, Doğu’daki rakiplerimizden beklemeliyiz.” Karavelioğlu
Hedef 40 milyar dolar “Kazanımlara ve fırsatlara
Türk moda endüstrisinin amiral gemisi odaklanmalıyız”
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhra-
catçıları Birliği (İHKİB), yılın ilk sektör bu- KAGİDER’in (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği geleneksel
luşmasını Osmanbey Tekstilci İş İnsanları kahvaltı toplantılarının Ocak konukları Türkiye İş Bankası Yöne-
Derneği (OTİAD) ile gerçekleştirdi. tim Kurulu Başkanı Adnan Bali ve Gazeteci-Yazar Elif Ergu De-
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşa- miral oldu.
han; “İHKİB ola- KAGİDER Başkanı Esra
rak hazır giyimde Bezircioğlu, ilgili komite-
halen 19 dolar dü- lerin deprem bölgesinde-
zeyinde bulunan ki kadınları güçlendirmek
kilogram birim için çalışma ve projelerine
değerimizi orta devam ettiklerini en az 2
vadede 40 dolara, sene aktif olarak orada
ihracatımızı da 40 olacaklarını da vurguladı.
milyar dolara çı- Elif Ergu Demiral;
Mustafa Kemal karmak istiyoruz” “Kadınların ekonomiye Elif Ergu Adnan Esra
Paşahan Kartal Demiral Bali Bezircioğlu
diye konuştu. katılımının artması, ül-
OTİAD Başkanı Kemal Kartal, hazır giyim kenin gelişmişlik düzeyini de arttırıyor” diyerek Türkiye Cum-
ve tekstil sektörlerinin son 7-8 yıldır kabuk huriyeti tarihinde atlatılan diğer kriz dönemlerine değindi.
değiştirdiğini, değişime uyum sağlayama- Adnan Bali, Türkiye’nin geçirdiği kriz dönemlerini karşılaştı-
yan firmaların ayakta kalma şansının çok rarak ülkemizin bu krizlerden güçlenerek ve çeşitli kazanımlarla
düşük olduğunu vurguladı. çıktığı örnekleri de anlattı.
‘Yerele Değer, Dünyaya Değer’
‘Yerele Değer, Dünyaya Değer’ Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng;
temasıyla Metro Türkiye’nin ev- “Metro Türkiye olarak bizim en büyük
sahipliğinde, Türk Patent ve Mar- amacımız Türk mutfak kültürünü ve de-
ka Kurumu ve Türkiye Odalar ve ğerlerini korumak ve gelecek nesillere
Borsalar Birliği (TOBB) işbirliğiyle aktarmak. Bu için de en önemli nokta,
gerçekleştirilen 4. İstanbul Coğrafi Sinem ürünü korumak” dedi
İşaretler Zirvesi’nde, Coğrafi İşaret Türüng Metro Türkiye Meyve Sebze Kate-
tescillli ürünlerin Türk mutfağının gori Müdürü Birol Ulusan, “Ülkemizde
gelişimi ve tanıtımındaki önemi, 2.500–3.000 arası potansiyel ürün bulu-
gastronomi turizmine ve ekono- nuyor. Üstelik Coğrafi İşaret tescili al-
miye katkısı ele alınırken, Boğazi- mış ürünlerimizin sayısı şu anda 1.512
çi Lüferi ve Safranbolu Safranı’na ve aday olan 648 ürünümüz var” açıkla-
Coğrafi İşaret tescili verildi. masını yaptı.
ìXEDW KobiEfor 69