Page 67 - KobiEfor Şubat 2024
P. 67

UZMAN


                                   Dijital Pazarlama Jargonu


                                            üresel rekabetin inanılmaz   lama bütünlüğüne yeteri kadar hakim
                                            ölçüde artması, lojistik zin-  değiller. Bu nedenle, şirketlerin yöne-
                                   K cirindeki kırılmalar, ülkele-    tim toplantılarında 1990’ların bilgi iş-
                                   rin yapmakta oldukları ithalatlarda   lem terimlerine benzer şekilde dijital
                                   daha tutucu ve seçici davranmaya   pazarlama terimleri uçuşmaya başla-
                                   başlamaları klasik pazarlamacıların   mıştır. Bu terimlerden bazıları, SEO,
         +DOXN hQDOGÖ              işlerini gittikçe daha zor bir hale ge-  Google ads reklamları, web trafik,
                                   tirmektedir.                       PTC, hosting, arama motoru, içerik pa-
         haluk@paradigmam.com      İşte tam bu noktada şir-
                                   ketlerin hayatta kalmasını
         Gelmiş                    sağlayacak yeni bir kur-
         olduğumuz                 tarıcı olarak ortaya çıkan
                                   dijital pazarlama, şirket
         noktada                   tepe yönetimleri ile pa-
         artık                     zarlama departmanlarını
         rahatça                   daha fazla meşgul etmeye
         söyleyebiliriz ki,        başladı.
         şirketlerin               Ancak şahit olmaya baş-
         ‘hayatta kalması’         ladığımı üzülerek ifade
                                   etmek isterim ki şirket
         için                      patron ve tepe yöneticile-
         ihtiyaç                   ri küresel rekabetin yeni ‘savaş alanı’   zarlama, blog, podcast gibi terimlerdir.
         duydukları                olan dijital pazarlamayı sadece bir   Oysa stratejik pazarlama şemsiyesi
         dijital pazarlamanın      internet sitesi hazırlatmak ve içine   altında değerlendirilmesi gereken
         odağında                  ürünlerini yerleştirmek ve müşteri-  dijital pazarlama bir kurumsal site
         teknoloji değil,          leri beklemek olarak görmektedir.   hazırlamaktan çok ileri bir kavramdır
                                                                      ve özellikle tepe yönetimi için köklü
                                   Tam bu noktada şirket patronlarının
         yetişmiş                  karşısına bir başka enteresan sorun   bir eğitim ve ‘zihinsel devrim’ gerek-
         insan gücü                çıkmaktadır. Hatırlanacağı gibi, 1990’lı   tirir. Şirketin dijital pazarlama stra-
         vardır!                   yıllarda bilgisayarların şirketlere yayıl-  tejilerinin nasıl oluşturulacağına ve
                                   maya başladığı süreçte şirketlerdeki   nasıl yönetileceğine yönelik olan bu
                                   genelde genç bilgisayarcıların kendi-  eğitime ilave olarak, şirketler dijital
                                   lerine özel bir mesleki jargonları var-  pazarlama konusunda yetkin bir yö-
                                   dı. Hard disk, giga byte, ROM, RAM ve   netici atamalı veya pazarlama direk-
                                   benzeri kavramları yeteri kadar içsel-  törlerini bu konuda ayrıntılı bir şekil-
                                   leştiremeyen şirket patronları bilgi-  de eğitmelidir.
                                   sayar alım ve kullanımlarında ‘belir-  Daha da ileri giderek, bazı küresel
                                   sizlik’ altında karar vermek zorunda   şirketler ‘pazarlama tepe yöneticisi’
                                   kalıyorlardı.                      ile ‘bilişim tepe yöneticisi’ karışımın-
                                   Şimdi benzer durumla tekrar karşı   dan ‘dijital tepe yöneticisi’ adı altında
                                   karşıyayız. Şirketlerimiz bu aşamada   yeni bir yönetim kurulu üyesi göre-
                                   yetkin bir dijital pazarlama direktörü   vi üretmişlerdir. Bu yönetim kurulu
                                   atamaktan veya pazarlama direktörü-  üyesinin görevi; şirketin dijital pa-
                                   ne bu konuda köklü bir eğitim aldır-  zarlama stratejilerinin oluşturulma-
                                   maktan genelde çok uzaklar. Şirket-  sında, yönetim kurullarına liderlik
                                   lerimizin birçoğunda dijital pazarlama   etmektir.
                                   konusu sosyal medyaya çok hakim    Gelmiş olduğumuz noktada artık ra-
                                   birkaç genç stajyer ile yönetilmeye   hatça söyleyebiliriz ki, şirketlerin ‘ha-
                                   çalışılmaktadır. Bu genç arkadaşları-  yatta kalması’ için ihtiyaç duydukları
                                   mız, genelde sosyal medya kullanımı   dijital pazarlamanın odağında tekno-
                                   konusunda bilgili ancak dijital pazar-  loji değil, yetişmiş insan gücü vardır!
                                                                                     ìXEDW      KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72