Page 66 - KobiEfor Ekim 2024
P. 66

g1(0/à 127/$5




             Yapay zeka kaynaklı riskler çalışanları endişelendiriyor

             Allianz Trade Yapay Zekâ ve sigorta sek-               mik etkileri olacağını öngörürken, ka-
           törü üzerine bir rapor hazırladı. Sonuçlara              muoyu duyarlılığı ise o kadar iyimser bir
           göre; çalışanlar, yapay zekanın beraberin-               tablo çizmedi.
           de getireceği sonuçlar nedeniyle kaygılı.                  Allianz Trade uzmanları raporda,
           Ankete katılanların yüzde 46’sı yapay zeka-              yapay zekanın sigortacılık sektöründe
           nın; 2024’te 2019’un aynı dönemine kıyasla,              büyük bir işgücü kaybına yol açacağı yö-
           mevcut iş sayısını azaltacağını düşünüyor.               nündeki korkuların abartılı bulduğunu
             ‘Kim Korkar Üretken Yapay Zekadan’ teması ile   belirtti.  Sigortacılık sektörünün otomasyon ve üret-
           hazırlanan araştırma sonucunda uzmanlar, üretken   kenlik artışı açısından önemli bir potansiyele sahip
           yapay zekadaki yükselişin önemli ve pozitif ekono-  olduğu da raporda verilen bilgiler arasında yer aldı.



             Geleceği şekillendiren trendler

             Visa, dijital ödemelerin ekonomide verimliliğe etkisi   bir şekilde kullanacağını
           ile daha çevrimiçi, kapsayıcı bir topluma katkısını ele   düşündükleri şirketlerle
           alan ilk araştırmasının sonuçlarını sundu. Araştırma,   paylaşmaya da daha istek-
           dijital kimlik, tüketicilerin satıcı olarak öne çıkması,   li oluyorlar. Araştırmanın
           yapılandırılabilir hizmetlerin çoğalması, gömülü finans   kapsadığı başlıklardan ya-
           ve yapay zekayı ödemelerin geleceğini şekillendiren   pay zeka, değişim için önemli bir itici güç ortaya çıkıyor.
           başlıca trendler olarak ortaya koyuyor.          Visa Avrupa CEO’su Charlotte Hogg, mevcut tek-
             Bu bağlamda veri demokratikleştikçe, güven de   nolojinin milyarlarca satıcı, tüketici ve ekonomi için
           artıyor. Tüketiciler ayrıca kendi verileri üzerinde daha   fayda sağlayarak ticarette devrim yaratma potansi-
           fazla kontrole sahip olduklarında, verileri sorumlu   yeline işaret etti.


             Marmara Bölgesi’nde işverenler istihdamda artış bekliyor

                                  ManpowerGroup’un          Türkiye’nin en rekabetçi bölgesi 26 NEO ile ge-
                                2024 dördüncü çeyreğine   çen çeyreğe göre 12 puanlık bir artış gösteren an-
                                ilişkin işe alım beklentileri-  cak 2023’ün 4. çeyreğine göre 3 puanlık bir düşüş
                                ni ölçmek için işverenlerle   kaydeden Akdeniz Bölgesi oldu. İç Anadolu’da son
                                gerçekleştirdiği İstihdama   3 yılın en düşük NEO puanı görüldü.
                                Genel Bakış Araştırması’na   ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza
                                göre Marmara Bölgesi’nde-  Narlı, “Küresel iş gücü piyasası yavaş ama istikrarlı
                                ki işverenler 12 NEO puanı   bir şekilde iyileşiyor, ancak ya iyileşmeye ya da daha
            Feyza               ile istihdam olumlu bir seyir   fazla yavaşlamaya doğru ilerleyebileceği bir dönüm
            Narlı               bekliyor.                 noktasında bulunuyor” dedi.



             Türkiye’deki gençlerin gelecek kaygısı derinleşiyor

             Youthall’un bu yılki ‘Gençlerin Beklenti             rin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik stratejiler
           ve Yönelimleri Araştırması’, gençlerin eko-            geliştirmesi; eğitim ve iş dünyasının da genç-
           nomik geleceğe dair derin kaygılarını gözler           lerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak
           önüne serdi, artan hayat pahalılığı, düşük             için gerekli destekleri sağlaması gerektiğini
           gelirle yaşama mücadelesi, iş kaybetme                 bize gösteriyor. Bu adımlar yalnızca bireysel
           korkusu gibi faktörlerin gençlerin ekonomik            başarıyı artırmakla kalmayacak, aynı zaman-
           kaygılarını derinleştirdiğini ortaya koydu.   Emre     da ülkenin genel kalkınma hedeflerine ulaş-
             Youthall CEO’su Emre Aykan şu değerlen-  Aykan       masını da hızlandıracaktır. Gençleri merke-
           dirmede bulundu: “Sonuçlar, doğru iş gücü              ze alan kurumların; geleceğe çok daha hızlı
           ile uzun vadeli büyüme hedefleyen kurumların, gençle-  adapte olacağı kanaatindeyim.”


         66 KobiEfor Ekim 2024
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71