Page 60 - KobiEfor Ocak 2024
P. 60
g1(0/à 127/$5
‘COP’ nesli ‘dijital değil kağıt’ diyor
1995 yılında ilk kez düzenlenen Birleşmiş Millet- Epson Ortadoğu ve Türkiye
ler İklim Değişikliği Konferansı’ndan (COP) sonra Pazarlama Grup Yöneticisi Fatih
doğanları temsil eden COP neslinin yarısından çoğu Yıldız, önümüzdeki 10 yıl içinde
iklim felaketinin kendi ömürleri boyunca önlenebile- karbonsuzlaştırma, kaynak geri dönüşümü ve çevre-
ceği konusunda iyimser. sel teknoloji geliştirmeye 100 milyar yen harcamayı
Epson’un araştırmasına göre gençlerin çoğunluğu ve yatırım yapmayı planladıklarını belirtti.
basılı materyallerin hala anlamaya dijitalden daha Epson Türkiye Geniş Format Kanal Satış Yöneticisi
fazla yardımcı olduğunu söylüyor. Ancak çok fazla Ersel Şamiloğlu, İstanbul’daki su kıtlığı, yükselen sı-
baskı yapmanın dünyaya zarar vereceğini belirterek caklıklar ve orman yangınlarıyla birlikte Türkiye’deki
endişe taşıdıklarını da vurguluyorlar. en büyük sorunun iklim değişikliği olduğunu vurguladı.
Rekabette anahtar dijitalleşme ve kişiselleştirme
Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknoloji- odaklı bir hizmet arıyor.
leri Derneği tarafından PwC Türkiye ile ger- MDYD Yönetim Kurulu Başkanı C. Banu
çekleştirilen ‘Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Hızlı; “Türkiye’deki tüketicilerin dörtte biri,
Yönetimi Araştırması 2023’, deneyim yöne- önümüzdeki 6 ayda sosyal medya plat-
timinde değişimin anahtarının artık beklen- formlarından alışveriş yapma eğiliminin
tilerin ötesine geçtiğini gösteriyor. artacağını düşünüyor. E-ticarete yöne-
Araştırmaya göre; tüketiciler marka- limin artacağını düşünenlerin oranı ise
larla değer odaklı bir bağ kuruyor, her C. Banu yaklaşık %90. Bu nedenle dijital imkan-
10 tüketiciden 7’si değerleriyle örtüş- Hızlı larla kişiselleştirilmiş deneyimi bir arada
meyen markalardan alışverişi bırakıyor. sunan değer odaklı şirketlerin rekabette
Bununla birlikte tüketiciler şeffaflık ve samimi- pozitif ayrışmasını bekliyoruz” değerlendirmesini
yete dayalı bir iletişim, kişiselleşmiş ve çözüm yaptı.
Year in Search 2023 açıklandı
Her yıl dünya çapında yapılan öne çıkan arama- Şubat’ta yaşanan deprem felaketi ve Mayıs’ta yapı-
ları paylaşan Google, yılın trend olan aramalarını lan Genel Seçimler ve Cumhurbaşkanlığı Seçimle-
açıkladı. Bu yıl Google Arama’nın 25. yılı vesilesiy- ri öne çıktı.
le dünya çapında 25 yıla yayılan trend aramaları da Icardi ve Yalı Çapkını
yayınlandı. aramaları iki yıl üst üste
25 yıllık listelerde dünya çapında en çok ara- kendi kategorilerinde lis-
nan performans ‘Beyoncé’ olurken, en çok aranan telerde yer almayı başardı.
moda ikonu ‘Rihanna’, en çok aranan sporcu ‘Cris- Yılın trend şarkı sözleri aramalarında ‘Antidepresan’,
tiano Ronaldo’, en çok aranan süper kahraman ‘Aşkın Olayım’ ve ‘Bi’ Tek Ben Anlarım’ gibi şarkı söz-
‘Spider Man’ oldu. Türkiye’nin Trendler listesinde leri yer aldı.
Türkiye’ye Ekim’de 1 milyar 188 milyon dolarlık UDY girdi
Uluslararası Yatırımcılar Derneği’nin (YASED) Tür- 2023’teki en yüksek giriş olsa da yılın ilk on ayında,
kiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın 11 Aralık 2023’te geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 31’lik bir dü-
paylaştığı Ödemeler Dengesi İsta- şüşle toplamda 7.8 milyar dolar düzeyinde bir UDY girişi
tistiklerinden derleyerek hazırladığı gerçekleşti.
‘Rakamlarla Uluslararası Doğru- Ulaştırma ve depolama, inşaat, toptan ve peraken-
dan Yatırımlar Bülteni’ne göre, 2023 de ticaret, yüzde 14’erlik paylarıyla yatırım sermayesi
Ekim’de Türkiye’ye 1 milyar 188 milyon dolarlık Uluslara- girişleri açısından en çok yatırımın gerçekleştiği diğer
rası Doğrudan Yatırım (UDY) girişi gerçekleşti. sektörler oldu.
60 KobiEfor Ocak 2024