Page 60 - KobiEfor Ocak 2024
P. 60

g1(0/à 127/$5




               ‘COP’ nesli ‘dijital değil kağıt’ diyor


               1995 yılında ilk kez düzenlenen Birleşmiş Millet-  Epson Ortadoğu ve Türkiye
             ler İklim Değişikliği Konferansı’ndan (COP) sonra   Pazarlama Grup Yöneticisi Fatih
             doğanları temsil eden COP neslinin yarısından çoğu   Yıldız, önümüzdeki 10 yıl içinde
             iklim felaketinin kendi ömürleri boyunca önlenebile-  karbonsuzlaştırma, kaynak geri dönüşümü ve çevre-
             ceği konusunda iyimser.                        sel teknoloji geliştirmeye 100 milyar yen harcamayı
               Epson’un araştırmasına göre gençlerin çoğunluğu   ve yatırım yapmayı planladıklarını belirtti.
             basılı materyallerin hala anlamaya dijitalden daha   Epson Türkiye Geniş Format Kanal Satış Yöneticisi
             fazla yardımcı olduğunu söylüyor. Ancak çok fazla   Ersel Şamiloğlu, İstanbul’daki su kıtlığı, yükselen sı-
             baskı yapmanın dünyaya zarar vereceğini belirterek   caklıklar ve orman yangınlarıyla birlikte Türkiye’deki
             endişe taşıdıklarını da vurguluyorlar.         en büyük sorunun iklim değişikliği olduğunu vurguladı.



               Rekabette anahtar dijitalleşme ve kişiselleştirme

               Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknoloji-              odaklı bir hizmet arıyor.
             leri Derneği tarafından PwC Türkiye ile ger-             MDYD Yönetim Kurulu Başkanı C. Banu
             çekleştirilen ‘Yeni Nesil Müşteri Deneyimi             Hızlı; “Türkiye’deki tüketicilerin dörtte biri,
             Yönetimi Araştırması 2023’, deneyim yöne-              önümüzdeki 6 ayda sosyal medya plat-
             timinde değişimin anahtarının artık beklen-            formlarından alışveriş yapma  eğiliminin
             tilerin ötesine geçtiğini gösteriyor.                  artacağını düşünüyor. E-ticarete yöne-
               Araştırmaya göre; tüketiciler marka-                 limin artacağını düşünenlerin oranı ise
             larla değer odaklı bir bağ kuruyor, her   C. Banu      yaklaşık %90. Bu nedenle dijital imkan-
             10 tüketiciden 7’si değerleriyle örtüş-  Hızlı         larla kişiselleştirilmiş deneyimi bir arada
             meyen markalardan alışverişi bırakıyor.                sunan değer odaklı şirketlerin rekabette
             Bununla birlikte tüketiciler şeffaflık ve samimi-  pozitif ayrışmasını bekliyoruz” değerlendirmesini
             yete dayalı bir iletişim, kişiselleşmiş ve çözüm   yaptı.



               Year in Search 2023 açıklandı

               Her yıl dünya çapında yapılan öne çıkan arama-  Şubat’ta yaşanan deprem felaketi ve Mayıs’ta yapı-
             ları paylaşan Google, yılın trend olan aramalarını   lan Genel Seçimler ve Cumhurbaşkanlığı Seçimle-
             açıkladı. Bu yıl Google Arama’nın 25. yılı vesilesiy-  ri öne çıktı.
             le dünya çapında 25 yıla yayılan trend aramaları da   Icardi ve Yalı Çapkını
             yayınlandı.                                   aramaları iki yıl üst üste
               25 yıllık listelerde dünya çapında en çok ara-  kendi kategorilerinde lis-
             nan performans ‘Beyoncé’ olurken, en çok aranan   telerde yer almayı başardı.
             moda ikonu ‘Rihanna’, en çok aranan sporcu ‘Cris-  Yılın trend şarkı sözleri aramalarında ‘Antidepresan’,
             tiano Ronaldo’, en çok aranan süper kahraman   ‘Aşkın Olayım’ ve ‘Bi’ Tek Ben Anlarım’ gibi şarkı söz-
             ‘Spider Man’ oldu. Türkiye’nin Trendler listesinde   leri yer aldı.


               Türkiye’ye Ekim’de 1 milyar 188 milyon dolarlık UDY girdi
               Uluslararası Yatırımcılar Derneği’nin (YASED) Tür-  2023’teki en yüksek giriş olsa da yılın ilk on ayında,
             kiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın 11 Aralık 2023’te   geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 31’lik bir dü-
                            paylaştığı Ödemeler Dengesi İsta-  şüşle toplamda 7.8 milyar dolar düzeyinde bir UDY girişi
                            tistiklerinden derleyerek hazırladığı   gerçekleşti.
                            ‘Rakamlarla Uluslararası Doğru-   Ulaştırma ve depolama, inşaat, toptan ve peraken-
                            dan Yatırımlar Bülteni’ne göre, 2023   de ticaret, yüzde 14’erlik paylarıyla yatırım sermayesi
             Ekim’de Türkiye’ye 1 milyar 188 milyon dolarlık Uluslara-  girişleri açısından en çok yatırımın gerçekleştiği diğer
             rası Doğrudan Yatırım (UDY) girişi gerçekleşti.   sektörler oldu.


           60 KobiEfor Ocak 2024
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65