Page 59 - KobiEfor Ocak 2024
P. 59
(ãà7à0 h1à9(56à7( 6$1$<à
Daikin Türkiye, MaratHOME’un
İkinci Clubhouse yapay zekâ sponsorluğunu üstleniyor
sınıfı da açıldı
Daikin Türkiye, İstanbul Bilgi Üniversitesi Travma
ve Afet Çalışmaları Uygulamalı Ruh Sağlığı Yük-
sek Lisans Programı Koordinatörü Prof.Dr. Tamer
Aker’in iklim krizinin olumsuz etkilerine dikkat
çekmek amacıyla hayata geçirdiği MaratHOME
projesinin sponsorluğunu üstlendi.
Proje kapsamında bugüne kadar Sapanca, Tuz Gölü
ve Grönland koşularını gerçekleştiren Aker, 2024’te
Yeni Zelanda ve Machu Picchu’da koşarak programını
tamamlayacak.
Tamer
Proje sonunda Prof.Dr. Eker
Tamer Aker editörlüğün-
Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafından hayata ge- de projenin çıktılarının
çirilen ‘Yarını Kodlayanlar’ projesi kapsamında dünyanın
paylaşılacağı kitapta, ko-
en büyük eğitim platformlarından The Clubhouse Net- şuların yapıldığı bölgeler-
work ile yapılan işbirliğiyle son 3 yılda 6 bini aşkın gence deki izlenimler, bölgelerin
yapay zekâ eğitimi verildi.
iklimsel özellikleri ve ik-
Söz konusu işbirliği kapsamında ikinci yapay zekâ sınıfı
lim değişikliğinin etkileri
Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Yerleşkesi’nde açıldı. gibi konular ele alınarak iklim krizi konusunda far-
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel; “Yapay
kındalık oluşturmak amaçlanıyor.
zekâ eğitimlerini birkaç pilot çalışma ile meslek lisele-
MaratHOME projesinin sponsorluğunu üstlenen
rinde de vermeyi ve özellikle istihdam edilebilir gençlerin
dijital yetkinliklerini artırmayı hedefliyoruz” dedi. Daikin Türkiye, iklim ve çevre konusundaki farkın-
Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai dalığın artmasına katkıda bulunmayı hedefliyor.
Hazır; “Amacımız, sınıfımızın katılımcılarına tekno-
lojiye ve yaratıcılığa dair sınırsız bir alan sunarak, İşbirliğiyle istihdam sorununa
onların potansiyellerini en üst seviyede keşfetme- çözüm
lerini sağlamak ve bu alanda ilerlemelerini destek-
lemek” diye konuştu.
Meta’dan genç ınfluencerler
ile işbirliği
Ülkenin genç Instagram içerik üreticilerini dijital plat-
formların ötesine geçen bir amaç için bir araya geti- Koray
Çalışkan
ren Medeniyetlerin Hafıza Kapısı Projesi ile Meta, Türk
gençlerinin hayati bir sosyal amacı desteklemek için 24 milyar büyüklüğe ulaşan, 10 bin ihracatçıyı, 36 bin
kolektif bir çaba içinde nasıl birleştiğine ışık tutuyor. üreticiyi, 65 bin işyerini barındıran mobilya sektörünün
UNDP Türkiye ve Koç Üniversitesi KARMA Lab işbir- temsilcilerinden MODOKO, tasarımcı, mobilya ustası gibi
liğiyle gerçekleştirilen kalifiye eleman sorununu çözmek adına üniversite-sana-
proje için içerik üreti- yi işbirliğini başlatıyor.
cilerinin kent simge- İlk olarak Doğuş Üniversitesi ile başlayan proje kap-
lerinin depremden
samında İtalya’da olduğu gibi bir Ar-Ge merkezi kuru-
önceki görünümünü
lup öğrencilerin tasarım alanında gelişmesi sağlanıp
yansıtabileceği 3 AR Türkiye’nin mobilya tasarımında öncü ülke konumuna
filtresi geliştirildi.
gelmesi hedefleniyor.
Projenin mesajını
MODOKO Başkanı Koray Çalışkan şöyle konuştu: “Di-
yaymak amacıyla Instagram ile işbirliği yapan Yeşim ğer sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzün de ana
Sevinç, Emir Elidemir ve Yeliz Korkmaz, paylaştıkla- gündem maddesi kalifiye eleman problemi. Mobilya us-
rı Reels videolarında bu filtreleri kullanarak ilgi çekici
tasının yanı sıra ‘Made in Türkiye’ damgasını ileriye taşı-
içerikler aracılığıyla takipçilerini depremden etkilenen
yacak ve ürünü katmadeğerli hale getirecek tasarımcılar
Kahramanmaraş, Gaziantep ve Hatay bölgelerini ziyaret
etmeye ve turizmi canlandırmaya teşvik etmeyi hedefliyor. bulmakta zorlanıyoruz. bu merkez üzerinden tasarımcı-
lar, mobilya ustaları yetiştirmek istiyoruz.”
Ocak 2024 KobiEfor 59