Page 53 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 53

ve başarılı dönemin ardından Sodexo’ya geçtim. 8.5   Sodexo Euro bazında 3 kat büyüdü
         yıldır Sodexo Türkiye’nin CEO’luğunu yapıyorum.”   Zeytinoğlu, COVID-19 dönemini iş garantisiyle ge-
                                                          çirdiklerini paylaşıyor: “Bir çalışan için ruh sağlığının,
            Vicdan ve empatinin gücü                      beden sağlığının, aile huzurunun bozulmaması ve iş
            Sodexo Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, ken-  garantisi çok önemli. Biz Sodexo olarak Türkiye’de
         disini şu sözlerle özetliyor: “Ben aklımla düşünür,   herkese iş garantisi verdik ve COVID-19 bitene kadar
         kalbimle karar veririm. Vicdan benim için çok çok   kimseyi çıkarmayacağımızı tebliğ ettik. Bu, bize çok
         önemlidir. İşin yüzde 80’i 90’ı bütün matematiksel   büyük bir artı kazandırdı. Son 8.5 yılda Sodexo, Euro
         analizleri yaparım ama vicdanımda içime sinmeyen   bazında yaklaşık 3 kat büyüdü, çalışan bağlılığı yüz-
         bir karar olursa o kararı kesinlikle vermem. Vicda-  de 40’lardan 80’lere geldi, kadın çalışan oranı yüzde
         nımı dinlerim. Bir de çok empatik bir yönetim şeklim   30’lardayken bugün yüzde 50’leri geçti. Burada çok
         var. Bir karar aldığım zaman o kararın karşı taraftan   başarılıyız. Kapımız her zaman açık. Şirketimizin 3
         nasıl algılandığını düşünürüm. Bu da özellikle insan-  tane kırmızı çizgisi var; Birincisi İSG (çalışanların sağ-
         la çalışılan bir ortamda bana çok büyük avantajlar   lıklı gelip sağlıklı gitmesi), ikincisi gıda güvenliği (müş-
         sağladı. Ekibimin ihtiyacı olan her şeye elimden gel-  terilerimizin sağlıklı gelip sağlıklı gitmesi), üçüncüsü
         diği kadar yardım ederim. Genel olarak benim hayata
                                                          de kadın erkek eşitliği. Şirketimizde kadın çalışanla-
         bakışım bu. İstediğiniz kadar zeki olun, eğitim alın,
                                                          ra pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Onlara gelebilecek her
         başarının çalışmaktan geçtiğine, çalışmadan bir şey
                                                          türlü mobbing, cinsel taciz gibi konular; ben şahsen
         olmayacağına inanıyorum. Başarı istiyorsanız önce-
                                                          ailemden, kız kardeşime, eşime ya da kızıma yapılmış
         likle çalışmalısınız. 30 senelik iş hayatımda çalışma-
                                                          gibi algılıyorum. Aksiyonlarımız da bu bağlamda olu-
         dan başarılı olanı hiç görmedim.”                yor. Bu tabii bizim açımızdan kadın çalışanların şirkete
            Zeytinoğlu’nun hem iş hem yaşam mottosu aynı:   daha çok katılmalarını destekliyor.”
         “Çok çalışmak ve akılla analiz edip; duygular, vic-
         danla karar vermek benim özel hayatımı da özetli-  “Eğitimde eşitlik ve cinsiyet eşitliği önemli”
         yor. Bir de şuna inanıyorum; Türkiye Cumhuriyeti’nin
                                                            Yaklaşık 7-8 yıldır sosyal sorumluluk projelerine gö-
         başarısı her vatandaşın başarısının birinci anahtarı.
                                                          nül veren Zeytinoğlu, eğitimde eşitlik için elinden gele-
         Bütün gençlere aynı tavsiyede bulunuyorum; Tür-
                                                          ni yapıyor: “Cinsiyet eşitliği konusu benim ince çizgim.
         kiye Cumhuriyeti pasaportunun değerinin artması
                                                          Şirket içi ve dışında elimden geldiği kadar bu konuya
         için ne gerekiyorsa yapmalısınız. Çok çalışıp kendi-
                                                          ciddi zaman ayırıyorum. Professional Women Network
         nizi çok iyi anlatın, yaratıcı olun.”
                                                          Eşitlik Elçisi’yim. Şirketimizde de tüm ekibin katkıla-
                                                          rıyla, benim kapıyı açmamdan sonra çok büyük moti-
            “En büyük avantajımız; çalışanlarımız”        vasyonla şu an da yaklaşık 3 bin kız öğrenciye destek
            Zeytinoğlu, Birinci Dünya Savaşı’ndan önce İspanyol
                                                          oluyoruz. Stop Hunger Projemiz kapsamında çok ciddi
         Gribi’nden beri tüm dünyada bu kadar büyük bir pande-
                                                          çalışmalar yapıyoruz. 9 Eylül Üniversitesi ve birçok üni-
         mi gerçekleşmediğini, sürecin çok değişik bir tecrübe
                                                          versitede, üniversite öğrencilerine; eşitlik konusunda,
         kazandırdığını, arkasından çok ciddi bir ekonomik kriz
         geldiğini, zor günler yaşadıklarını, ayda 5 bin km yapan   kariyer günlerinde konuşmalar yapıyorum.”
         bir profesyonel yönetici olarak 3 ay evden çıkamadığı-  Çevreye ciddi katkı
         nı söylüyor: “Kriz yönetiminde Türk yöneticilerinin ne
                                                            Zeytinoğlu’nun hobisi bahçe ve yürüyüş; her
         kadar başarılı olduğunu görüyoruz. Geçen yıl yüzde
                                                          yıl yaklaşık 100 ile 400 aralığında çam ağacı diki-
         100’ün üzerine çıkan çok ciddi bir enflasyonla karşı kar-
         şıya kaldık, bunu fiyatlara yansıtmakta zorlandık ama   yor, çam fidesi üretiyor: “Bunu da Mustafa Kemal
         müşterilerimizin anlayışıyla verimlilik çalışmalarında   Atatürk’ün; Kaz Dağları’na diktirdiği fıstık çamları-
         çok ciddi bir yol aldık. Geçen yıl aldığımız aksiyonlar ve   nın fidelerinden yapıyorum. İleride bunlar her yerde
         önlemlerle bu yıl iyi geçiyor; şimdiden hedeflerimizin   dikildiği zaman bir ağaç bir aileye ekonomik olarak
         üzerindeyiz. Bu dönemdeki en büyük avantajımız; bi-  da katkı sağlayabilir. Çam fıstığı çok pahalı biliyor-
         rincisi çalışanlarımız, ikincisi ise Sodexo bize çok sahip   sunuz.”
         çıktı. Biz yemekten hizmete, çalışan mutluluğundan
         sürdürülebilirliğe ve cinsiyet eşitliğine kadar her alanda   Favorisi; Antalya
         en iyisini yapmaya uğraşıyoruz, bunun için çalışıyoruz.   Zeytinoğlu’nun seyahatlerinde favorisi; dünyadaki
         En büyük hedefimiz de sektördeki bu konumumuzu    en iyi hizmet kalitesine sahip olduğunu düşündüğü,
         korumak ve insan odaklı yaklaşım, inovasyon, kültür,   çocukluğunun geçtiği Antalya. Ama asıl sevdiği şe-
         çevre bilinci konularında sektörümüze öncülük etmeye   hir içi gezileri. Senede bir kez tatilini oraya ayırıyor.
         devam etmek. Her konuda üzerimize düşenin fazlasını   Tarihi dokusu korunan ve  lezzetler açısından çok
         yapıyoruz. Hem finansal hem inisiyatifler açısından çok   sevdiği bir şehir de Roma, ikincisi Milano. İtalya’yı
         başarılı bir şirketiz. Böyle olmaya da devam edeceğiz.”   da çok seviyor ve gezmekten çok keyif alıyor.
                                                                                    Haziran 2023 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58