Page 53 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 53
ve başarılı dönemin ardından Sodexo’ya geçtim. 8.5 Sodexo Euro bazında 3 kat büyüdü
yıldır Sodexo Türkiye’nin CEO’luğunu yapıyorum.” Zeytinoğlu, COVID-19 dönemini iş garantisiyle ge-
çirdiklerini paylaşıyor: “Bir çalışan için ruh sağlığının,
Vicdan ve empatinin gücü beden sağlığının, aile huzurunun bozulmaması ve iş
Sodexo Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, ken- garantisi çok önemli. Biz Sodexo olarak Türkiye’de
disini şu sözlerle özetliyor: “Ben aklımla düşünür, herkese iş garantisi verdik ve COVID-19 bitene kadar
kalbimle karar veririm. Vicdan benim için çok çok kimseyi çıkarmayacağımızı tebliğ ettik. Bu, bize çok
önemlidir. İşin yüzde 80’i 90’ı bütün matematiksel büyük bir artı kazandırdı. Son 8.5 yılda Sodexo, Euro
analizleri yaparım ama vicdanımda içime sinmeyen bazında yaklaşık 3 kat büyüdü, çalışan bağlılığı yüz-
bir karar olursa o kararı kesinlikle vermem. Vicda- de 40’lardan 80’lere geldi, kadın çalışan oranı yüzde
nımı dinlerim. Bir de çok empatik bir yönetim şeklim 30’lardayken bugün yüzde 50’leri geçti. Burada çok
var. Bir karar aldığım zaman o kararın karşı taraftan başarılıyız. Kapımız her zaman açık. Şirketimizin 3
nasıl algılandığını düşünürüm. Bu da özellikle insan- tane kırmızı çizgisi var; Birincisi İSG (çalışanların sağ-
la çalışılan bir ortamda bana çok büyük avantajlar lıklı gelip sağlıklı gitmesi), ikincisi gıda güvenliği (müş-
sağladı. Ekibimin ihtiyacı olan her şeye elimden gel- terilerimizin sağlıklı gelip sağlıklı gitmesi), üçüncüsü
diği kadar yardım ederim. Genel olarak benim hayata
de kadın erkek eşitliği. Şirketimizde kadın çalışanla-
bakışım bu. İstediğiniz kadar zeki olun, eğitim alın,
ra pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Onlara gelebilecek her
başarının çalışmaktan geçtiğine, çalışmadan bir şey
türlü mobbing, cinsel taciz gibi konular; ben şahsen
olmayacağına inanıyorum. Başarı istiyorsanız önce-
ailemden, kız kardeşime, eşime ya da kızıma yapılmış
likle çalışmalısınız. 30 senelik iş hayatımda çalışma-
gibi algılıyorum. Aksiyonlarımız da bu bağlamda olu-
dan başarılı olanı hiç görmedim.” yor. Bu tabii bizim açımızdan kadın çalışanların şirkete
Zeytinoğlu’nun hem iş hem yaşam mottosu aynı: daha çok katılmalarını destekliyor.”
“Çok çalışmak ve akılla analiz edip; duygular, vic-
danla karar vermek benim özel hayatımı da özetli- “Eğitimde eşitlik ve cinsiyet eşitliği önemli”
yor. Bir de şuna inanıyorum; Türkiye Cumhuriyeti’nin
Yaklaşık 7-8 yıldır sosyal sorumluluk projelerine gö-
başarısı her vatandaşın başarısının birinci anahtarı.
nül veren Zeytinoğlu, eğitimde eşitlik için elinden gele-
Bütün gençlere aynı tavsiyede bulunuyorum; Tür-
ni yapıyor: “Cinsiyet eşitliği konusu benim ince çizgim.
kiye Cumhuriyeti pasaportunun değerinin artması
Şirket içi ve dışında elimden geldiği kadar bu konuya
için ne gerekiyorsa yapmalısınız. Çok çalışıp kendi-
ciddi zaman ayırıyorum. Professional Women Network
nizi çok iyi anlatın, yaratıcı olun.”
Eşitlik Elçisi’yim. Şirketimizde de tüm ekibin katkıla-
rıyla, benim kapıyı açmamdan sonra çok büyük moti-
“En büyük avantajımız; çalışanlarımız” vasyonla şu an da yaklaşık 3 bin kız öğrenciye destek
Zeytinoğlu, Birinci Dünya Savaşı’ndan önce İspanyol
oluyoruz. Stop Hunger Projemiz kapsamında çok ciddi
Gribi’nden beri tüm dünyada bu kadar büyük bir pande-
çalışmalar yapıyoruz. 9 Eylül Üniversitesi ve birçok üni-
mi gerçekleşmediğini, sürecin çok değişik bir tecrübe
versitede, üniversite öğrencilerine; eşitlik konusunda,
kazandırdığını, arkasından çok ciddi bir ekonomik kriz
geldiğini, zor günler yaşadıklarını, ayda 5 bin km yapan kariyer günlerinde konuşmalar yapıyorum.”
bir profesyonel yönetici olarak 3 ay evden çıkamadığı- Çevreye ciddi katkı
nı söylüyor: “Kriz yönetiminde Türk yöneticilerinin ne
Zeytinoğlu’nun hobisi bahçe ve yürüyüş; her
kadar başarılı olduğunu görüyoruz. Geçen yıl yüzde
yıl yaklaşık 100 ile 400 aralığında çam ağacı diki-
100’ün üzerine çıkan çok ciddi bir enflasyonla karşı kar-
şıya kaldık, bunu fiyatlara yansıtmakta zorlandık ama yor, çam fidesi üretiyor: “Bunu da Mustafa Kemal
müşterilerimizin anlayışıyla verimlilik çalışmalarında Atatürk’ün; Kaz Dağları’na diktirdiği fıstık çamları-
çok ciddi bir yol aldık. Geçen yıl aldığımız aksiyonlar ve nın fidelerinden yapıyorum. İleride bunlar her yerde
önlemlerle bu yıl iyi geçiyor; şimdiden hedeflerimizin dikildiği zaman bir ağaç bir aileye ekonomik olarak
üzerindeyiz. Bu dönemdeki en büyük avantajımız; bi- da katkı sağlayabilir. Çam fıstığı çok pahalı biliyor-
rincisi çalışanlarımız, ikincisi ise Sodexo bize çok sahip sunuz.”
çıktı. Biz yemekten hizmete, çalışan mutluluğundan
sürdürülebilirliğe ve cinsiyet eşitliğine kadar her alanda Favorisi; Antalya
en iyisini yapmaya uğraşıyoruz, bunun için çalışıyoruz. Zeytinoğlu’nun seyahatlerinde favorisi; dünyadaki
En büyük hedefimiz de sektördeki bu konumumuzu en iyi hizmet kalitesine sahip olduğunu düşündüğü,
korumak ve insan odaklı yaklaşım, inovasyon, kültür, çocukluğunun geçtiği Antalya. Ama asıl sevdiği şe-
çevre bilinci konularında sektörümüze öncülük etmeye hir içi gezileri. Senede bir kez tatilini oraya ayırıyor.
devam etmek. Her konuda üzerimize düşenin fazlasını Tarihi dokusu korunan ve lezzetler açısından çok
yapıyoruz. Hem finansal hem inisiyatifler açısından çok sevdiği bir şehir de Roma, ikincisi Milano. İtalya’yı
başarılı bir şirketiz. Böyle olmaya da devam edeceğiz.” da çok seviyor ve gezmekten çok keyif alıyor.
Haziran 2023 KobiEfor 53