Page 89 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 89

UZMAN


                                   Günlük Hayatımızda Yapay Zekâ (AI) Örnekleri


                                       010 yılında sahip olduğunuz ya-  bildirimleri kontrol eder.
                                       pay zekâ imajını hatırlıyor musu-  Navigasyon: Sabahları evinizden ay-
                                   2 nuz? O zamanlar, çoğumuz için,   rılıyor ve en sevdiğiniz navigasyon
                                   yapay zekâ esas olarak bilim kurgu   uygulamasına giriş yapıyorsunuz.
                                   eserleri için ayrılmıştı. Henüz günlük   En sık ne olur? Tek bir karakter bile
                                   hayatımıza girmemişti. Ar-Ge çalış-  yazmadan, o sırada gitmeye alışkın
                                   maları olarak devam eden projeler   olduğunuz yer buysa, sizi işinize veya
         Kadri Demir               gibi gözükmekte idi.               okulunuza götürmeyi teklif eder. Ya-
         kadri.demir@poldy.com.tr  Yapay zekâ uygulamaları son on yıl-  pay zekâ trafik alışkanlıklarımızı Go-
                                   da birçok endüstriyel sektörde bü-  ogle Maps veya Waze gibi navigasyon
                                   yük adımlar atarak akıllı telefonlar,   uygulamaları sayesinde değiştirdi.
         Hiç şüphe
                                   otonom arabalar, akıllı evler ve son   Bunlar en kısa rotayı belirler ve va-
         yok ki
                                   günlerde ChatGPT olarak günlük ha-  rış zamanını tahmin eder. Trafik sıkı-
         yapay zekâ                yatımıza girdi. Özellikle alakalı birkaç   şıklığını önlemek için rotayı otoma-
         giderek                   örneğe dayanarak, yapay zekânın son   tik olarak değiştirmek için gerçek
         daha fazla                yıllarda dünyayı ne kadar değiştirdi-  zamanlı trafiği bile hesaba katabil-
         büyüyecek ve              ğini kendiniz görün.               mektedirler.
                                   Yapay Zekâ ve Akıllı Telefonlar: Cep   Akıllı Evler: Alexa ve Bixby, akıllı ev-
         bu sayede
                                   telefonları olmadan hayatı hayal et-  lerin geliştirilmesinde yapay zekâ
         insanlar
                                   mek bir meydan okuma gibi görünü-  kullanımı söz konusu olduğunda akla
         daha üretken              yor. Bununla birlikte, cep telefonla-  geliyor. Ancak yapay zekânın bu uy-
         hale gelecek ve           rımızdaki çeşitli uygulamalar artık   gulamaları bu akıllı sesli asistanlarla
         daha yüksek               günlük hayatımızın ayrılmaz bir par-  sınırlı değil. Akıllı evlerin harika bir
         standartlarda             çasıdır. Bu uygulamaların birçoğu   örneği; insan varlığına dayalı olarak
                                   yapay zekâya dayanmaktadır. Siri,   ışıkları otomatik olarak döndürerek
         daha konforlu
                                   Alexa ve Google Asistan gibi telefon-  enerji tasarrufu sağlayan yapay zekâ
         bir yaşam
                                   larımızda yerleşik olarak bulunan   uygulamalarıdır.
         süreceklerdir.            akıllı asistanlar, çoğumuzun bildiği   Bankacılık Uygulamaları: Çevrimiçi
         Yapay zekânın             ve kullandığı yapay zekânın en belir-  alışverişi tartışırken, çevrimiçi ban-
         sunduğu                   gin örnekleridir.                  kacılığı göz ardı edemezsiniz. Ban-
         olanaklar                 Chatbotlar ve Müşteri Hizmetleri:   kacılık, teknolojik icatları diğer bir-
                                   Çoğu perakendeci için; birden fazla   çok alandan daha önce benimsemiş
         sonsuz
                                   telefon, e-posta ve sosyal medya ka-  bir alandır. Güvenli ödeme, özellikle
         görünüyor.
                                   nalı aracılığıyla tüketicilerden gelen   yapay zekâ sayesinde mümkündür,
         Bu nedenle;               birçok soru ve yorumla uğraşmak, en   çünkü sistemler sürekli olarak hileli
         onları                    deneyimli pazarlama departmanları   işlemleri tanımayı öğrenir. Bankalar,
         bir tehdit                için bile zor olabilir. Akıllı öğrenme   müşteri yatırım eğilimlerini analiz
         olarak                    sayesinde, sohbet robotları her müş-  etmek, müşteri hizmetleri sunmak
                                   teri tarafından kullanılan dili daha iyi   ve daha fazlası dahil olmak üzere
         algılamak yerine
                                   anlayabilir, bu da etkileşimleri daha   birçok alanda yapay zekâ kullan-
         onlardan
                                   kişisel ve gezinmeyi daha kolay hale   maktadır.
         zevk almalı ve            getirir.                           Hiç şüphe yok ki yapay zekâ giderek
         günlük                    Sosyal Ağlar: Yapay zekâ, özellikle   daha fazla büyüyecek ve bu sayede
         hayatımızda               sosyal ağlarda bilginin görüntülenme   insanlar daha üretken hale gelecek
         kullanmalıyız.            şeklini büyük ölçüde belirler. Han-  ve daha yüksek standartlarda daha
                                   gi  sosyal medya platformunu kulla-  konforlu bir yaşam süreceklerdir. Ya-
                                   nırsanız kullanın, bu uygulamalarda   pay zekânın sunduğu olanaklar son-
                                   gördükleriniz ve yaptıklarınız öncelik-  suz görünüyor. Bu nedenle; onları bir
                                   le makine öğreniminden etkilenir. Ya-  tehdit olarak algılamak yerine onlar-
                                   pay zekâ bu platformlara göz atarken   dan zevk almalı ve günlük hayatımız-
                                   gördüğünüz kanalları  veya  aldığınız   da kullanmalıyız.
                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93