Page 89 - KobiEfor Mayıs 2023 Sayı 284
P. 89
UZMAN
Günlük Hayatımızda Yapay Zekâ (AI) Örnekleri
010 yılında sahip olduğunuz ya- bildirimleri kontrol eder.
pay zekâ imajını hatırlıyor musu- Navigasyon: Sabahları evinizden ay-
2 nuz? O zamanlar, çoğumuz için, rılıyor ve en sevdiğiniz navigasyon
yapay zekâ esas olarak bilim kurgu uygulamasına giriş yapıyorsunuz.
eserleri için ayrılmıştı. Henüz günlük En sık ne olur? Tek bir karakter bile
hayatımıza girmemişti. Ar-Ge çalış- yazmadan, o sırada gitmeye alışkın
maları olarak devam eden projeler olduğunuz yer buysa, sizi işinize veya
Kadri Demir gibi gözükmekte idi. okulunuza götürmeyi teklif eder. Ya-
kadri.demir@poldy.com.tr Yapay zekâ uygulamaları son on yıl- pay zekâ trafik alışkanlıklarımızı Go-
da birçok endüstriyel sektörde bü- ogle Maps veya Waze gibi navigasyon
yük adımlar atarak akıllı telefonlar, uygulamaları sayesinde değiştirdi.
Hiç şüphe
otonom arabalar, akıllı evler ve son Bunlar en kısa rotayı belirler ve va-
yok ki
günlerde ChatGPT olarak günlük ha- rış zamanını tahmin eder. Trafik sıkı-
yapay zekâ yatımıza girdi. Özellikle alakalı birkaç şıklığını önlemek için rotayı otoma-
giderek örneğe dayanarak, yapay zekânın son tik olarak değiştirmek için gerçek
daha fazla yıllarda dünyayı ne kadar değiştirdi- zamanlı trafiği bile hesaba katabil-
büyüyecek ve ğini kendiniz görün. mektedirler.
Yapay Zekâ ve Akıllı Telefonlar: Cep Akıllı Evler: Alexa ve Bixby, akıllı ev-
bu sayede
telefonları olmadan hayatı hayal et- lerin geliştirilmesinde yapay zekâ
insanlar
mek bir meydan okuma gibi görünü- kullanımı söz konusu olduğunda akla
daha üretken yor. Bununla birlikte, cep telefonla- geliyor. Ancak yapay zekânın bu uy-
hale gelecek ve rımızdaki çeşitli uygulamalar artık gulamaları bu akıllı sesli asistanlarla
daha yüksek günlük hayatımızın ayrılmaz bir par- sınırlı değil. Akıllı evlerin harika bir
standartlarda çasıdır. Bu uygulamaların birçoğu örneği; insan varlığına dayalı olarak
yapay zekâya dayanmaktadır. Siri, ışıkları otomatik olarak döndürerek
daha konforlu
Alexa ve Google Asistan gibi telefon- enerji tasarrufu sağlayan yapay zekâ
bir yaşam
larımızda yerleşik olarak bulunan uygulamalarıdır.
süreceklerdir. akıllı asistanlar, çoğumuzun bildiği Bankacılık Uygulamaları: Çevrimiçi
Yapay zekânın ve kullandığı yapay zekânın en belir- alışverişi tartışırken, çevrimiçi ban-
sunduğu gin örnekleridir. kacılığı göz ardı edemezsiniz. Ban-
olanaklar Chatbotlar ve Müşteri Hizmetleri: kacılık, teknolojik icatları diğer bir-
Çoğu perakendeci için; birden fazla çok alandan daha önce benimsemiş
sonsuz
telefon, e-posta ve sosyal medya ka- bir alandır. Güvenli ödeme, özellikle
görünüyor.
nalı aracılığıyla tüketicilerden gelen yapay zekâ sayesinde mümkündür,
Bu nedenle; birçok soru ve yorumla uğraşmak, en çünkü sistemler sürekli olarak hileli
onları deneyimli pazarlama departmanları işlemleri tanımayı öğrenir. Bankalar,
bir tehdit için bile zor olabilir. Akıllı öğrenme müşteri yatırım eğilimlerini analiz
olarak sayesinde, sohbet robotları her müş- etmek, müşteri hizmetleri sunmak
teri tarafından kullanılan dili daha iyi ve daha fazlası dahil olmak üzere
algılamak yerine
anlayabilir, bu da etkileşimleri daha birçok alanda yapay zekâ kullan-
onlardan
kişisel ve gezinmeyi daha kolay hale maktadır.
zevk almalı ve getirir. Hiç şüphe yok ki yapay zekâ giderek
günlük Sosyal Ağlar: Yapay zekâ, özellikle daha fazla büyüyecek ve bu sayede
hayatımızda sosyal ağlarda bilginin görüntülenme insanlar daha üretken hale gelecek
kullanmalıyız. şeklini büyük ölçüde belirler. Han- ve daha yüksek standartlarda daha
gi sosyal medya platformunu kulla- konforlu bir yaşam süreceklerdir. Ya-
nırsanız kullanın, bu uygulamalarda pay zekânın sunduğu olanaklar son-
gördükleriniz ve yaptıklarınız öncelik- suz görünüyor. Bu nedenle; onları bir
le makine öğreniminden etkilenir. Ya- tehdit olarak algılamak yerine onlar-
pay zekâ bu platformlara göz atarken dan zevk almalı ve günlük hayatımız-
gördüğünüz kanalları veya aldığınız da kullanmalıyız.
0D\ÜV KobiEfor 89