Page 95 - KobiEfor Kasım 2023 Sayı 290
P. 95
UZMAN
İşletmelerde Yatırım ve Strateji
Oluşturma Alanları
ünümüz koşullarında gelen yeni bir şirketin kimliğini şekillendiren ve
fırsatlara hazır mısınız? İş dün- başarısını etkileyen stratejik kararla-
G yası, yapay zekâ, sanal gerçeklik ra dönüşmüştür. Bu ilkeleri operas-
ve 5G gibi dönüştürücü teknoloji- yonlarına ve stratejilerine ustaca iç içe
lerin bir araya geldiği ve birçok alternatif- geçiren işletmeler sadece toplumsal
Kadri Demir ler ile dolu bir dünyanın kapılarını arala- beğeni kazanmakla kalmaz, aynı za-
dığı yeni bir döneme tanıklık etmektedir. manda müşterilerden, çalışanlardan,
kadri.demir@poldy.com.tr Tedarik zincirlerinden satış ve pazar- yatırımcılardan ve rakiplerden paha
lamaya kadar her şeyi kolaylaştırmak biçilmez güven, sadakat ve saygı ka-
Günümüz için bu teknolojilerden yararlanmaya zanırlar.
koşullarında hazır işletmeler, rakiplerine fark yara- Siber Güvenlik: Dijital ortamında, si-
gelen tarak öne geçecekler. Bu dönüştürücü ber güvenlik isteğe bağlı bir özellikten
teknolojileri operasyonlara dahil etmek
herhangi bir iş stratejisinin kritik bir
yeni fırsatlara her zamankinden daha kolay olacak. temeline geçti. Şirketlerin görevi, dijital
hazır mısınız? Ancak başarılı olmak için işletmeler, envanterlerini ve içeriklerini korumak
Başarılı olmak inovasyonu teşvik eden, rekabet gücü- için özel verilerden ve ticari sırlardan
için işletmeler, nü artıran ve kalıcı başarının anahtarı müşteri bilgilerine ve kişisel kimliklere
inovasyonu olacak kilit alanlara stratejik olarak ya- kadar her şeyi kapsayan gelişmiş gü-
teşvik eden, tırım yapmalıdır. venlik önlemlerini benimsemeye kadar
Dijital Dönüşüm: Günümüzde ‘dijital
uzanır. Siber güvenlik sadece bir sa-
rekabet gücünü dönüşüm’ modaya uygun bir moda ke- vunma stratejisi değil; iş büyümesi için
artıran ve limeden bir iş zorunluluğuna dönüştü. güçlü bir katalizördür.
kalıcı başarının Rekabetçi kalabilmek için şirketler, sü- Müşteri Deneyimi: Günümüzde ola-
anahtarı olacak reçlerini iyileştirmek ve üstün müşteri ğanüstü müşteri deneyimi sadece
kilit alanlara deneyimleri sunmak için en son tek- bir iş stratejisinden daha fazlasıdır;
stratejik olarak nolojiyi etkin bir şekilde kullanmalıdır. iş başarısının temelidir. Şirketler,
müşteri deneyimini geliştirmeye ka-
Sürdürülebilir iş değeri yaratmak için
yatırım teknolojiyi, verileri ve stratejik süreç- sıtlı olarak yatırım yaparak sadakati
yapmalıdır. leri entegre etmeyi içerir. Başarılı bir güvence altına alabilir ve karlılığı
dijital dönüşüm stratejisinin ödülü çok artırabilir. Müşteri yolculuğunu tüm
yönlüdür; gelişmiş operasyonel verim- temas noktalarında titizlikle yol ha-
lilik, artan müşteri memnuniyeti ve son ritasını çıkarmayı, kişiselleştirilmiş
derece rekabetçi bir pazarda dikkate deneyimler oluşturmayı ve sorunsuz
değer bir avantaj. hizmet sunmayı içerir.
İnsan Kaynakları: Dinamik iş dünya- İçerik ve Bilgi Yönetimi: İyi organize
sında, bir işletmenin başarısı karmaşık edilmiş bir iş içeriği sistemi, her bil-
bir şekilde işgücüne bağlıdır. Persone- ginin kategorize edildiği, depolandı-
linizin becerilerini ileri seviyeye taşı- ğı ve gerektiğinde kolayca alındığı bir
mak, işletmenizin büyümesi ve başarısı kütüphaneye benzer. Birçok işletme
için hayati önem taşır ve çalışanların hala verimli içerik organizasyonu ve
maksimum potansiyeline ulaşmasını erişimi ile mücadele ediyor. Çözüm, iş-
sağlar. İyi hazırlanmış eğitim ve gelişim letmelerin depolamadan arşivlemeye
programlarına yatırım yapmak hayati ve elden çıkarmaya kadar içeriklerini
önem taşır ve sadece yetkin bir işgücü yönetme ve içeriklerine erişme şeklini
değil, aynı zamanda öğrenme ve ino- kolaylaştırmaktan geçmektedir.
vasyon üzerine gelişen ileri görüşlü bir Bu nedenle, gelecek için rotanızı çizer-
işgücü yaratmaya hizmet eder. ken, unutmayın. Bunlar kalabalığı takip
Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumlu- etmekle ilgili değil, benzersiz iş hedef-
luk: Sürdürülebilirlik ve sosyal sorum- lerinizle uyumlu stratejik seçimler yap-
luluk kavramları, etik düşüncelerden makla ilgilidir.
.DVÜP KobiEfor 95