Page 95 - KobiEfor Ekim 2023 Sayı 289
P. 95

ÜNİVERSİTE



                     Türkiye’nin markalaşma hamlesindeki yerini aldı:

             İstinye Üniversitesi, TURQUALITY ile ivmeleniyor


           İstinye Üniversitesi (İSÜ), akademik            Erkan İbiş, “Üniversitemiz, bu süreçle,
           başarıları ve kurumsal marka gücüyle            önemli kazanımlar elde etmiş,
           TURQUALITY programının eğitim                   değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli
           kategorisinde marka desteği almaya              bir yönde ivme kazanacak şekilde
           hak kazandı. İSÜ Rektörü Prof.Dr.               ilerletmiştir” dedi.


             stinye Üniversitesi (İSÜ), akademik                          “Uluslararası öğrenci sayısını
             kimliğinin marka gücüyle kurumsal-                           artırmayı hedefliyoruz”
          İlaşma ve büyüme hedeflerini birleş-                            İSÜ’de 3 bin 200’den fazla yabancı öğ-
           tirmek amacıyla, eğitim kategorisinde                        rencinin eğitim gördüğünü belirten Prof.
           TURQUALITY programına marka desteği                          Dr. İbiş, bu sayıyı artırmayı hedefledik-
           başvurusunun kabul edildiğini duyurdu.                       lerini açıkladı. Türkiye’nin XI. Kalkınma
           Türkiye’nin uluslararası düzeyde tanınmış                    Plânı’nda özellikle sağlık turizmi ve eği-
           markalar yaratma hedefine destek sunan                       tim turizminin önemsendiğine değinen
           ve T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yürü-                   İbiş, eğitim turizmini domine eden ABD
           tülen TURQUALITY programı kapsamına                          ve İngiltere’nin artık eski ağırlıklarına
           dâhil edilen İSÜ, Türkiye’nin geleceğine                     sahip olmadıklarının gözlendiğini, ABD
           önemli katkı sunmak amacıyla, nitelikli                      ile İngiltere’ye rakip olarak beliren, Ma-
           bireylerin yetişmesine, araştırma ve ino-                    caristan, Polonya, Mısır, Türkiye gibi yeni
           vasyonun desteklenmesine ve ülke ekono-                      ‘eğitimci’ ülkelerin kendilerini ispatla-
           misinin sürdürülebilir büyümesine önemli                     dıklarını, Türkiye’nin bu aşamada başarı
           katkılarda bulunma vizyonuyla akademik          Erkan        sağlayan en önemli ülkeler arasında yer
           hamlelerine devam ediyor.                         İbiş       aldığını vurguladı: “Hedeflerimizden biri
             Dünyanın ilk ve tek devlet destekli                        de vizyonumuza uygun şekilde, uluslara-
           markalaşma programı olan TURQUALITY, Türk mar-  rasılaşma, uluslararası işbirlikleri, uluslararası öğrenci
           kalarının küresel arenada öne çıkabilmesini amaçlıyor.   sayısının artırılması ve bu mezunlarımızın ülkelerine
           Bu önemli adımla İSÜ, markalaşma sürecine güçlü bir   döndükleri zaman, ülkemizin birer elçileri olmalarının
           destek sağlamak ve Türkiye’nin de marka değerini artır-  sağlanması fikrine dayanmakta. İSÜ olarak bizim için Ar-
           mak için atılım yapıyor. Bu gelişme, İSÜ’nün bir araştır-  Ge, bilim, eğitim, proje, yayın; kültür ve sanat çok önemli.”
           ma üniversitesi olarak global arenada daha görünür hâle   Ancak bunlar için temel unsurun, ‘olmazsa olmaz’ın,
           gelmesini sağlamanın yanı sıra aynı zamanda Türkiye’nin   öğrenci çeşitliliği olduğunu, uluslararası öğrenci sayısının
           markalaşma yolculuğuna da değerli katkılar sunacak.  artması yönündeki politikaları doğrultusunda sistemlerin-
                                                           de bugün 3 bin 200’den fazla yabancı öğrencileri bulun-
             “TURQUALITY ile ortak hedef dâhilinde         duğunu, önümüzdeki yıl 4 bin 500, bir sonraki yıl ise 6 bin
             bütünleştik”                                  bandına ulaşmayı hedeflediklerini aktaran İbiş, İSÜ’de her
             İSÜ Rektörü Prof.Dr. Erkan İbiş, TURQUALITY süre-  4 öğrenciden 1’inin uluslararası öğrenci olmasını istedik-
           cinde İstinye Üniversitesi’nin marka gücü ve gelecek   lerini, kültürlerarası kaynaşmayı, çeşitliliği ve globalleşen
                                                           dünyanın ortak kültürünün oluşturulmasını önemsedikle-
           projeksiyonunu paylaştı: “Üniversitemiz, henüz genç bir   rini söyledi: “Biz üniversiteler içerisinde eğitim turizminde
           eğitim kurumu olmasına rağmen, kalite bağlamındaki   ilk 4’te yer alıyoruz ve daha yüksek hedeflerimiz var. TUR-
           tüm hedefleri ‘kendi hedefleri’ olarak içselleştirmiş ve   QUALITY, bizim politikalarımızı, hedeflerimizi ve bizi motive
           TURQUALITY sürecine kendi arzusuyla dâhil olmuştur.   eden, sinerjik etki yaratan önemli bir adım. TURQUALITY
           Bu süreçte iki amacımızdan ikisini de gerçekleştirmiş   markasını gururla taşıyacağız; o markayla Türkiye’yi temsil
           bulunuyoruz; bunlardan ilki; ‘TURQUALITY’ markasıyla   ederken, Türkiye markasına da gururla hizmet edeceğiz.”
           ortak hedef dâhilinde bütünleşmekti ve İSÜ olarak bunu
           başardık. İkincisi; TURQUALITY’nin kalite süreçlerini iç
           paydaşlarımızla beraber sürdürülebilir kılmak ve bu nite-
           likleri üniversitemizin standartları hâline getirebilmekti.
           Üniversitemiz, bu süreçle, önemli kazanımlar elde etmiş,
           değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli bir yönde ivme kaza-
           nacak şekilde ilerletmiştir.”
                                                                                        Ekim 2023 KobiEfor 93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100