Page 59 - KobiEfor Agustos 2022
P. 59

REEL SEKTÖR




            Otokoç Otomotiv’den ilk                          “Türk Telekom’un altyapısı,

            merkeziyetsiz Metaverse                          Türkiye’nin altyapısıdır”
            yatırımı                                           Fiber hane kapsamasını, Türkiye’nin yüzde
                                                             92’sine varacak şekilde 30.6 milyona yükselt-
               Otokoç Otomotiv, NFT, Me-                     tiklerini vurgulayan Türk Telekom CEO’su Ümit
            taverse ve DAO (Merkeziyetsiz                    Önal, “Türk Telekom’un altyapısı, Türkiye’nin
            Otonom  Organizasyon/Decent-                     altyapısıdır. Türkiye’de fiber demek, Türk Tele-
            ralized Autonomous Organiza-                     kom demektir” dedi.
            tion) üzerinde projeler üretmek                    Önal: “2022 birinci çeyrek sonuçlarımıza göre
                                                   Esra
            üzere yatırımlara başladı. Oto-                  Türkiye’deki hanelerin yüzde 92’sinin sokağında
                                               Arslanbaş
            koç Otomotiv, bu doğrultuda          Kaynak      fiber ile istisnasız varız. Fi-
            Decentraland’de satın aldığı                     berin binaya kadar götürül-
            Otokoç Metazone alanı üzerinde erişilebilir ve sürdü-  mesi konusunda ise stratejik
            rülebilir bir deneyim merkezini hayata geçiriyor.  planlarımız  doğrultusunda
               Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Ars-    yatırımlarımızı artırarak sür-
            lanbaş Kaynak, Otokoç Metazone yatırımı nedeniyle   dürüyoruz” diye konuştu.
            heyecan duyduklarını belirtti: “Son yıllarda tekno-  Teknolojik olarak kendi
            lojide yaşanan hızlı gelişmeyle birlikte tüketicilerin   kendine yeten ve diğer ülke-
            imkanları, buna bağlı olarak da ihtiyaçları ve dav-  lere teknoloji ihraç eden bir     Ümit
                                                                                                   Önal
            ranışları değişiyor. Müşterilerimize en iyi hizmeti   Türkiye hedefiyle yol aldıkla-
            sağlamak için teknolojik trendleri takip ediyor ve   rını ifade eden Önal, Türk Telekom’un kullanıcıla-
            uyguluyoruz. Metaverse’deki arsa yatırımımız bu   rına 1 Haziran itibarıyla 1.000 Mbps (1 Gbps) hız
            doğrultuda attığımız son adımlardan biri.”       sağlamaya başladığını ifade etti.



            Kırmızı Işık’tan kadınlara yönelik eğitim atağı

               Türkiye Vodafone Vakfı, ka-                 kındalık Testi eklendi. Yeni eklentilerle, kadınların
            dınların şiddetten korunma-                    şiddet türleri hakkında farkındalıklarının artırılması
            sı amacıyla 8 yıl önce hayata                  hedefleniyor.
            geçirdiği ‘Kırmızı Işık’ uygu-                   Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel,
            lamasını geliştirmeye devam                    “Bugüne kadar 371 bin indirmeye ulaşan uygu-
            ediyor.                                        lamamızın aylık ortalama 1.000 kullanıcısı bulu-
               Uygulamaya son olarak ‘top-                 nuyor. ‘Kırmızı Işık’ uygulamamızı kullanıcı görüş
            lumsal cinsiyet eşitliği’ temalı       Hasan   ve geribildirimleri doğrultusunda sürekli gelişti-
            eğitim videoları ve Şiddet Far-         Süel   riyoruz” dedi.



             ‘KOBİ’lerin E-Karnesi’ projesi başladı

               Türkiye Ekonomi Politikaları Araştır-                               ren, farklı büyüklükte
             ma Vakfı (TEPAV) ile Mastercard işbirli-                              2.600 KOBİ için bir an-
             ğinde yürütülen ‘KOBİ’lerin E-Karnesi’                                ket uygulandı. Böylece
             projesi başladı.                                                      KOBİ’lerin dijital dönü-
               Proje kapsamında her bir KOBİ’yi                                    şümdeki gelişim alan-
             kendine özel dijital dönüşüm içerik-                                  ları tespit edildi.
             lerine yönlendirecek bir araç gelişti-                                  Projenin ikinci aşa-
             rilmesi hedeflendi.                                                    masında ise e-karne
               Projenin ilk aşamasında 12 pilot                                    testi geliştirilen algo-
             ilde (Ankara, Antalya, Balıkesir, Bursa,                              ritmalarla KOBİ’ye özel
             Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir,                                  dijital çözüm önerileri
             Kayseri, Malatya, Samsun ve Trab-                                     sunması için gereken
             zon) 13 farklı sektörde faaliyet göste-                               altyapı tasarlandı.
                                                                                      $ðXVWRV      KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64