Page 45 - KobiEfor Agustos 2022
P. 45
akademik ve idari kadromuz, fakülte danışma kurul-
larımız, diğer üniversiteler ve iş dünyasıyla bir çalış-
ma yaptık ve üniversitemizin yükseköğretimdeki pro-
fil algısı ‘Mezunlarını profesyonel hayata hazırlayan,
iş dünyası odaklı bir yükseköğretim kurumu’ olarak
tanımlandı. Biz kuruluşumuzdan bu yana zaten bu
sonuca yönelik önemli adımlar attık, bu alanda sü-
rekli gelişen ve mükemmelliği hedefleyen bir kurum le geliştirilen ortaklıklar ve işbirlikleri ile öğrencilere
olmaktan mutluyuz.” uluslararası fırsatlar ve tanınırlık imkânı sunduklarını
anlattı: “Yurt dışı deneyimini önemsiyoruz. Diğer ta-
Staj ve ‘Yetkinlik Geliştirme raftan uluslararası öğrencilerimiz ile de çok kültürlü
Programı’yla özgün eğitim ve uluslararası bir kampüs ortamı yaratıyoruz. Çünkü
eğitimin evrensel olduğunu düşünüyoruz. Üniversite-
Ders içeriklerini fakülte danışma kurulları ile birlikte
mizin Amerika ve Kanada başta olmak üzere birçok
oluşturduklarının altını çizen Durman, şu bilgileri ver-
dünya üniversitesi ile anlaşmaları var. Uluslararası
di: “Staj, eğitim-öğretim programlarımızın çok önemli
işbirliklerimiz ile öğrencilerimize yurt dışı fırsatları
bir parçası ve ders müfredatımızın içinde zorunlu ola-
sunuyoruz. Üniversitemizin yurt dışında yer alan 13
rak yer alıyor. Üniversitemizde öğrencilerimiz lisans
üniversite ile ikili anlaşması bulunmaktadır. Ayrıca
eğitimlerinde yedi dönem okulda, bir dönem işyerinde,
Erasmus+ anlaşmamız olan 32 üniversite bulunuyor.
ön lisansta ise üç dönem okulda bir dönem işyerinde
13 yıldır Erasmus + kapsamında, öğrenci öğrenim ve
olmayı ifade eden 7 +1, 3+1 modelleri ile öğrenim gö-
staj hareketliliği faaliyetlerini gerçekleştiriyoruz 15
rüyor. Üniversitemizin fark yarattığı bir diğer nokta ise
Avrupa ülkesiyle öğrenim hareketliliği anlaşmamız ve
‘Beykoz Üniversitesi Yetkinlik Geliştirme Programı’. Bu
kontenjan hakkımız var.”
program ile öğrencilerimiz ilk yarıyıldan itibaren me-
Türkiye’nin eğitimde uluslararasılaşma araçla-
zun oluncaya kadar, 21’inci yüzyıl iş dünyasının talep
rını iyi değerlendirip iyi yönlendirmesi gerektiğinin
ettiği 14 yetkinliği tamamlamak için eğitim programla-
altını çizen Durman, “Sınırlar ötesi eğitimi ulusal
rımızın ortalama yüzde 20’sini oluşturan yetkinlik ge-
düzeyde ele almalı. Ulusal mevzuat şu anda sınırlı.
liştirme faaliyetlerini alıyor.”
Oysa bu alan ciddi bir büyüme potansiyelini kapsı-
‘Proje Odaklı Öğrenme’ yaklaşımını yor. Üniversitelerin bu alanda önü açılmalı” dedi.
benimsiyor
Beykoz Üniversitesi’nin eğitim modeli yalnız ken-
di alanındaki bilgiyle değil aynı zamanda 21’inci
yüzyıl becerileriyle donanmış ve mezun olduğunda
iş hayatına hazır mezunlar yetiştirmeyi hedefliyor.
Eğitim modelinin odağında ‘yaşayarak öğrenme’
yaklaşımı olan üniversite; ünlü eğitimci, yazar ve fi-
lozof olan Konfüçyüs’ün “Duyuyorum, unutuyorum; Uzaktan eğitimde iddialıyız
görüyorum, hatırlıyorum; yapıyorum, öğreniyorum” 2022-2023 eğitim öğretim yılında Beykoz Üni-
sözünden hareketle Proje Odaklı Öğrenme yaklaşı- versitesi, lisans ve önlisans programlarına burslu
mını benimsiyor. Tüm fakülte ve birimlerinde Proje ve yüzde 50 indirimli kontenjanlarına öğrenci kabul
Odaklı Öğrenme yaygınlaştırılırken, böylece öğren- edecek. Adaylar, yüzde 50 indirimli kontenjanları,
ciler eğitim hayatı boyunca uygulamalar yapıyor, ilk beş tercihlerinde yer vermeleri ve yerleşmeleri
ürünler geliştiriyor, kendi alanında kullanılan araç- durumunda ise yüzde 25 tercih bursundan da fay-
ları öğreniyor, kendine güvenini geliştiriyor, alanını dalanabilecek. Öğrenci Konseyi ile birlikte yönetimi
tanıyor ve ilgi alanını geliştiriyor. benimsediklerini ve aktif öğrenci kulüp sayısının 52
olduğunu aktaran Durman, 19 spor branşları oldu-
“Uluslararasılaşmanın önündeki ğunu paylaştı. Durman, uzaktan eğitime Pandemi
engeller kaldırılmalı” öncesinde başlamış olduklarını ve şu anda 4 tane
Uluslararası ilişkilere ve işbirliğine önem veren programın tamamen uzaktan eğitim şeklinde sür-
Beykoz Üniversitesi, bu amaçla yurt dışındaki birçok dürüldüğünü söyledi. Durman, bağımsız araştırma
üniversite ve kuruluşla işbirliği olanakları geliştiri- kuruluşlarının yapmış olduğu değerlendirmede
yor. Bu olanaklar arasında öğrenci değişimi, öğretim uzaktan eğitimi en iyi yöneten ikinci vakıf üniversi-
üyesi değişimi, uluslararası yaz okulları düzenleme, tesi olduklarını vurguladı: “Eğitimin küresel çapta
çift diploma programları, ortak araştırma çalışmaları verilmesi için uzaktan eğitim önemli bir fırsat ba-
bulunuyor. Durman, Üniversite olarak, birçok ülkey- rındırıyor.”
$ðXVWRV KobiEfor 45