Page 106 - KobiEfor Temmuz 2022
P. 106

(1(5-à



               SOCAR Türkiye dijitalleşme yolunda hızla ilerliyor

                  Uluslararası Hazar Petrol ve                                  binden fazla test adımını tamamladı.
               Gaz Fuarı’na katılan SOCAR Tür-                                    6 hafta süren proje, 16 ayda
               kiye, dijitalleşmede geldiği nok-                                bitirildi. Project Earth, hidrokar-
               tayı ve dijital dönüşüm projesi                                  bon değer zincirinde hammad-
               Project Earth’ü anlattı.                                         de satın alımından depolamaya,
                  Tüm grup şirketlerinin kurum-                                 üretimden müşteri teslimine şir-
               sal süreçlerinin yönetildiği uygu-                               ketlerarası entegrasyon sağladı.
               lamaların dijital dönüşüme ayak                                  Bakım ekiplerinin saha faaliyet-
               uydurabilmesi, süreç bazlı ve orga-                              lerini anlık işleyebilecekleri mo-
               nizasyonel entegrasyonun sağlan-                                 bil uygulama, tüm grup şirketleri
               ması amacıyla Project Earth’ü uygulamaya başlayan SO-  bazında tek bir ana veri yapısının kurulması ve or-
               CAR Türkiye, başlangıç aşamasından itibaren tamamen   tak ana veri sözlüğü oluşturulması gibi hedeflere de
               iç kaynaklar kullanılarak uzaktan çalışma yöntemi ile 8   ulaşıldı.

               Enova, ‘Top Brand PV Seal’                       Kalyon EV ilklerden oldu
               ödülü aldı

                  Enerji yönetimi ve çoklu teknik hizmetlerde bölge
               lideri Enova, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde-
               ki faaliyetleriyle her yıl yerel ve bölgesel seviyede
               sektörün lider firmalarını tespit etmek ve öne çı-
                                           karmak için bağım-
                                           sız pazar analizi yü-
                                           rüten küresel çapta
                                           tanınmış araştırma
                                           enstitüsü EUPD Re-     Kalyon Holding’in iştiraklerinden Kalyon Electri-
                                           search ve ileri ge-  cal Vehicle Enerji Yatırımları A.Ş. (Kalyon EV), Enerji
                                           len işbirliği ve bilgi   Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan (EPDK) elektrikli
                                           platformu Joint For-  araç şarj ağı işletmeci lisansı alan ilk şirketlerden
               ces for Solar Global (JF4S) tarafından verilen 2022   biri olma başarısını gösterdi.
               ‘Top Brand PV Seal’ ödülünü aldı.                  Kalyon EV; T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın
                  Enova CEO’su Renaud Capris, “Bu ödül, yerel ve   daha önce açıkladığı, 2030 yılına kadar 250 bin şarj nok-
               bölgesel pazarlardaki kesintisiz gayretlerimizi ve   tası oluşturma hedefiyle de uyumlu olarak Türkiye’nin
               performansımızı taçlandırdı” dedi.               dört bir yanındaki ulaşılabilir noktalarda kuracağı ult-
                  EUPD Research’ten Markus A.W Hoehner, şun-    ra hızlı şarj üniteleri sayesinde ülkemizde de elektrikli
               ları kaydetti: “Araştırmamız Enova’nın Orta Doğu ve   araç sayısının hızla artarak, fosil yakıtlı araç kullanı-
               Kuzey Afrika bölgesinde önde gelen PV markaların-  mının azalmasını; böylece bugünümüz ve geleceğimiz
               dan biri olduğunu ortaya koyarken firmanın yerel   adına daha temiz bir çevreye katkı sunmayı amaçlıyor.
               pazar gelişimine olağanüstü katkılarını da belge-  Şirketin aldığı işletme lisansı 49 yıllık bir süreyi
               lendiriyor.”                                     kapsıyor.


               TPPD, pompa satışlarında en hızlı büyüyen marka oldu
                  2020 yılını beyaz ürün pazarında                          TP Petrol Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü
               sektörün en hızlı büyüyen markası                          Fidan Bayındır Yıldız, EPDK verilerine
               olarak tamamlayan TP Petrol Dağıtım                        göre 2021 yılında pompa satışlarında
               A.Ş. (TPPD), 2021’de bu kez pompa                          sektör yüzde 15 büyürken, yüzde 27 bü-
               satışlarında en hızlı büyüyen marka                        yüdüklerini dile getirerek pompa satış-
               oldu. EPDK verilerine göre akaryakıt                Fidan  larında sektörün en hızlı büyüyen mar-
               perakende pazarı yüzde 15 büyürken,               Bayındır  kası olduklarını belirtti.
               TP Petrol Dağıtım A.Ş., yüzde 27 bü-                Yıldız   Son iki yılda toplamda 250 yeni bayiyi
               yüme gerçekleştirerek 2021’de de büyüme ivmesini   ağına katan TP Petrol Dağıtım A.Ş., bayi sayısını 785’e çı-
               sürdürdü.                                        kararak istasyon ağında da önemli bir büyüme elde etti.
               106 KobiEfor Temmuz 2022
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111