Page 106 - KobiEfor Temmuz 2022
P. 106
(1(5-à
SOCAR Türkiye dijitalleşme yolunda hızla ilerliyor
Uluslararası Hazar Petrol ve binden fazla test adımını tamamladı.
Gaz Fuarı’na katılan SOCAR Tür- 6 hafta süren proje, 16 ayda
kiye, dijitalleşmede geldiği nok- bitirildi. Project Earth, hidrokar-
tayı ve dijital dönüşüm projesi bon değer zincirinde hammad-
Project Earth’ü anlattı. de satın alımından depolamaya,
Tüm grup şirketlerinin kurum- üretimden müşteri teslimine şir-
sal süreçlerinin yönetildiği uygu- ketlerarası entegrasyon sağladı.
lamaların dijital dönüşüme ayak Bakım ekiplerinin saha faaliyet-
uydurabilmesi, süreç bazlı ve orga- lerini anlık işleyebilecekleri mo-
nizasyonel entegrasyonun sağlan- bil uygulama, tüm grup şirketleri
ması amacıyla Project Earth’ü uygulamaya başlayan SO- bazında tek bir ana veri yapısının kurulması ve or-
CAR Türkiye, başlangıç aşamasından itibaren tamamen tak ana veri sözlüğü oluşturulması gibi hedeflere de
iç kaynaklar kullanılarak uzaktan çalışma yöntemi ile 8 ulaşıldı.
Enova, ‘Top Brand PV Seal’ Kalyon EV ilklerden oldu
ödülü aldı
Enerji yönetimi ve çoklu teknik hizmetlerde bölge
lideri Enova, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde-
ki faaliyetleriyle her yıl yerel ve bölgesel seviyede
sektörün lider firmalarını tespit etmek ve öne çı-
karmak için bağım-
sız pazar analizi yü-
rüten küresel çapta
tanınmış araştırma
enstitüsü EUPD Re- Kalyon Holding’in iştiraklerinden Kalyon Electri-
search ve ileri ge- cal Vehicle Enerji Yatırımları A.Ş. (Kalyon EV), Enerji
len işbirliği ve bilgi Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan (EPDK) elektrikli
platformu Joint For- araç şarj ağı işletmeci lisansı alan ilk şirketlerden
ces for Solar Global (JF4S) tarafından verilen 2022 biri olma başarısını gösterdi.
‘Top Brand PV Seal’ ödülünü aldı. Kalyon EV; T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın
Enova CEO’su Renaud Capris, “Bu ödül, yerel ve daha önce açıkladığı, 2030 yılına kadar 250 bin şarj nok-
bölgesel pazarlardaki kesintisiz gayretlerimizi ve tası oluşturma hedefiyle de uyumlu olarak Türkiye’nin
performansımızı taçlandırdı” dedi. dört bir yanındaki ulaşılabilir noktalarda kuracağı ult-
EUPD Research’ten Markus A.W Hoehner, şun- ra hızlı şarj üniteleri sayesinde ülkemizde de elektrikli
ları kaydetti: “Araştırmamız Enova’nın Orta Doğu ve araç sayısının hızla artarak, fosil yakıtlı araç kullanı-
Kuzey Afrika bölgesinde önde gelen PV markaların- mının azalmasını; böylece bugünümüz ve geleceğimiz
dan biri olduğunu ortaya koyarken firmanın yerel adına daha temiz bir çevreye katkı sunmayı amaçlıyor.
pazar gelişimine olağanüstü katkılarını da belge- Şirketin aldığı işletme lisansı 49 yıllık bir süreyi
lendiriyor.” kapsıyor.
TPPD, pompa satışlarında en hızlı büyüyen marka oldu
2020 yılını beyaz ürün pazarında TP Petrol Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü
sektörün en hızlı büyüyen markası Fidan Bayındır Yıldız, EPDK verilerine
olarak tamamlayan TP Petrol Dağıtım göre 2021 yılında pompa satışlarında
A.Ş. (TPPD), 2021’de bu kez pompa sektör yüzde 15 büyürken, yüzde 27 bü-
satışlarında en hızlı büyüyen marka yüdüklerini dile getirerek pompa satış-
oldu. EPDK verilerine göre akaryakıt Fidan larında sektörün en hızlı büyüyen mar-
perakende pazarı yüzde 15 büyürken, Bayındır kası olduklarını belirtti.
TP Petrol Dağıtım A.Ş., yüzde 27 bü- Yıldız Son iki yılda toplamda 250 yeni bayiyi
yüme gerçekleştirerek 2021’de de büyüme ivmesini ağına katan TP Petrol Dağıtım A.Ş., bayi sayısını 785’e çı-
sürdürdü. kararak istasyon ağında da önemli bir büyüme elde etti.
106 KobiEfor Temmuz 2022