Page 65 - KobiEfor Haziran 2022
P. 65
Hibrit çalışmayla gelen dijital yorgunluk
Microsoft’un hazırladığı Çalışma da değişen çalışan yaklaşımı geliyor.
Trendleri Endeksi’nden elde edilen Çalışanlar, Pandemi öncesine göre
bulgulara göre Türkiye’deki yeni hibrit bireysel sağlıklarına ve iyiliklerine iş-
çalışma modelinde 4 temel veri dikkat lerinden daha fazla değer veriyorlar.
çekiyor: Çalışanlar kendini iyi hisset- Türkiye’de çalışanların yüzde 50’si
meye artık işten daha fazla önem ve- günlük streslerinin çok yüksek oldu-
riyor; yöneticiler çalışanlarının bek- ğunu belirttiği bir bölgede yer alıyor.
lentilerini anlamakta yetersiz kalıyor; Daha iyi bir iş-yaşam dengesi kurma-
şirketler hibrit çalışma düzeniyle uyumlu yeni takım ya çalışan Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi çalışan-
çalışması modellerine ihtiyaç duyuyor ve esnek çalış- larının yarısından fazlası 2022’de yeni bir iş arayışını
ma dijital yorgunluğu artırıyor. önceliklendirebileceğini belirtiyor. Endekste ayrıca
Microsoft Genel Müdürü Levent Özbilgin, işletme- ofise gidip gelmek için harcanan sürenin gereksiz ol-
lerin hibrit çalışmaya geçişi büyümeyi kolaylaştıracak duğunu ve bu süreyi ailesiyle kaliteli zaman geçirmek
bir fırsat olarak ele almaları gerektiğini vurguladı. için kullanmayı tercih edeceklerini ifade eden çalı-
Endeksten elde edilen en önemli bulguların başın- şanların sayısı da oldukça fazla.
Çekimserliğin yanında teknolojinin sağladığı faydalar kabul ediliyor
VMware’in Digital Fron- iyi bir yer yapacak gelişme-
tier 4.0 araştırmasına göre ler istiyor. Öyle ki katılımcı-
tüketiciler dijital gelişmeleri ların yüzde 58’i teknolojinin,
desteklerken şirketlerle pay- yeni iş ve yaşam alanları
laşılan verilerin hassasiyeti- oluşmasına vesile olarak ül-
ni de unutmuyor. Öte yandan kelerinin dijital anlamda ge-
hibrit çalışmanın devam et- lişmesine katkı sağladığını
tiği günümüzde şirketlerin belirtiyor” dedi.
çalışanlarına sağladığı dene- VMware Kıdemli İş Çö-
yim büyük rol oynuyor. Ayrıca zümleri Stratejisti Töre Du-
VMware küresel dijital dönü- man, “Güvenliği sağlamak
şüm lideri Atos ile işbirliğinin kapsamını genişle- için akla gelen ilk yöntemlerden birisi de sunulan
tiyor ve McLaren’in Formula 1 ekibinin gittiği her imkanları mümkün olduğunca kısıtlamak ve bu sa-
yerde yüksek hıza ve performansa sahip olmasını yede kötü niyetli aktörleri uzak tutmak olabiliyor.
sağlıyor. Ancak günümüzün hibrit dünyasında bu yaklaşım
VMware Türkiye Ülke Direktörü Murat Mediçe- gün geçtikçe geçerliliğini kaybediyor. Bu yüzden
ler, “Tüketiciler hızlı inovasyon yerine dünyayı daha Sıfır Güven yaklaşımı öne çıkıyor” diye konuşuyor.
Küresel çapta şirketler ciro kaybına hazırlık yapıyor
Allianz Trade, ‘Allianz Trade 2022 Küresel Anketi’nin ortaya koyduğu üç önemli trend; ciro kaybına hazırla-
sonuçlarını yayınladı. Anket sonuçları, 2021’de ticari fa- nan şirketlerin sayısında ve alacakların tahsili riskinde
aliyetlerin küresel olarak yeniden canlanmasıyla iyim- artış ile kritik önemdeki devlet desteği oldu.
serliğin oluştuğunu ancak bunun ardından, 2022’nin Anket sonuçlarına göre şirketlerin başlıca endi-
ihracatçılar için çok şeleri arasında yüksek enerji fiyatları, jeopolitik ge-
daha zorlu olabile- rilimler, artan nakliye darboğazları, Rusya’ya yönelik
ceğini gösteriyor. yaptırımlar ve girdi kıtlıkları yer alıyor. Ankete katılan
Hem iş dünyası hem de tüketici nezdinde güven şirketlerin yaklaşık yarısı, artan finansman maliyetle-
kaybına neden olan Ukrayna’daki savaşa bağlı olarak ri ve kur risklerinin oluşturduğu ek baskı karşısında
yükselen emtia fiyatlarıyla, uzun süreli tedarik zinciri korunmanın Covid-19 döneminin mirası olan, devle-
aksaklıklarının önümüzdeki aylarda ihracat maliyetle- tin sağladığı finansman desteği (garantili krediler ve
rini artırması öngörülüyor. Küresel Ticaret Anketi’nin doğrudan sübvansiyonlar yoluyla) olduğuna inanıyor.
Haziran 2022 KobiEfor 65