Page 65 - KobiEfor Haziran 2022
P. 65

Hibrit çalışmayla gelen dijital yorgunluk

                   Microsoft’un hazırladığı Çalışma                         da değişen çalışan yaklaşımı geliyor.
                 Trendleri Endeksi’nden elde edilen                         Çalışanlar, Pandemi öncesine göre
                 bulgulara göre Türkiye’deki yeni hibrit                    bireysel sağlıklarına ve iyiliklerine iş-
                 çalışma modelinde 4 temel veri dikkat                      lerinden daha fazla değer veriyorlar.
                 çekiyor: Çalışanlar kendini iyi hisset-                    Türkiye’de çalışanların yüzde 50’si
                 meye artık işten daha fazla önem ve-                       günlük streslerinin çok yüksek oldu-
                 riyor; yöneticiler çalışanlarının bek-                     ğunu belirttiği bir bölgede yer alıyor.
                 lentilerini anlamakta yetersiz kalıyor;                    Daha iyi bir iş-yaşam dengesi kurma-
                 şirketler hibrit çalışma düzeniyle uyumlu yeni takım   ya çalışan Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi çalışan-
                 çalışması modellerine ihtiyaç duyuyor ve esnek çalış-  larının yarısından fazlası 2022’de yeni bir iş arayışını
                 ma dijital yorgunluğu artırıyor.               önceliklendirebileceğini belirtiyor. Endekste ayrıca
                   Microsoft Genel Müdürü Levent Özbilgin, işletme-  ofise gidip gelmek için harcanan sürenin gereksiz ol-
                 lerin hibrit çalışmaya geçişi büyümeyi kolaylaştıracak   duğunu ve bu süreyi ailesiyle kaliteli zaman geçirmek
                 bir fırsat olarak ele almaları gerektiğini vurguladı.   için kullanmayı tercih edeceklerini ifade eden çalı-
                 Endeksten elde edilen en önemli bulguların başın-  şanların sayısı da oldukça fazla.



                 Çekimserliğin yanında teknolojinin sağladığı faydalar kabul ediliyor

                   VMware’in Digital Fron-                                         iyi bir yer yapacak gelişme-
                tier 4.0 araştırmasına göre                                        ler istiyor. Öyle ki katılımcı-
                tüketiciler dijital gelişmeleri                                    ların yüzde 58’i teknolojinin,
                desteklerken şirketlerle pay-                                      yeni iş ve yaşam alanları
                laşılan verilerin hassasiyeti-                                     oluşmasına vesile olarak ül-
                ni de unutmuyor. Öte yandan                                        kelerinin dijital anlamda ge-
                hibrit çalışmanın devam et-                                        lişmesine katkı sağladığını
                tiği günümüzde şirketlerin                                         belirtiyor” dedi.
                çalışanlarına sağladığı dene-                                         VMware Kıdemli İş Çö-
                yim büyük rol oynuyor. Ayrıca                                      zümleri Stratejisti Töre Du-
                VMware küresel dijital dönü-                                       man, “Güvenliği sağlamak
                şüm lideri Atos ile işbirliğinin kapsamını genişle-  için akla gelen ilk yöntemlerden birisi de sunulan
                tiyor ve McLaren’in Formula 1 ekibinin gittiği her   imkanları mümkün olduğunca kısıtlamak ve bu sa-
                yerde yüksek hıza ve performansa sahip olmasını   yede kötü niyetli aktörleri uzak tutmak olabiliyor.
                sağlıyor.                                       Ancak günümüzün hibrit dünyasında bu yaklaşım
                   VMware Türkiye Ülke Direktörü Murat Mediçe-  gün geçtikçe geçerliliğini kaybediyor. Bu yüzden
                ler, “Tüketiciler hızlı inovasyon yerine dünyayı daha   Sıfır Güven yaklaşımı öne çıkıyor” diye konuşuyor.



                 Küresel çapta şirketler ciro kaybına hazırlık yapıyor

                   Allianz Trade, ‘Allianz Trade 2022 Küresel Anketi’nin   ortaya koyduğu üç önemli trend; ciro kaybına hazırla-
                sonuçlarını yayınladı. Anket sonuçları, 2021’de ticari fa-  nan şirketlerin sayısında ve alacakların tahsili riskinde
                aliyetlerin küresel olarak yeniden canlanmasıyla iyim-  artış ile kritik önemdeki devlet desteği oldu.
                serliğin oluştuğunu ancak bunun ardından, 2022’nin   Anket sonuçlarına göre şirketlerin başlıca endi-
                ihracatçılar için çok                           şeleri arasında yüksek enerji fiyatları, jeopolitik ge-
                daha zorlu olabile-                             rilimler, artan nakliye darboğazları, Rusya’ya yönelik
                ceğini gösteriyor.                              yaptırımlar ve girdi kıtlıkları yer alıyor. Ankete katılan
                   Hem iş dünyası hem de tüketici nezdinde güven   şirketlerin yaklaşık yarısı, artan finansman maliyetle-
                kaybına neden olan Ukrayna’daki savaşa bağlı olarak   ri ve kur risklerinin oluşturduğu ek baskı karşısında
                yükselen emtia fiyatlarıyla, uzun süreli tedarik zinciri   korunmanın Covid-19 döneminin mirası olan, devle-
                aksaklıklarının önümüzdeki aylarda ihracat maliyetle-  tin sağladığı finansman desteği (garantili krediler ve
                rini artırması öngörülüyor. Küresel Ticaret Anketi’nin   doğrudan sübvansiyonlar yoluyla) olduğuna inanıyor.

                                                                                          Haziran 2022 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70