Page 55 - KobiEfor Haziran 2022
P. 55

Dr. Akın Arslan, TIRPORT’un iki ana
               iş modeliyle çalıştığını açıkladı: “Lojis-
               tik firmaları ve yük sahiplerine lojistik
               operasyonlarını uçtan uca tüm dijital
               platformlardan yönetebilecekleri bir
               ERP gibi TMS (Transport Management
               System) olarak çalışıyoruz. Bu süreç-
               te tüm taşımaları anlık olarak izliyor,
               teslimat raporlarını gerçek-zamanlı,
               konum-tabanlı verebiliyoruz. Dünyada
               20’si unicorn olmuş 200’ün üzerin-
               deki önde gelen rakibimiz arasında
               tüm lojistik operasyonları yapay-zeka
               destekli olarak cepteki bir kurumsal
               uygulamadan yönetebilen üç teknolo-
               jiden birisi konumundayız.
                  Dünyadaki en ileri teknolojilerle kamyonlara    •  TIRPORT’ın gelecek planları arasında; Avrupa-
               hiçbir cihaz takılmasına gerek kalmadan sadece   Çin-Afrika arasındaki lojistik hareketin bölgesindeki en
               cep telefonu teknolojileriyle bunu yapabiliyoruz.   önemli ‘dijital hub’ı haline gelmek ve pazaryeri olmak,
               Kamyoncu teslimat performanslarını ve sürüş per-  1.5 milyonu aşkın uluslararası kamyoncuya ev sahipliği
               formanslarını izleyebiliyor. Entegre ödeme sistem-  yapmak da yer alıyor. TIRPORT, 2025 yılına kadar, Doğu
               leriyle farklılaşıyoruz. Diğer tarafta ise tıpkı Uber   Avrupa, Asya, Afrika’da, 1.5 milyon kamyona evsahipli-
               mantığında dijital pazaryerimizde yük sahipleri ile   ği yapan lojistikte  bölgenin en önemli dijital platformu
               kamyoncuları platformumuzda bir araya getiriyo-  olmayı hedefliyor.
               ruz. Tamamen akıllı sıralama ve önceliklendirme-   • Türkiye-Avrupa arasında güçlü bir LTL ve Par-
               lerle; doğru yerde, doğru zamanda, birbirinin ihti-  siyel köprü kurmak ve 2023 itibariyle faaliyete baş-
               yaçlarına tam olarak uyan tarafları eşleştiriyoruz.   lamak istiyoruz.
               Elektronik para altyapılı TIRPORT Kart ve ödeme
               sistemlerimizle, Güvenli Ödeme Sistemi çözümleri-
               mizle de süreci destekliyoruz.”
                  Türkiye’de taşımaların üçte ikisinin kontratlı taşıma
               olmadığını vurgulayan Arslan, TIRPORT’un sahip oldu-
               ğu teknolojilerle spot markette güvenin ve hızın bir nu-
               maralı adresi olma yolunda ilerlediğini, kamyoncunun
               yükünü teslim ettikten ve dijital olarak onaylandıktan
               sonra sadece 24 saatte parasını alabildiğini aktardı.
               Arslan, yük sahiplerinin de TIRPORT sayesinde perfor-
               mansı yüksek ve güvenilir kamyonlara yüklerini birkaç
               saat içinde emanet edebildiklerini belirtti.       • Mevcut global yatırımcılarımızla yaptığımız de-
                  Arslan, Tırport’un iki uygulaması olduğuna de-  ğerlendirme sonucunda 2023 ilk yarısı içinde şirket
               ğindi: “Kamyonculara yönelik Tırport yükCEPte ve   merkezimizi Hollanda’ya taşıma ve global operas-
               şirket/kurumlara yönelik Tırport Kurumsal. Günde   yonumuzu artık oradan yönetmeye karar verdik.
               binlerce operasyonu olan dev bir lojistik firmasın-  • Türkiye’nin lojistik avantajları ve üretim altya-
               dan 3-5 kamyonu olan küçük bir şirkete kadar her   pısının uygunluğu nedeniyle önümüzdeki 10 yıl için-
               ölçekte şirketin tüm lojistik operasyonunun uçtan   de Türkiye’ye 500 milyar doların üzerinde doğrudan
               uca yönetilmesine imkan sağlayan Tırport Kurum-  yabancı sermaye yatırımı gelebilir. Biz de bu süreçte
               sal, dünyada emsalsiz uygulamalardan birisi.”    bölgenin en büyük dijital aktörü olarak önümüzdeki
                  Günde 4 binin üzerinde FTL operasyon yönettiklerini   10 yıl içinde Türkiye-Avrupa arasındaki FTL, LTL ve
               ve 90 bini aşan kamyoncu sayılarını 2 yıl içinde 200 binin   Parsiyel trafiğinin yüzde 20’sini tek başımıza üzeri-
               üzerine çıkarmayı hedeflediklerini anlatan Arslan, 2022   mize çekebilmeyi amaçlıyoruz.
               yılı ve uzun vadeli hedefleri hakkında şu bilgileri verdi:   • Afrika pazarını çok önemsiyoruz. 2030’dan son-
                  “• 1 Mart itibariyle spot pazara girdik. Artık binler-  ra büyük bir tüketim odağı olacak. Oradaki mevcut
               ce KOBİ’nin bir numaralı güvenilir kamyon tedarikçisi   rakiplerimizden hem teknoloji hem de iş modeli
               olmaya adayız. Yıl sonunda, yurt içinde günde 2.5 mil-  olarak çok üstünüz. Dubai merkezli bir operasyon
               yon TL’nin üzerinde bir ciroya ulaşmayı, yurt dışında ise   yönetimi ile 2025’e kadar Afrika’nın bir numaralı di-  Advertorial
               günde 500 bin doların üzerine çıkmayı hedefliyoruz.   jital operatörü olma arzusundayız.”
                                                                                          Haziran 2022 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60