Page 105 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 105
2021 medya ve reklam yatırımları
22 milyar 811 milyon TL’ye ulaştı
Türkiye’de 2021 Medya ve Reklam Yatırımları ise 42 pazar içinde 5. sıraya
Raporu’na göre; Türkiye’de medya yatırımları 16 yükseldi. Türkiye’de medya
milyar 953 milyon TL, reklam yatırımları ise 5 mil- yatırımlarının GSYH içindeki
yar 858 milyon TL olarak açıklandı. oranının 2’ye katlanma potan-
Ahmet
Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamveren- siyeli olduğu öngörülüyor. Pura
ler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği En büyük pay dijital medya-
(IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal nın: Dijital partnerlerle yapılan yatırımlar yüzde 46.7
Radyo Yayıncıları Derneği (UR- pay ile 7 milyar 924 milyon TL,
YAD) ve Mobil Mecralar Araştır- direkt satın almayla gerçekleşen
ma Pazarlama ve Reklamcılık medya yatırımları ise 10 milyar
Derneği (MMA TR) adına bağım- 943 milyon TL olarak raporlandı.
sız danışmanlık şirketi Deloitte Toplam dijital medya yatırımları
tarafından hazırlandı. ise 18 milyar 867 milyon. Mobilin
Dünya genelindeki 42 ülke- dijitaldeki kullanım payı yüzde 73.
de medya yatırımları bir önceki Ahmet Pura 10. kez WFA Yöne-
yıla oranla yüzde 28.69 büyürken tim Kurulu’nda: Dünya Reklam-
Türkiye’nin bu hacim içerisinde- verenler Federasyonu (WFA) 69.
ki payı yüzde 0.47 oldu. Türkiye dijital medya ya- Genel Kurulu’nda, RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ah-
tırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı met Pura onuncu kez WFA Yönetim Kurulu’na seçildi.
ABB, Samsung Elektronik ile ortaklık kuruyor
ABB ve Samsung Elektronik, hem konut hem de Park şunları söy-
ticari binaların enerji tasarrufu, enerji yönetimi ve ledi: “İki şirketin
akıllı nesnelerin interneti (IoT) bağlantısı konularında bir araya gelişi,
ortaklaşa teknolojiler geliştirmek üzere küresel bir inşaat şirketleri
ortaklık dahilinde işbirliği yapacak. ve mülk geliştiri-
ABB Akıllı Binalar İş Kolu Başkanı Mike Mustapha, cileri için de akıllı
“Tamamen entegre ve bütünsel, akıllı bina teknolo- bina projelerine
jisine erişimi daha da geliştirerek müşterilerimizin kolaylık sağlıyor. Mevcut binaları veya yeni tesisleri tek
önemli karbon ve enerji tasarrufları sağlayabileceği bir çözüm kaynağıyla güçlendirmek için ürünlerin en-
bir gelecek hayal ediyoruz” dedi. tegre olacağından ve birlikte sorunsuz bir şekilde çalı-
Samsung Elektronik IoT İş Kolu Başkanı Chanwoo şacağından emin olabilirler.”
Makine ihracatı ilk çeyrekte 6.1 milyar dolar
Makine İhracatçıları Birli- Kutlu rürlüğe girecek mevzuat içinden sadece Dijital
ği (MAİB) tarafından yapılan Karavelioğlu Ürün Pasaport uygulaması bile, başta Uzak
açıklamaya göre, yılın ilk Doğu menşeili olmak üzere bütün ithal maki-
çeyreği sonunda Türkiye’nin neler için önemli bir engel teşkil edecek. Geçiş
serbest bölgeler dâhil top- dönemine dair belirsizlikler, AB sanayii ile en-
lam makine ihracatı 6.1 tegre hale gelen Türkiye için elverişli zeminler
milyar dolar oldu. hazırlıyor. Doğacak fırsatları kalıcı biçimde de-
Geçtiğimiz yıl ilk çeyreğine ğerlendirebilmek için yeşil ve dijital dönüşüm-
göre yüzde 12.2 artış sağ- de hızlı adımlar atmalıyız. Mayıs ayında kamu-
ladıklarını belirten Makine oyuna sunacağımız Sektörel Eylem Planımız,
İhracatçıları Birliği Başkanı genel imalat sanayimizi ne büyük ödevlerin
Kutlu Karavelioğlu, “Avrupa havzasında peyderpey yü- beklediğini de açık biçimde gösterecek” dedi.
0D\ÜV KobiEfor 105