Page 105 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 105

2021 medya ve reklam yatırımları

           22 milyar 811 milyon TL’ye ulaştı

             Türkiye’de 2021 Medya ve Reklam Yatırımları   ise 42 pazar içinde 5. sıraya
           Raporu’na göre; Türkiye’de medya yatırımları 16   yükseldi. Türkiye’de medya
           milyar 953 milyon TL, reklam yatırımları ise 5 mil-  yatırımlarının GSYH içindeki
           yar 858 milyon TL olarak açıklandı.           oranının 2’ye katlanma potan-
                                                                                                Ahmet
             Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamveren-  siyeli olduğu öngörülüyor.           Pura
           ler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği   En büyük pay dijital medya-
           (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal   nın: Dijital partnerlerle yapılan yatırımlar yüzde 46.7
           Radyo Yayıncıları Derneği (UR-                                pay ile 7 milyar 924 milyon TL,
           YAD) ve Mobil Mecralar Araştır-                               direkt satın almayla gerçekleşen
           ma Pazarlama ve Reklamcılık                                   medya yatırımları ise 10 milyar
           Derneği (MMA TR) adına bağım-                                 943 milyon TL olarak raporlandı.
           sız danışmanlık şirketi Deloitte                              Toplam dijital medya yatırımları
           tarafından hazırlandı.                                        ise 18 milyar 867 milyon. Mobilin
             Dünya genelindeki 42 ülke-                                  dijitaldeki kullanım payı yüzde 73.
           de medya yatırımları bir önceki                                 Ahmet Pura 10. kez WFA Yöne-
           yıla oranla yüzde 28.69 büyürken                              tim Kurulu’nda: Dünya Reklam-
           Türkiye’nin bu hacim içerisinde-                              verenler Federasyonu (WFA) 69.
           ki payı yüzde 0.47 oldu. Türkiye dijital medya ya-  Genel Kurulu’nda, RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ah-
           tırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı   met Pura onuncu kez WFA Yönetim Kurulu’na seçildi.



           ABB, Samsung Elektronik ile ortaklık kuruyor

             ABB ve Samsung Elektronik, hem konut hem de   Park şunları söy-
           ticari binaların enerji tasarrufu, enerji yönetimi ve   ledi: “İki şirketin
           akıllı nesnelerin interneti (IoT) bağlantısı konularında   bir araya gelişi,
           ortaklaşa teknolojiler geliştirmek üzere küresel bir   inşaat şirketleri
           ortaklık dahilinde işbirliği yapacak.          ve mülk geliştiri-
             ABB Akıllı Binalar İş Kolu Başkanı Mike Mustapha,   cileri için de akıllı
           “Tamamen entegre ve bütünsel, akıllı bina teknolo-  bina projelerine
           jisine erişimi daha da geliştirerek müşterilerimizin   kolaylık sağlıyor. Mevcut binaları veya yeni tesisleri tek
           önemli karbon ve enerji tasarrufları sağlayabileceği   bir çözüm kaynağıyla güçlendirmek için ürünlerin en-
           bir gelecek hayal ediyoruz” dedi.              tegre olacağından ve birlikte sorunsuz bir şekilde çalı-
             Samsung Elektronik IoT İş Kolu Başkanı Chanwoo   şacağından emin olabilirler.”



           Makine ihracatı ilk çeyrekte 6.1 milyar dolar
            Makine İhracatçıları Birli-             Kutlu       rürlüğe girecek mevzuat içinden sadece Dijital
           ği (MAİB) tarafından yapılan             Karavelioğlu  Ürün Pasaport uygulaması bile, başta Uzak
           açıklamaya göre, yılın ilk                           Doğu menşeili olmak üzere bütün ithal maki-
           çeyreği sonunda Türkiye’nin                          neler için önemli bir engel teşkil edecek. Geçiş
           serbest bölgeler dâhil top-                          dönemine dair belirsizlikler, AB sanayii ile en-
           lam makine ihracatı 6.1                              tegre hale gelen Türkiye için elverişli zeminler
           milyar dolar oldu.                                   hazırlıyor. Doğacak fırsatları kalıcı biçimde de-
            Geçtiğimiz yıl ilk çeyreğine                        ğerlendirebilmek için yeşil ve dijital dönüşüm-
           göre yüzde 12.2 artış sağ-                           de hızlı adımlar atmalıyız. Mayıs ayında kamu-
           ladıklarını belirten Makine                          oyuna sunacağımız Sektörel Eylem Planımız,
           İhracatçıları Birliği Başkanı                        genel imalat sanayimizi ne büyük ödevlerin
           Kutlu Karavelioğlu, “Avrupa havzasında peyderpey yü-  beklediğini de açık biçimde gösterecek” dedi.


                                                                                    0D\ÜV      KobiEfor 105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110