Page 71 - KobiEfor Nisan 2022
P. 71

si hayata geçiriyoruz. Göz önünde bulundurmaya her   daha büyük hedefler için cesaretlendirip destekleye-
         geçen gün daha fazla dikkat ettiğimiz sürdürülebilirlik   bilecek bakış açısına sahip ajanslarla ilerlemeyi tercih
         de ajandamızın en üst sıralarında yer alıyor. Her zaman   etmeliler.”
         alternatif çözüm arayışlarımızın temelini oluşturuyor.”   Yüz yüze iletişimin önemi: TT360 İletişim PR Bölü-
            Başarılı kampanyanın sırrı: TT360 İletişim PR Bö-  mü Yöneticisi Tuğba Yargıcı, Pandemi sürecinin iletişi-
         lümü Yöneticisi Ebru Öztınaz; “İletişim kapsamında   min önem ve etkisinin çok daha iyi anlaşılmasını sağ-
         hayata geçirdiğiniz herhangi bir kampanyada, doğru kit-  ladığına, bunda dijital dünyanın etkisinin de çok fazla
         leye hitap edebiliyor, mesajların markanızla ilişkilendi-  olduğuna değiniyor: “Bu dönemde, dijital altyapılarını
         rilmesini sağlayabiliyor ve kurumunuza karşı istediğiniz   geliştirmiş, bu alana doğru yatırımları yapmış, ileti-
         güveni yaratabiliyor / sürdürebiliyorsanız; bu kampanya   şimi sürdürülebilir kılma yaklaşımıyla hareket eden
         için ‘başarılı’ diyebiliriz. Çünkü, bu unsurlar aslında si-  kurumların, hedef kitlelerine daha rahat ulaşabildiğini
         zin satış, pazarlama ve iletişim tarafındaki hedeflerinizi   ve kesintisiz bir iletişim yapabildiğini de gördük. Özel-
         doğrudan etkileyen en önemli kriterlerdir” diyor. Öz-  likle sosyal medya ve dijital platformların artan etkisini
         tınaz, Pandemi sürecinin etkilerine                             de dikkate aldığımızda, iletişimde
         de bakıldığında ‘tutarlı, sürdürüle-                            farklılaşma adına içerik üretimi ve
         bilir ve değişen şartlara adapte edi-                           hikâye anlatımı daha da önem kaza-
         lebilen iletişim modelleri’nin daha                             nacak. İletişimdeki bu dönüşümde
         başarılı olduğunu vurguluyor: “Özel-                            ihtiyaç duyulacak yeni yeteneklere
         likle insanların karşısına, markanızı                           sahip olmak, kriz durumlarına karşı
         var olan gündeme, doğru bir şekil-                              yaratıcı önlemler alabilmek ve kriz-
         de entegre edebildiğiniz yaratıcı bir                           leri doğru yönetebilme becerilerini
         çalışmayla çıkabiliyorsanız; bunun                              geliştirebilmek her zamankinden
         etkisi çok daha fazla oluyor. İletişim                          kritik olacaktır. Markalar, yeni döne-
         çalışmaları planlanırken; iletişimin                            me ayak uydururken ‘fiziksel temas,
         aslında çok hassas dengelere bağ-                               human touch’ dediğimiz noktayı göz
         lı olduğunun hep akılda tutulması,                              ardı etmemeliler. Unutmayalım ki
         markanın duruş ile samimiyetini his-                            Pandemi’nin ilk günlerinde hepimiz
         settirebilen ve sıraladığımız kriterleri                        kuzenlerle dolu ekran görüntüleri-
         de karşılayan kampanyaların tasar-                              mizi sosyal medya da paylaşıyorduk.
         lanması gerektiğini düşünüyoruz.”                               Bu paylaşımlar gün geçtikçe azaldı
            Markalaşmanın her şeyden önce                                ve neredeyse son buldu. Yüz yüze
         bir logo, slogan ve bir websitesi   Tuğba           Ebru        iletişimin olmazsa olmazlarımızdan
         oluşturmayla sınırlı değil, çok plan-  Yargıcı    Öztınaz       olduğunu yaşayarak öğrendik.”
         lı ilerlenmesi gereken uzun vadeli                                Bundan 15-20 yıl önce kriz dö-
         bir süreç olduğunu vurgulayan Öztınaz’ın KOBİ’lere   nemlerinde bütçelerden ilk çıkarılan iş kalemi olan
         önerileri şöyle: “Türkiye ekonomisinin yapı taşı olan   iletişimin; bugün bundan çok uzakta bir konuma sa-
         KOBİ’ler, attıkları her adımın aslında markanın ya-  hip olduğunu söyleyen Yargıcı, işlerinde kesintisizliği
         ratılmasına ve varlığını sürdürmesine hizmet ettiğini   sağlamak isteyen markaların, Pandemi’de gelenek-
         bilmeliler. Özellikle iletişim yatırımları planlanırken;   selden dijitale varan bir yelpazede iletişim çalışma-
         hedef ve ihtiyaçlar doğru belirlenmeli, kullanılacak   larını aralıksız sürdürdüklerini ve krizi fırsata çevir-
         iletişim modellemeleri de bunlara hizmet edecek şe-  meyi başardıklarını kaydediyor: “Gelişen trendleri,
         kilde kurgulanmalı. ‘Güven, itibar ve sürdürülebilirlik’   sosyal medya ve dijital platformların iletişim üze-
         bir markanın olmazsa olmazları; iletişimdeki adımlar   rindeki etkisini de dikkate aldığımızda, iletişimi 360
         da bunların korunup geliştirilmesini sağlayacak stra-  derecelik bir bakış açısıyla tasarlayan ve hayata ge-
         tejilere dayandırılmalıdır. İletişim tarafındaki iş ortak-  çiren markalar, başarılı çalışmaların altında imzası
         ları belirlenirken; kendilerini kurumun bir parçası gibi   bulunanlar olacak. Bu da reklamdan, PR’a, dijitalden
         konumlayabilen, markanın hedef ve ihtiyaçlarını içsel-  saha çalışmalarına kadar tüm sektörün büyümesini
         leştirerek danışmanlık verebilen, özellikle de KOBİ’leri   sağlayacak.”












                                                                                     Nisan 2022 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76