Page 71 - KobiEfor Nisan 2022
P. 71
si hayata geçiriyoruz. Göz önünde bulundurmaya her daha büyük hedefler için cesaretlendirip destekleye-
geçen gün daha fazla dikkat ettiğimiz sürdürülebilirlik bilecek bakış açısına sahip ajanslarla ilerlemeyi tercih
de ajandamızın en üst sıralarında yer alıyor. Her zaman etmeliler.”
alternatif çözüm arayışlarımızın temelini oluşturuyor.” Yüz yüze iletişimin önemi: TT360 İletişim PR Bölü-
Başarılı kampanyanın sırrı: TT360 İletişim PR Bö- mü Yöneticisi Tuğba Yargıcı, Pandemi sürecinin iletişi-
lümü Yöneticisi Ebru Öztınaz; “İletişim kapsamında min önem ve etkisinin çok daha iyi anlaşılmasını sağ-
hayata geçirdiğiniz herhangi bir kampanyada, doğru kit- ladığına, bunda dijital dünyanın etkisinin de çok fazla
leye hitap edebiliyor, mesajların markanızla ilişkilendi- olduğuna değiniyor: “Bu dönemde, dijital altyapılarını
rilmesini sağlayabiliyor ve kurumunuza karşı istediğiniz geliştirmiş, bu alana doğru yatırımları yapmış, ileti-
güveni yaratabiliyor / sürdürebiliyorsanız; bu kampanya şimi sürdürülebilir kılma yaklaşımıyla hareket eden
için ‘başarılı’ diyebiliriz. Çünkü, bu unsurlar aslında si- kurumların, hedef kitlelerine daha rahat ulaşabildiğini
zin satış, pazarlama ve iletişim tarafındaki hedeflerinizi ve kesintisiz bir iletişim yapabildiğini de gördük. Özel-
doğrudan etkileyen en önemli kriterlerdir” diyor. Öz- likle sosyal medya ve dijital platformların artan etkisini
tınaz, Pandemi sürecinin etkilerine de dikkate aldığımızda, iletişimde
de bakıldığında ‘tutarlı, sürdürüle- farklılaşma adına içerik üretimi ve
bilir ve değişen şartlara adapte edi- hikâye anlatımı daha da önem kaza-
lebilen iletişim modelleri’nin daha nacak. İletişimdeki bu dönüşümde
başarılı olduğunu vurguluyor: “Özel- ihtiyaç duyulacak yeni yeteneklere
likle insanların karşısına, markanızı sahip olmak, kriz durumlarına karşı
var olan gündeme, doğru bir şekil- yaratıcı önlemler alabilmek ve kriz-
de entegre edebildiğiniz yaratıcı bir leri doğru yönetebilme becerilerini
çalışmayla çıkabiliyorsanız; bunun geliştirebilmek her zamankinden
etkisi çok daha fazla oluyor. İletişim kritik olacaktır. Markalar, yeni döne-
çalışmaları planlanırken; iletişimin me ayak uydururken ‘fiziksel temas,
aslında çok hassas dengelere bağ- human touch’ dediğimiz noktayı göz
lı olduğunun hep akılda tutulması, ardı etmemeliler. Unutmayalım ki
markanın duruş ile samimiyetini his- Pandemi’nin ilk günlerinde hepimiz
settirebilen ve sıraladığımız kriterleri kuzenlerle dolu ekran görüntüleri-
de karşılayan kampanyaların tasar- mizi sosyal medya da paylaşıyorduk.
lanması gerektiğini düşünüyoruz.” Bu paylaşımlar gün geçtikçe azaldı
Markalaşmanın her şeyden önce ve neredeyse son buldu. Yüz yüze
bir logo, slogan ve bir websitesi Tuğba Ebru iletişimin olmazsa olmazlarımızdan
oluşturmayla sınırlı değil, çok plan- Yargıcı Öztınaz olduğunu yaşayarak öğrendik.”
lı ilerlenmesi gereken uzun vadeli Bundan 15-20 yıl önce kriz dö-
bir süreç olduğunu vurgulayan Öztınaz’ın KOBİ’lere nemlerinde bütçelerden ilk çıkarılan iş kalemi olan
önerileri şöyle: “Türkiye ekonomisinin yapı taşı olan iletişimin; bugün bundan çok uzakta bir konuma sa-
KOBİ’ler, attıkları her adımın aslında markanın ya- hip olduğunu söyleyen Yargıcı, işlerinde kesintisizliği
ratılmasına ve varlığını sürdürmesine hizmet ettiğini sağlamak isteyen markaların, Pandemi’de gelenek-
bilmeliler. Özellikle iletişim yatırımları planlanırken; selden dijitale varan bir yelpazede iletişim çalışma-
hedef ve ihtiyaçlar doğru belirlenmeli, kullanılacak larını aralıksız sürdürdüklerini ve krizi fırsata çevir-
iletişim modellemeleri de bunlara hizmet edecek şe- meyi başardıklarını kaydediyor: “Gelişen trendleri,
kilde kurgulanmalı. ‘Güven, itibar ve sürdürülebilirlik’ sosyal medya ve dijital platformların iletişim üze-
bir markanın olmazsa olmazları; iletişimdeki adımlar rindeki etkisini de dikkate aldığımızda, iletişimi 360
da bunların korunup geliştirilmesini sağlayacak stra- derecelik bir bakış açısıyla tasarlayan ve hayata ge-
tejilere dayandırılmalıdır. İletişim tarafındaki iş ortak- çiren markalar, başarılı çalışmaların altında imzası
ları belirlenirken; kendilerini kurumun bir parçası gibi bulunanlar olacak. Bu da reklamdan, PR’a, dijitalden
konumlayabilen, markanın hedef ve ihtiyaçlarını içsel- saha çalışmalarına kadar tüm sektörün büyümesini
leştirerek danışmanlık verebilen, özellikle de KOBİ’leri sağlayacak.”
Nisan 2022 KobiEfor 71