Page 70 - KobiEfor Nisan 2022
P. 70
AJANS
Pandemi’de çeviklik kaslarını güçlendiren;
77 äOHWLåLP 35 oDO×åPDODU×\OD
KL]PHW SRUWI|\Q JHQLåOHWWL
TT360 İletişim Ajans Başkanı Tolga gelecek hedeflerini; ‘kendi alanlarında
Balaban ve TT360 İletişim PR Bölümü akla gelen, birlikte çalışılmak istenen ilk
Yöneticileri; Ebru Öztınaz ve Tuğba Yargıcı, ajans olmak’ diye özetliyor.
yöntemiyle ilerliyoruz. Tıpkı o ailenin bir üyesi gibi
hissedip çalışıyor ve bunu kendi işimiz gibi sahipleni-
yoruz. Hedefimiz hiçbir zaman en büyük olmak değil,
gelecek dönemde kendi alanımızda akla gelen, birlikte
çalışılmak istenen ilk ajans olmak” diyor. Bunun için de
hizmet alanlarını iş ortaklarının ihtiyaçlarına paralel
olarak zenginleştirdiklerini aktaran Balaban, geçen yıl,
hizmet yelpazelerine Halkla İlişkiler alanını da ekle-
yerek, hizmet portföylerini ve istihdamlarını genişlet-
tiklerini, çalışmalarına bu bakış açısıyla devam etmeyi
planladıklarını kaydediyor.
Pandemi’de hızlanan dijitalleşme: Tolga Balaban,
“Geçtiğimiz 2 yıl bizi çeviklik kaslarımızla sınadı ve ne
mutlu ki bu sınavdan başarıyla çıktık. 10 yıl içerisinde
kat ettiğimiz başarıyı, ‘yaratıcı fikir, başarılı uygulama
ve geldiğimiz nokta’ diye tarif edersem; tüm bunları
mümkün kılan çeviklik becerimiz Pandemi’de de ajans
olarak bizi güçlü kıldı” diyor. Mart 2020’de başlayan sıkı
önlemler ve hepimizin yaşadığı tedirginliğin iş hayatına
dair her şeyin de dijitale taşınmasına sebep olduğunu
anımsatan Balaban, kendilerinin de iletişim tarafın-
Tolga
da tüm aksiyonlarını dijital üzerinden almaya ve yeni
Balaban
bir düzene adım atmaya başladıklarını anlatıyor: “Bir
yandan dijital etkinlikler hayata geçirirken; bir yandan
arkayı, “Bir kurum, kişi ya da bir ürünün insan-
da etkinliklerin ötesinde farklı iletişim alternatifleri de
ların kafasında oluşturduğu imaj, duruş ve algı” geliştirmeye çalıştık. Bu belirsizlik ortamında iş ortak-
Mdiye tanımlayan TT360 İletişim Ajans Başkanı larımızla olan dirsek temasımızı artırırken; belirsizliğin
Tolga Balaban, ajansın marka adında yer alan ‘360’ ifa- verdiği tedirginlik anında atılacak adımlara beraber kafa
desini gerçeğe dönüştürebilmek adına hizmet alanla- yormamız, uzun yıllara dayanan işbirliklerimizi daha da
rını her geçen gün genişleterek yolculuklarına devam güçlü kıldı. Yılın son döneminde de Halkla İlişkiler (PR)
ettiklerini söylüyor: “TT360 İletişim olarak 2011 yılında, çalışmalarına başlamamızla birlikte oldukça hareketli
yaratıcı etkinlik ajansı olarak yola çıktık. Bir etkinlik bir Pandemi süreci geçirdiğimizi söyleyebilirim.”
planlarken onu tüm yönleriyle ele alıp hayata geçiriyo- Deneyimli ve çevik ekip yapılarıyla değişikliklere çok
ruz. Ekip arkadaşlarımla beraber uzun yıllara dayanan hızlı ve doğru karşılık vermeyi başardıklarını söyleyen
farklı sektör deneyimlerine sahibiz. Bugün sektörde Balaban, Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü 11 Mart
her geçen gün akıllarda daha fazla yer eden, müşte- 2020’yi takiben, Mart ayı bitmeden 2 online etkinliği ha-
ri memnuniyetini önceliklendirerek güven yaratan bir yata geçirdiklerini, sonrasında şartlar el verdiği ölçüde
ajans ortaya çıkardık. Bugün hızlı tüketim, sağlık, spor, online ve hibrit etkinlikler, arkasından dijital mecralar
dayanıklı tüketim, kripto para, turizm gibi farklı sektör- için projelerle hız kesmeden iki koca yılı geride bıraktık-
lerde 20’ye yakın müşteriye hizmet veriyoruz.” larını, ilgili tüm hedef kitleleri farklı mecralarda yakala-
Başarılarının temelinde yatanın ‘bir markaya, kuru- yacak bir iletişim entegrasyonu yürüttüklerini ifade edi-
ma karşı aidiyet duygusu hissetmek’ olduğunu vurgu- yor: “360 derece bakış açısıyla iletişimi destekleyecek
layan Balaban, “Kendi doğrularımızı ve yöntemlerimizi tüm yenilikleri yakından takip ediyor, iş ortaklarımız için
dayatma değil, o yapıyı anlayıp onun bir parçası olma tutarlı, samimi ve sürdürülebilir bir iletişim modelleme-
70 KobiEfor Nisan 2022