Page 104 - KobiEfor Mart 2022
P. 104

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh




               Tüm dünya tasarrufta

               Pandemi’nin ardından ekonomide değişen den-  ülkelerin yaklaşık yüz-
             geler, hane halkı tasarruflarını doğrudan etkiledi.   de 88’i 2021’de bir ön-
             2022’de izlenecek en büyük değişim, hane hal-  ceki yıla göre abone-
             kı tasarruflarında ve bunun tüketici harcamaları   liklerde artış gösterdi.
             üzerindeki potansiyel etkisinde olacak. Tüketici-  2022’de harcama ve
             lerin tasarruf alışkanlıkları, büyüme görünümünü   tasarrufun ekonomiye
             anlamak için kritik öneme sahip. Özellikle, küre-  potansiyel etkisini daha iyi anlamak için birkaç se-
             sel hane halkı tasarruf oranı, Pandemi öncesine   naryo üzerine kurgular da içeren rapora göre, ancak
             kıyasla 2020-2021’de neredeyse iki katına çıkmış-  üç yıl içerisinde kademeli olarak eski alışkanlıkları-
             tı. Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü raporuna   mıza geri döneceğiz.
             göre bu büyük değişimin etkisi devam edecek.     Seyahat sektörünün rolü önemli:  Uluslarara-
               Dijitalleşmede lider perakende: Küresel veriler   sı seyahat için önlemlerin biraz daha gevşeme-
             e-ticarete geçişte zirvenin neredeyse yüzde 20’sinin   si 2022’de izlenmesi önemli bir gelişme olacak.
             perakende sektörü olduğunu ve bu durumun da ka-  2021’de iç hat uçuşları ve keyfi seyahatlerde artış
             lıcı olacağını gösteriyor. Dijitalin küresel olarak yük-  gözlemlenmişti. Sınırlar açılıp insanlar yeniden
             selişte olmasıyla e-ticaret abonelikleri ciddi arttı. 32   seyahat etmeye başladıkça, tüketiciler kriz öncesi
             pazardaki abonelik ekonomisine ilişkin analize göre   deneyim harcamalarına geri dönecekler.



             Çalışana değer veren yeni bir iş kültürü anlayışı yükselişte

              Microsoft, global çapta 9600 saha                         yeterlince faydalanamadı. Microsoft
            çalışanıyla yürüttüğü araştırmanın so-                      Türkiye İş Çözümleri Direktörü Ozan
            nuçlarını ‘İş Trendleri Endeksi Özel Ra-                    Öncel, “Ofis dışında bulunan saha çalı-
            poru’ başlığı altında paylaştı. Elde edi-                   şanlarının üretkenliği, deneyimi, saha
            len sonuçlara göre saha çalışanlarının                      bilgileri ve öngörüleri şirketler için her
            yüzde 62’si çalıştıkları şirketin yeni bir                  geçen gün daha da değerli hale geli-
            kültür yaratmayı önceliklendirmediğini                      yor. Bu çalışanların kurum bilgi ağına
            belirterek, iş hayatında çalışana değer veren bir kültü-  katılımının sağlanmasının önümüzdeki dönemde en
            rün parçası olmak istediklerini ifade ediyorlar.   önemli başlıklarından biri olacağına inanıyoruz” dedi.
              Pandemi’yle birlikte hız kazanan dijital dönüşüm   Araştırma verilerine göre hemen hemen tüm işletme-
            masa başında çalışanlara büyük kolaylıklar sunarken   ler, ‘çalışan iyiliğini sağlama’ ve ‘etkili iş sonuçları alarak
            saha çalışanları bu alanda yaşanan gelişmelerden   büyüme’ arasında denge kurmakta güçlük çekiyor.



               Türkiye cazip bir üretim merkezi haline dönüşüyor
               Cushman & Wakefield’ın ofis, perakende, sana-  coğrafi konumunu ve maliyet yapısını bir fırsat ola-
             yi, lojistik, konut, otel ve öğrenci yurtları sektör-  rak değerlendiriyor. 2021’in ilk çeyreğinde dünya
             lerine yönelik hazırladığı ‘Türkiye Pazar Analizleri   devi otomotiv şirketi Ford ve Volkswagen, piyasaya
             2021 Yıl Sonu’ raporuna göre Türkiye ekonomisi,   çıkaracakları yeni ticari araçları için Kocaeli’de üre-
             ikinci çeyrekteki büyümenin ardından, üçüncü   tim yapacaklarını açıkladı.
             çeyrekte yüzde 21.7 oranında kayda değer büyü-   Konut satışlarında son 10 yılın ikinci rekoru:
             me gerçekleştirdi. Üçüncü çeyrekte ekonominin   2020’de Türkiye konut satışları, bir önceki yılın aynı dö-
             yukarı yönlü seyretmesi ile işsizlik oranı yılın ikin-  nemine oranla yüzde 0.5 azalmış olsa da son 10 yılda
             ci yarısından itibaren ilk yarıya kıyasla düşmesine   ikinci rekorunu kırarak 1.49 milyon kaydedildi. Yaban-
             karşın yıl sonunda yükselmesi beklenmektedir.   cılara satış ise bir önceki yıla kıyasla yüzde 43.5 arta-
             Öte yandan, Aralık’ta yıllık enflasyon yüzde 36.08   rak 58.576 olarak gerçekleşti. İstanbul, toplam konut
             olarak kaydedilirken, beklentiler 2022’de zirveye   satışlarında olduğu gibi ilk sırada yerini aldı.
             ulaşması yönünde. Yıl sonu büyüme oranları ise   Yabancı ziyaretçilerdeki artış otel dolulukları-
             pozitif yönlü olacak.                         nı ikiye katladı: Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi
               Lojistik sektörü ivme kazanmaya devam ediyor:   sayısı salgının etkilerinin devam etmesine rağmen
             Lojistik maliyetlerinin artması ile çözüm arayışı   bir önceki yıla göre yüzde 88.08 belirgin bir artışla
             içerisinde olan uluslararası yatırımcılar, Türkiye’nin   30.97 milyon kaydedildi.


           104 KobiEfor Mart 2022
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109