Page 85 - KobiEfor Şubat 2022
P. 85

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh




           Ford 2022 yılı Trend Raporu’nu açıkladı

             Amerika, Asya, Avrupa ile Orta Doğu’daki 14 ülkeyi   Bilginin Geleceği: Yetişkinlerin
           kapsayan 2022 Yılı Ford Trend Raporu araştırmasına   %65’i, 2035’te bilginin doğru mu
           göre; Gezegenimizin Geleceği: Yetişkinlerin %81’i, ik-  yoksa yanlış mı olduğunu ayırt et-
           lim değişikliği yüzünden çocuklarının geleceği konu-  menin bugüne kıyasla çok daha
           sunda endişeli ancak teknolojinin iklim değişikliğinin   zor olacağını, nüfusun %58’i yapay
           etkilerini azaltabileceğine dair de bir umut var.  zekanın geliştirilmesinin yüksek
             Mobilitenin Geleceği: Sürücüsüz araçların güven   eğitimin önemini azaltmayacağını, %68’i robotların
           değeri artarken, ebeveynlerin %65’i, çocuklarının bir   öğretmenlerin yerini alacağını düşünüyor.
           yabancı tarafından kullanılan bir araçta olmasından-  Kimlik ve Aidiyetin Geleceği: Yetişkinlerin %64’ü,
           sa sürücüsüz (otonom) araç kullanmasını tercih ede-  insanların gelecekte karşıt bakış açılarına gösterdiği
           cek. Y ve Z kuşaklarının %31’i, yeni kuşakların araba   hoşgörünün bugüne kıyasla daha az olacağına, nüfu-
           kullanmayı öğrenmeye ihtiyaç duymayacağını düşü-  sun %44’ü, klasik cinsiyet normlarının kendi yaşam
           nüyor. Dünya çapında erkeklerin %38’i 2050’ye kadar   süreleri içinde ortadan kalkacağına inanıyor.
           uçan arabaların hayatımıza gireceğini düşünüyor.   Ailenin Geleceği:  Genç yetişkinlerin yarısına ya-
             Üretkenliğin Geleceği:  Yetişkinlerin %13’ü işin   kını evliliğin 2035’e kadar modası geçmiş bir kavram
           ‘asla normale dönmeyeceğini’ söylüyor. Z kuşağının   haline geleceğini düşünürken, Z kuşağının %79’u ge-
           %21’i 2035’e kadar iş dünyasının ağırlıklı olarak ser-  lecekte çocuk sahibi olma, çocuk yetiştirme fikrine
           best çalışanlardan oluşacağını düşünüyor.      sıcak bakıyor.


             Sosyalleşmeyi, ekip çalışmasını, yüz yüze toplantıyı özledik

             Zivella’nın, bu yıl ‘Çalışma Hayatı ve İyi Ya-        rahman Uzun, “Pandemi bize bireylerin iyi
           şam’ odaklı 13 Ekim-1 Kasım 2021’deki çalış-            olma hali ve minimal yaşam arayışı içinde
           masına 212 beyaz yakalı çalışan katıldı.                olduğunu gösterdi. Biz de post-pandemik
             Zivella’nın Pandemi’nin çalışma modeli ve             dönemde nefes alan mekanlara, bedene
           alışkanlıklarına etkilerini gözlemlemek için            ve ruha iyi gelen tasarımlara odaklandık.
           yaptığı ikinci araştırma, çalışanların en çok           Yaptığımız araştırma da gösterdi ki bireyler
           sosyalleşmeyi, ekip çalışmasını ve yüz yüze             çalışma ortamlarının nefes almasını ve ta-
           toplantı yapmayı özlediğini gösterdi.      Abdurrahman  sarımların da kendilerine iyi gelmesini isti-
                                                            Uzun
             Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdur-                 yor” diye konuştu.


           İş liderlerinin en önemli önceliği; yeni iş kurmak

             McKinsey & Company, Yeni İş Kurmanın Duru-   ketlerin yüzde 80’inin 50 milyon dolar yıllık gelir
           mu (The State of New-Business Building) Küresel   çıtasının altında kaldıklarını görüyoruz. Ayrıca bu
           Araştırması’nın ikincisini yayınladı. Araştırma; mev-  şirketlerin yarısından fazlası da ya 1 milyon dolar
           cut şirketlere, sıfırdan yeni işletmeler oluşturmaları   yıllık gelir çıtasının altında kalıyor ya da tamamen
           ve ölçeklendirmeleri sürecinde hizmet veren Leap   kapanıyor” dedi.
           by McKinsey ekibi tarafından hazırlandı. Araştırma-  Araştırmaya katılan CEO’ların dörtte biri, yeni
           ya göre; iş liderleri, 2026’ya kadar küresel gelirlerin   ürün ve hizmetleri aktif olarak iş süreçlerine en-
                            yüzde 50’sinin, bugün var olma-  tegre etmenin, en önemli stratejik öncelikleri ol-
                            yan ürün, hizmet ve işletmeler-  duğunu belirtiyor. İş liderlerinin yüzde 81’i, faaliyet
                            den geleceğini öngörüyor.     gösterdikleri sektörde yaşanan olumsuzluklardan
                              McKinsey & Company Doğu     korunmak amacıyla yeni iş kurmaya yöneliyor.
                            Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve   2026’ya kadar, küresel gelirlerin yüzde 50’sinin;
                            Türkiye Leap Lideri ve Kıdem-  bugün var olmayan ürün, hizmet ve işletmelerden
                            li Ortağı Can Kendi; “Küresel   gelmesi bekleniyor. Tüketicilerin her geçen gün
                            ölçekte yeni kurulan işlere 5.   daha fazla önem verdiği sürdürülebilirlik konusu,
           Can
                            yıllarında ya da daha sonra-  yeni iş kurma sürecindeki iş liderlerinin kararla-
           Kendi
                            sında baktığımızda, bu şir-   rında da belirleyici rol oynuyor.
                                                                                     ìXEDW 2022 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90