Page 85 - KobiEfor Şubat 2022
P. 85
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
Ford 2022 yılı Trend Raporu’nu açıkladı
Amerika, Asya, Avrupa ile Orta Doğu’daki 14 ülkeyi Bilginin Geleceği: Yetişkinlerin
kapsayan 2022 Yılı Ford Trend Raporu araştırmasına %65’i, 2035’te bilginin doğru mu
göre; Gezegenimizin Geleceği: Yetişkinlerin %81’i, ik- yoksa yanlış mı olduğunu ayırt et-
lim değişikliği yüzünden çocuklarının geleceği konu- menin bugüne kıyasla çok daha
sunda endişeli ancak teknolojinin iklim değişikliğinin zor olacağını, nüfusun %58’i yapay
etkilerini azaltabileceğine dair de bir umut var. zekanın geliştirilmesinin yüksek
Mobilitenin Geleceği: Sürücüsüz araçların güven eğitimin önemini azaltmayacağını, %68’i robotların
değeri artarken, ebeveynlerin %65’i, çocuklarının bir öğretmenlerin yerini alacağını düşünüyor.
yabancı tarafından kullanılan bir araçta olmasından- Kimlik ve Aidiyetin Geleceği: Yetişkinlerin %64’ü,
sa sürücüsüz (otonom) araç kullanmasını tercih ede- insanların gelecekte karşıt bakış açılarına gösterdiği
cek. Y ve Z kuşaklarının %31’i, yeni kuşakların araba hoşgörünün bugüne kıyasla daha az olacağına, nüfu-
kullanmayı öğrenmeye ihtiyaç duymayacağını düşü- sun %44’ü, klasik cinsiyet normlarının kendi yaşam
nüyor. Dünya çapında erkeklerin %38’i 2050’ye kadar süreleri içinde ortadan kalkacağına inanıyor.
uçan arabaların hayatımıza gireceğini düşünüyor. Ailenin Geleceği: Genç yetişkinlerin yarısına ya-
Üretkenliğin Geleceği: Yetişkinlerin %13’ü işin kını evliliğin 2035’e kadar modası geçmiş bir kavram
‘asla normale dönmeyeceğini’ söylüyor. Z kuşağının haline geleceğini düşünürken, Z kuşağının %79’u ge-
%21’i 2035’e kadar iş dünyasının ağırlıklı olarak ser- lecekte çocuk sahibi olma, çocuk yetiştirme fikrine
best çalışanlardan oluşacağını düşünüyor. sıcak bakıyor.
Sosyalleşmeyi, ekip çalışmasını, yüz yüze toplantıyı özledik
Zivella’nın, bu yıl ‘Çalışma Hayatı ve İyi Ya- rahman Uzun, “Pandemi bize bireylerin iyi
şam’ odaklı 13 Ekim-1 Kasım 2021’deki çalış- olma hali ve minimal yaşam arayışı içinde
masına 212 beyaz yakalı çalışan katıldı. olduğunu gösterdi. Biz de post-pandemik
Zivella’nın Pandemi’nin çalışma modeli ve dönemde nefes alan mekanlara, bedene
alışkanlıklarına etkilerini gözlemlemek için ve ruha iyi gelen tasarımlara odaklandık.
yaptığı ikinci araştırma, çalışanların en çok Yaptığımız araştırma da gösterdi ki bireyler
sosyalleşmeyi, ekip çalışmasını ve yüz yüze çalışma ortamlarının nefes almasını ve ta-
toplantı yapmayı özlediğini gösterdi. Abdurrahman sarımların da kendilerine iyi gelmesini isti-
Uzun
Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdur- yor” diye konuştu.
İş liderlerinin en önemli önceliği; yeni iş kurmak
McKinsey & Company, Yeni İş Kurmanın Duru- ketlerin yüzde 80’inin 50 milyon dolar yıllık gelir
mu (The State of New-Business Building) Küresel çıtasının altında kaldıklarını görüyoruz. Ayrıca bu
Araştırması’nın ikincisini yayınladı. Araştırma; mev- şirketlerin yarısından fazlası da ya 1 milyon dolar
cut şirketlere, sıfırdan yeni işletmeler oluşturmaları yıllık gelir çıtasının altında kalıyor ya da tamamen
ve ölçeklendirmeleri sürecinde hizmet veren Leap kapanıyor” dedi.
by McKinsey ekibi tarafından hazırlandı. Araştırma- Araştırmaya katılan CEO’ların dörtte biri, yeni
ya göre; iş liderleri, 2026’ya kadar küresel gelirlerin ürün ve hizmetleri aktif olarak iş süreçlerine en-
yüzde 50’sinin, bugün var olma- tegre etmenin, en önemli stratejik öncelikleri ol-
yan ürün, hizmet ve işletmeler- duğunu belirtiyor. İş liderlerinin yüzde 81’i, faaliyet
den geleceğini öngörüyor. gösterdikleri sektörde yaşanan olumsuzluklardan
McKinsey & Company Doğu korunmak amacıyla yeni iş kurmaya yöneliyor.
Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve 2026’ya kadar, küresel gelirlerin yüzde 50’sinin;
Türkiye Leap Lideri ve Kıdem- bugün var olmayan ürün, hizmet ve işletmelerden
li Ortağı Can Kendi; “Küresel gelmesi bekleniyor. Tüketicilerin her geçen gün
ölçekte yeni kurulan işlere 5. daha fazla önem verdiği sürdürülebilirlik konusu,
Can
yıllarında ya da daha sonra- yeni iş kurma sürecindeki iş liderlerinin kararla-
Kendi
sında baktığımızda, bu şir- rında da belirleyici rol oynuyor.
ìXEDW 2022 KobiEfor 85