Page 68 - KobiEfor Şubat 2022
P. 68

TEKNOPARKLAR



                          İnovasyon ekonomisine geçişin kaldıracı:

                                        %LOLåLP 9DGLVL


         Türkiye’nin en büyük tematik                     Oyun ve Animasyon Merkezi ve Bilişim
         teknoparkı Bilişim Vadisi, Türkiye Açık          Vadisi Tasarım Kümelenme Merkezi
         Kaynak Platformu Projesi, Mobilite               ekosistemiyle ülkemizin inovasyon
         Çalışma Grubu, Bilişim Vadisi Kuluçka            ekonomisine geçişinde kaldıraç
         İşletme Merkezi, Bilişim Vadisi Dijital          görevini üstleniyor.

              ilişim Vadisi, Sanayi ve Tek-                           ve Mobilite Hızlandırma Programı ile
              noloji Bakanlığı’nın himaye-                            teknik mentörlük, satış görüşmeleri
         Blerinde kurulan ülkemizin en                                ve yatırımcı buluşmaları gerçekleş-
         büyük tematik teknoparkı. Paydaş-                            tiriyor. Kuluçka Merkezi sadece fiziki
         ları arasında Türk Patent ve Marka                           alan imkânı ile değil birlikte çalıştığı
         Kurumu, TÜBİTAK, KOSGEB ve Türk                              kurumlarla oluşturduğu Matruşka
         Standartları Enstitüsü gibi Sanayi                           Modeli ile de girişimcileri için önemli
         ve Teknoloji Bakanlığı’na bağlı ku-                          bir fırsat oluşturuyor.
         rumlarla; bölgedeki üniversiteler,
         sanayi ve ticaret odaları yer alıyor.                           Oyun ekosistemi ile
            Bilişim Vadisi Genel Müdürü Ahmet                            fark yaratmayı hedefliyor
         Serdar İbrahimcioğlu, “Bilişim Vadi-                            Bilişim Vadisi bünyesindeki odak
         si, bünyesinde faaliyet gösteren 258
                                           Ahmet Serdar               teknolojilerden biri de oyun teknoloji-
         firma ve 2308 çalışanla birlikte ülke-  İbrahimcioğlu         leri. Bilişim Vadisi Dijital Oyun ve Ani-
         mizde inovasyon ekonomisine geçiş-
                                                                      masyon Merkezi (DIGIAGE), oyun ve
         te kaldıraç görevi görmeyi amaçlıyor” dedi.
                                                          animasyon alanında fikri olan tüm girişimcilerle oyun
            Bilişim Vadisi’nin proje yürütücüsü ve TÜBİTAK
                                                          sektörüne yön veriyor. Girişimcilere projelerini gerçek-
         TÜSSİDE’nin proje ortağı olduğu Türkiye Açık Kaynak
                                                          leştirebilecekleri doğru ve etkin ortamı oluşturarak
         Platformu Projesi, ülkemizdeki yazılımcı sayısını artır-  ‘Türk Oyun Geliştirme’ ekosistemine katkı sunmak,
         mayı ve ülkemizi yazılım ve teknoloji ihraç eden bir ülke
                                                          ülkemizin ve özellikle gençlerimizin küresel dijital
         hâline getirmeyi hedefliyor. İbrahimcioğlu, uluslararası
                                                          ekonomiden çok daha fazla yararlanmasını sağlamak
         arenada faaliyet gösteren başarılı yazılım okullarının in-
                                                          amacıyla sektör bazında çalıştaylar, kamplar, eğitim-
         celendiğini ve Ecole 42 Yazılım Okulları ile çalışma kara-
                                                          ler organize ediyor. Girişimcilik ve oyun sektörü konu
         rı alındığını açıkladı.
                                                          başlığı başta olmak üzere sektörde önemli olarak
            Mobilite Çalışma Grubu hem Bilişim Vadisi Ku-
                                                          görülen konuların kişilere yetkinlik kazandırması açı-
         luçka İşletme Merkezi’nde bulunan girişimlere des-  sından uzman kişiler tarafından verilmesi, DIGIAGE’in
         tek oluyor hem de her yıl düzenlenen ‘Mobilite Hız-
                                                          mevcut çalışmalarından sadece biri.
         landırma Programı’nın tüm süreçlerini oluşturuyor.
                                                            Odak teknoloji kümelenmelerinin başında gelen
         Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF) aracığıyla
                                                          Bilişim Vadisi Tasarım Kümelenme Merkezi, Türk
         girişimi uçtan uca ve her aşamasında destekliyor.
                                                          tasarımının küresel bir marka olması doğrultusun-
         Fon kapsamında 500’ün üzerinde 3 başvuru alındı, 7
                                                          da faaliyet gösteren ‘Yeni Tasarım Ekosistemi’ ola-
         yatırım yapıldı. Bilişim Vadisi Kuluçka İşletme Mer-
                                                          rak tanımlanıyor. Tüm teknoparklar içerisinde yer
         kezi girişim ekosistemini desteklemek adına altya-
                                                          alan tek tasarım merkezi olan Tasarım Kümelen-
         pı, danışmanlık ve mentörlük hizmetleri sunuyor
                                                          me Merkezi’nin faaliyet gösterdiği alanlar; Mimari
                                                          Tasarım, Kamusal Sanat, Endüstriyel Tasarım ve
                                                          Moda Tasarımı (Giyilebilir Teknolojiler). İbrahimci-
                                                          oğlu, “Ülkemizde yer alan birbirinden kıymetli sa-
                                                          natçı ve tasarımcılar, gelenek ve yeniliği bir araya
                                                          getirerek zanaat ile özdeşleşen teknolojiyi sanat
                                                          ile harmanlıyor. Aynı zamanda tasarım firmaları ile
                                                          Ar-Ge firmalarını buluşturarak teknoloji geliştirme
                                                          ekosisteminin gelişmesi için eğitim ve deneyim or-
                                                          tamları oluşturmayı hedefliyor” açıklamasını yaptı.
         68 KobiEfor ìXEDW
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73