Page 68 - KobiEfor Şubat 2022
P. 68
TEKNOPARKLAR
İnovasyon ekonomisine geçişin kaldıracı:
%LOLåLP 9DGLVL
Türkiye’nin en büyük tematik Oyun ve Animasyon Merkezi ve Bilişim
teknoparkı Bilişim Vadisi, Türkiye Açık Vadisi Tasarım Kümelenme Merkezi
Kaynak Platformu Projesi, Mobilite ekosistemiyle ülkemizin inovasyon
Çalışma Grubu, Bilişim Vadisi Kuluçka ekonomisine geçişinde kaldıraç
İşletme Merkezi, Bilişim Vadisi Dijital görevini üstleniyor.
ilişim Vadisi, Sanayi ve Tek- ve Mobilite Hızlandırma Programı ile
noloji Bakanlığı’nın himaye- teknik mentörlük, satış görüşmeleri
Blerinde kurulan ülkemizin en ve yatırımcı buluşmaları gerçekleş-
büyük tematik teknoparkı. Paydaş- tiriyor. Kuluçka Merkezi sadece fiziki
ları arasında Türk Patent ve Marka alan imkânı ile değil birlikte çalıştığı
Kurumu, TÜBİTAK, KOSGEB ve Türk kurumlarla oluşturduğu Matruşka
Standartları Enstitüsü gibi Sanayi Modeli ile de girişimcileri için önemli
ve Teknoloji Bakanlığı’na bağlı ku- bir fırsat oluşturuyor.
rumlarla; bölgedeki üniversiteler,
sanayi ve ticaret odaları yer alıyor. Oyun ekosistemi ile
Bilişim Vadisi Genel Müdürü Ahmet fark yaratmayı hedefliyor
Serdar İbrahimcioğlu, “Bilişim Vadi- Bilişim Vadisi bünyesindeki odak
si, bünyesinde faaliyet gösteren 258
Ahmet Serdar teknolojilerden biri de oyun teknoloji-
firma ve 2308 çalışanla birlikte ülke- İbrahimcioğlu leri. Bilişim Vadisi Dijital Oyun ve Ani-
mizde inovasyon ekonomisine geçiş-
masyon Merkezi (DIGIAGE), oyun ve
te kaldıraç görevi görmeyi amaçlıyor” dedi.
animasyon alanında fikri olan tüm girişimcilerle oyun
Bilişim Vadisi’nin proje yürütücüsü ve TÜBİTAK
sektörüne yön veriyor. Girişimcilere projelerini gerçek-
TÜSSİDE’nin proje ortağı olduğu Türkiye Açık Kaynak
leştirebilecekleri doğru ve etkin ortamı oluşturarak
Platformu Projesi, ülkemizdeki yazılımcı sayısını artır- ‘Türk Oyun Geliştirme’ ekosistemine katkı sunmak,
mayı ve ülkemizi yazılım ve teknoloji ihraç eden bir ülke
ülkemizin ve özellikle gençlerimizin küresel dijital
hâline getirmeyi hedefliyor. İbrahimcioğlu, uluslararası
ekonomiden çok daha fazla yararlanmasını sağlamak
arenada faaliyet gösteren başarılı yazılım okullarının in-
amacıyla sektör bazında çalıştaylar, kamplar, eğitim-
celendiğini ve Ecole 42 Yazılım Okulları ile çalışma kara-
ler organize ediyor. Girişimcilik ve oyun sektörü konu
rı alındığını açıkladı.
başlığı başta olmak üzere sektörde önemli olarak
Mobilite Çalışma Grubu hem Bilişim Vadisi Ku-
görülen konuların kişilere yetkinlik kazandırması açı-
luçka İşletme Merkezi’nde bulunan girişimlere des- sından uzman kişiler tarafından verilmesi, DIGIAGE’in
tek oluyor hem de her yıl düzenlenen ‘Mobilite Hız-
mevcut çalışmalarından sadece biri.
landırma Programı’nın tüm süreçlerini oluşturuyor.
Odak teknoloji kümelenmelerinin başında gelen
Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF) aracığıyla
Bilişim Vadisi Tasarım Kümelenme Merkezi, Türk
girişimi uçtan uca ve her aşamasında destekliyor.
tasarımının küresel bir marka olması doğrultusun-
Fon kapsamında 500’ün üzerinde 3 başvuru alındı, 7
da faaliyet gösteren ‘Yeni Tasarım Ekosistemi’ ola-
yatırım yapıldı. Bilişim Vadisi Kuluçka İşletme Mer-
rak tanımlanıyor. Tüm teknoparklar içerisinde yer
kezi girişim ekosistemini desteklemek adına altya-
alan tek tasarım merkezi olan Tasarım Kümelen-
pı, danışmanlık ve mentörlük hizmetleri sunuyor
me Merkezi’nin faaliyet gösterdiği alanlar; Mimari
Tasarım, Kamusal Sanat, Endüstriyel Tasarım ve
Moda Tasarımı (Giyilebilir Teknolojiler). İbrahimci-
oğlu, “Ülkemizde yer alan birbirinden kıymetli sa-
natçı ve tasarımcılar, gelenek ve yeniliği bir araya
getirerek zanaat ile özdeşleşen teknolojiyi sanat
ile harmanlıyor. Aynı zamanda tasarım firmaları ile
Ar-Ge firmalarını buluşturarak teknoloji geliştirme
ekosisteminin gelişmesi için eğitim ve deneyim or-
tamları oluşturmayı hedefliyor” açıklamasını yaptı.
68 KobiEfor ìXEDW