Page 221 - KobiEfor Şubat 2022
P. 221

Konsept








 RFP Nedİr?  İngilizce Request for Proposal’ın kısaltması olan RFP, satın alma


          süreçlerinde tedarikçilerden teklif toplamak amacıyla hazırlanan,

          şirketin ihtiyacı olan ürüne ilişkin gereksinimlerin yer aldığı geniş

          kapsamlı bir teklif talep formudur. Şirketin talep edilen üründen

 Nasıl Hazırlanır?  ve doğru olarak yansıtmak, tedarikçinin daha net teklif vermesini
          beklentisi ile uyumlu olacak şekilde, gereksinimleri RFP’de tam


          sağlar ve satın alma gerçekleştikten sonra sürprizlerle karşılaşma-

          nın önüne geçer. Bu nedenle, satın alma sürecindeki en önemli
          aşamalardan biri, gereksinimleri netleştirmek ve bu gereksinim-
 Ne İşe Yarar?       RFP sürecinden önce, potansiyel tedarik-     RFP süreci çok paydaşlı; talep edilen ürünün kulla-
          leri RFP’ye yansıtmaktır.



                                                                  nıcısı, yöneticisi ya da ürünün entegre olacağı diğer
                     çileri tanımak, ürünleri hakkında ön bilgi
                     almak amaçlı RFI (Request for Informati-
                                                                  dirmesi gereken bir süreçtir. İş birimleri ve teknolo-
                     on) süreci işletilmektedir. RFI dokümanı,    sistemlerin yöneticilerinin yer alması ve değerlen-
                     RFP dokümanı kadar kapsamlı olmamakla        ji birimlerinin RFP’ye katkıları çok önemlidir.
                     birlikte, nasıl bir ürün ve hizmet beklentisi   RFP hazırlanması aşamasında şirketin kendi süreç-
                     olduğunu  yansıtmaktadır.  Sektördeki  hiz-  lerini ve sistemleri değerlendirmesi önemli bir girdi
                     met veren tüm tedarikçiler ve talep edilen   oluşturmaktadır. RFP sürecine başlamadan önce
                     ürün kapsamında gerçekleştirdikleri pro-     aşağıdaki konularda hazırlanılmalıdır:
                     jeler hakkında bilgi sahibi olmak için RFI   1- Mevcuttaki süreç ve ürünlerin analiz edilmesi,
                     dokümanı ile tedarikçilerden bilgi talep     2- Mevcuttaki ürünlerin beklentiyi karşılamadığı
                     edilmektedir. Bu süreci RFP sürecinden          noktaların analiz edilmesi,
                     önce işletmek RFP sürecinin daha verimli
                     sonuçlanmasını  sağlamaktadır. Tedarikçi-    3- Ürünün kullanıcısı olacak iş birimlerinin operas-
                     lerin ürünlerini ve sürece yaklaşımlarını       yonel ihtiyaçlarının belirlenmesi,
                     öğrenmek, şirketin de ihtiyaçlarını şekillen-  4- Şirketin stratejik projeksiyonu kapsamında ürün-
                     dirmesine fayda sağlayabilmektedir. RFI yo-     den beklentinin belirlenmesi,
 Gülnihal Şen        luyla sunulan ürünlerin kapsamını öğren-     5- Yeni kurulacak ürünün diğer sistemlerle entegras-
 Yönetici            mek, şirketin üründen beklediği kapsamla        yon ihtiyaçlarının teknoloji ekipleri ile değerlen-
 KPMG Türkiye        eşleşip eşleşmediğini değerlendirmek, farklı    dirilmesi,
                     ürün sunan tedarikçiler ile çalışma ihtiyacı-  6- Şirketin teknolojik altyapısının değerlendirilmesi.
                     nı değerlendirmek için fırsat yaratmaktadır.
                     Ek olarak, sektördeki bu kapsamda hizmet
                     veren tedarikçiler arasında eleme yapma ve
                     daha kapsamlı olarak işletilecek RFP sü-
                     recinde kilit tedarikçiler ile ilerme imkânı
                     vermektedir. Sonuç olarak, RFI süreci son-
                     rasında tedarikçiler arasından eleme yapıl-
                     ması ve kalan tedarikçiler ile RFP sürecine
                     devam edilmesi hedeflenmektedir.


                                                                                                     ERP SATIN ALMA REHBERİ  97
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226