Page 121 - KobiEfor Şubat 2022
P. 121
UZMAN
İş İtibarınızı Korumak İçin İpuçları
S osyal medya, 24 saat haberler tede temsil edeceklerinden, birlikte ça-
lışmak istediğiniz işletmeler hakkında
ve online incelemeler çağında,
işletme itibarınızı korumak hiç
bu kadar önemli olmamıştı. Müşteriler, daha fazla bilgi edinmek faydalıdır.
kime güvenebileceklerine, farklı mar- Çalışanlarınızla ilgilenmek
kalar hakkında sahip oldukları algılara Çalışanlarınızla ilgilenmek moral
göre karar verirler. Bu yazımızda, itiba- için çok önemlidir, ancak aynı za-
Kadri Demir rınızı korumak için atabileceğiniz bazı manda işletme itibarınızı artırmanıza
kadri.demir@poldy.com.tr adımları keşfedeceğiz. da yardımcı olabilir. Çalışanlarınızın
kendileri ile ilgilenildiği biliniyorsa
Olumlu yorumlar bu markanızı müşteriler, yatırımcılar
İş itibarınızı On tüketiciden dokuzu, ürünleri satın veya potansiyel ticari müşteriler için
korumak için almadan veya işletmelerle iletişime daha çekici hale getirecektir. Sağlı-
atabileceğimiz geçmeden önce online yorumları oku- ğa ve esenliğe öncelik vererek, cazip
bazı adımlar: yor. Olumlu yorumlar, müşterileri rakip çalışanlara sağlanan fayda paketleri
Olumlu yorumlar. yerine işletmenizden satın almaya ikna sunarak, gelişme ve ilerleme fırsat-
Güvendiğiniz edebilir ve aynı zamanda itibarınızı da ları sağlayarak, sıkı çalışmayı ödül-
işletmelerle artırabilir. Bir markanın çok sayıda mü- lendirerek yüksek elde tutma oranla-
rını hedeflemeye çalışın.
kemmel yorumu varsa bu onların daha
çalışmak. güvenilir görünmesini sağlar. Müşte-
Çalışanlarınızla ri hizmetleri, ürün kalitesi ve paranın
ilgilenmek. karşılığı itici faktörlerdir. Paranızın
Değerleri karşılığını veren yüksek kaliteli ürünler
paylaşmak. veya hizmetler sağlarsanız ve müşte-
İş itibarınızı rileriniz olumlu bir deneyim yaşarsa,
size parlak yorumlar bırakmaları daha
korumada proaktif olasıdır. Eksiklikleri veya sorunları
olmak hiç bu kadar belirlemek ve iyileştirmeler yapmak,
önemli olmamıştı. endişeleri derhal gidermek, hizmet ve
Sadık müşterileri desteği optimize etmek için ekstra yol Değerleri paylaşmak
elinizde tutmak, kat etmek için geri bildirimi kullanın. Günümüzde müşteriler, aldıkları ka-
yeni müşteriler Personel eğitimine yatırım yapmak ve rarların etkisinin bilincindedir. Araştır-
malar, tüketicilerin yüzde 70’inden faz-
canlı sohbet gibi hızlı yanıt veren destek
çekmek, olumlu seçenekleri sunmak akıllıca olacaktır. lasının değerlerine uygun markalardan
eleştiriler ve satın almak istediğini gösteriyor. Top-
geri bildirimler Güvendiğiniz işletmelerle çalışmak luluğa geri veriyorsanız veya projeleri
almak ve yetenekli Birçok işletme, müşterilere ürün ve hiz- destekliyorsanız veya hayır kurumları-
çalışanları sizinle metler sağlamak için diğer şirketlere na bağışta bulunuyorsanız, bu marka
kalmaya teşvik güvenir. Diğer işletmelerle anlaşma ya- imajınızı geliştirebilir, müşterilerle bağ-
lantı kurmanıza yardımcı olabilir. Şirke-
pıyorsanız, ticari görevlerde dış kaynak
etmek istiyorsanız kullanmak istiyorsanız veya bir firma tin sahibi olarak sizin için neyin önemli
bu ipuçlarını veya ajans ile birleşmeyi düşünüyorsa- olduğunu dikkatlice düşünün, müşteri-
dikkate alın. nız, araştırmanızı yapmanız çok önem- leri ve çalışanları fikirlerini paylaşmaya
lidir. Finansal işlemlere girişmeden teşvik edin.
önce bir şirket hakkında bilgi toplamak İş itibarınızı korumada proaktif olmak
için bir LEI bulucu kullanabilir, ayrı- hiç bu kadar önemli olmamıştı. Sadık
ca incelemeleri okuyabilir ve şirketin müşterileri elinizde tutmak, yeni müş-
geçmişine ilişkin verilere online olarak teriler çekmek, olumlu eleştiriler ve
erişebilirsiniz. Bir ajans tutmayı, anlaş- geri bildirimler almak ve yetenekli ça-
ma yapmayı veya bir ortaklık kurmayı lışanları sizinle kalmaya teşvik etmek
seçerseniz, markanızı belirli bir kapasi- istiyorsanız bu ipuçlarını dikkate alın.
ìXEDW KobiEfor