Page 121 - KobiEfor Şubat 2022
P. 121

UZMAN


                                   İş İtibarınızı Korumak İçin İpuçları


                                   S      osyal medya, 24 saat haberler   tede temsil edeceklerinden, birlikte ça-
                                                                      lışmak istediğiniz işletmeler hakkında
                                          ve online incelemeler çağında,
                                          işletme itibarınızı korumak hiç
                                   bu kadar önemli olmamıştı. Müşteriler,   daha fazla bilgi edinmek faydalıdır.
                                   kime güvenebileceklerine, farklı mar-  Çalışanlarınızla ilgilenmek
                                   kalar hakkında sahip oldukları algılara   Çalışanlarınızla ilgilenmek moral
                                   göre karar verirler. Bu yazımızda, itiba-  için çok önemlidir, ancak aynı za-
         Kadri Demir               rınızı korumak için atabileceğiniz bazı   manda işletme itibarınızı artırmanıza
         kadri.demir@poldy.com.tr  adımları keşfedeceğiz.             da yardımcı olabilir. Çalışanlarınızın
                                                                      kendileri ile ilgilenildiği biliniyorsa
                                   Olumlu yorumlar                    bu markanızı müşteriler, yatırımcılar
         İş itibarınızı            On tüketiciden dokuzu, ürünleri satın   veya potansiyel ticari müşteriler için
         korumak için              almadan  veya işletmelerle iletişime   daha çekici hale getirecektir. Sağlı-
         atabileceğimiz            geçmeden önce online yorumları oku-  ğa ve esenliğe öncelik vererek, cazip
         bazı adımlar:             yor. Olumlu yorumlar, müşterileri rakip   çalışanlara sağlanan fayda paketleri
         Olumlu yorumlar.          yerine işletmenizden satın almaya ikna   sunarak, gelişme ve ilerleme fırsat-
         Güvendiğiniz              edebilir ve aynı zamanda itibarınızı da   ları sağlayarak, sıkı çalışmayı ödül-
         işletmelerle              artırabilir. Bir markanın çok sayıda mü-  lendirerek yüksek elde tutma oranla-
                                                                      rını hedeflemeye çalışın.
                                   kemmel yorumu varsa bu onların daha
         çalışmak.                 güvenilir görünmesini sağlar. Müşte-
         Çalışanlarınızla          ri hizmetleri, ürün kalitesi ve paranın
         ilgilenmek.               karşılığı itici faktörlerdir. Paranızın
         Değerleri                 karşılığını veren yüksek kaliteli ürünler
         paylaşmak.                veya hizmetler sağlarsanız ve müşte-
         İş itibarınızı            rileriniz olumlu bir deneyim yaşarsa,
                                   size parlak yorumlar bırakmaları daha
         korumada proaktif         olasıdır. Eksiklikleri  veya  sorunları
         olmak hiç bu kadar        belirlemek ve iyileştirmeler yapmak,
         önemli olmamıştı.         endişeleri derhal gidermek, hizmet ve
         Sadık müşterileri         desteği optimize etmek için ekstra yol   Değerleri paylaşmak
         elinizde tutmak,          kat etmek için geri bildirimi kullanın.   Günümüzde müşteriler, aldıkları ka-
         yeni müşteriler           Personel eğitimine yatırım yapmak ve   rarların etkisinin bilincindedir. Araştır-
                                                                      malar, tüketicilerin yüzde 70’inden faz-
                                   canlı sohbet gibi hızlı yanıt veren destek
         çekmek, olumlu            seçenekleri sunmak akıllıca olacaktır.  lasının değerlerine uygun markalardan
         eleştiriler ve                                               satın almak istediğini gösteriyor. Top-
         geri bildirimler          Güvendiğiniz işletmelerle çalışmak  luluğa geri veriyorsanız veya projeleri
         almak ve yetenekli        Birçok işletme, müşterilere ürün ve hiz-  destekliyorsanız veya hayır kurumları-
         çalışanları sizinle       metler sağlamak için diğer şirketlere   na bağışta bulunuyorsanız, bu marka
         kalmaya teşvik            güvenir. Diğer işletmelerle anlaşma ya-  imajınızı geliştirebilir, müşterilerle bağ-
                                                                      lantı kurmanıza yardımcı olabilir. Şirke-
                                   pıyorsanız, ticari görevlerde dış kaynak
         etmek istiyorsanız        kullanmak istiyorsanız veya bir firma   tin sahibi olarak sizin için neyin önemli
         bu ipuçlarını             veya ajans ile birleşmeyi düşünüyorsa-  olduğunu dikkatlice düşünün, müşteri-
         dikkate alın.             nız, araştırmanızı yapmanız çok önem-  leri ve çalışanları fikirlerini paylaşmaya
                                   lidir. Finansal işlemlere girişmeden   teşvik edin.
                                   önce bir şirket hakkında bilgi toplamak   İş itibarınızı korumada proaktif olmak
                                   için bir LEI bulucu kullanabilir, ayrı-  hiç bu kadar önemli olmamıştı. Sadık
                                   ca incelemeleri okuyabilir ve şirketin   müşterileri elinizde tutmak, yeni müş-
                                   geçmişine ilişkin verilere online olarak   teriler çekmek, olumlu eleştiriler ve
                                   erişebilirsiniz. Bir ajans tutmayı, anlaş-  geri bildirimler almak ve yetenekli ça-
                                   ma yapmayı veya bir  ortaklık kurmayı   lışanları sizinle kalmaya teşvik etmek
                                   seçerseniz, markanızı belirli bir kapasi-  istiyorsanız bu ipuçlarını dikkate alın.

                                                                                    ìXEDW      KobiEfor
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126