Page 112 - KobiEfor Şubat 2022
P. 112
REEL SEKTÖR
Savunma sanayinde yerli atağı
SANLAB, ASELSAN Konya ile birlikte geliştirdiği lılığı bitirmek
Türkiye’de bir ilk olan gerçek zamanlı test sistemleri ile müşteri is-
teknolojisi ile milyonlarca dolarlık ithalatın önüne geçti. teklerine göre
SANLAB, ASELSAN’ın desteğiyle geliştirdiği yurt dı- konfigürasyon
şından alımı yapılan ve ihracat lisansına tabi 6 Eksenli belirleme, re-
Hareket Platformu’nu millileştirerek Türkiye’nin bu vizyon yapma ve geliştirme esnekliği de kazandırmış-
konudaki dışa bağımlılığını ortadan kaldırıyor. tır” diye konuştu.
Yıllarca dış kaynaklı ekipman alımı sürecinde dışa SANLAB Kurucu Ortağı Salih Kükrek, “Geliştir-
bağımlılığımızın teknik riskler taşıması ile beraber diğimiz platform ile artık savunma sanayinde ya-
ülke ekonomisi için de kayıp olabildiğini belirten ASEL- bancı menşeili teknolojilerin yerine yüzde 100 yerli
SAN Konya Genel Müdürü Bülent Işık, “SANLAB mü- ve milli kaynaklarla geliştirdiğimiz teknolojimiz
hendisleri tarafından geliştirilen simülatör bu bağım- kullanılacak” dedi.
Yeni fabrika Mayıs’ta Yılda 15 bin TL’ye varan
üretime başlayacak tasarruf imkanı
İstanbul’daki 12 fabrikada günde 1.5 milyon Sodexo’nun şirketlere sun-
ekmek üreten İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne duğu Restaurant Pass yemek
(İBB) bağlı İstanbul Halk Ekmek’in, Hadımköy’de çözümü ve Kurumsal Ulaşım
günde 250 bin ekmek üretim kapasiteli yeni fab- Çözümü sayesinde işverenler,
rikası Mayıs’ta seri üretime başlayacak. her çalışan için yıllık 15 bin TL’ye
Yeni fabrikanın toplam 100 milyon Euro’ya mal varan vergi muafiyeti ve gider Altay
avantajı sağlıyor.
olacağını belirten İstanbul Kadir
Sodexo Avantaj ve Ödüllen- Yüksel
Halk Ekmek Müdürü Okan
dirme Hizmetleri Finans Genel
Gedik, İstanbul’un günlük Müdür Yardımcısı, Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi
halk ekmek talebinin 1.9 mil-
Altay Kadir Yüksel, “Yemek ve ulaşım faydasının
yon olduğunu söyledi.
elden ya da maaşa ek olarak verilmesi yerine sun-
Gedik, “Halk Ekmek ola-
duğumuz çözümlerle sağlanması gelir vergisi, SGK
rak bakkallar, zincir market-
Okan primlerinde muafiyet, KDV indirimi imkanı gibi gi-
ler, hastaneler, okullar gibi
Gedik der yönetimi açısından çok ciddi finansal avantaj-
kamu kuruluşları ve yemek
ları beraberinde getiriyor. Firmalara operasyonel
şirketlerine de dağıtım yapıyoruz. Burada top- olarak da büyük kolaylık sağlayan yemek çözümü-
lamda 3 tane üretim hattımız olacak. Birinci üre- müz Restaurant Pass ve toplu taşıma hizmetimiz
tim hattında 250 bin adet normal ekmek ürete- kurumsal ulaşım çözümü ile işverenler için nakde
ceğiz. 2’nci hattımız çeşit ekmek ürettiğimiz bir göre çalışan başına yıllık 15 bin TL’ye varan gider ta-
hat” dedi. sarrrufu imkanı sağlamış oluyoruz. “diye konuştu.
Logo Grup’ta atama
Logo Grup Pazarlama bünyesinde yer alan Ku- International Business School’da
rumsal Marka ve İletişim Direktörlüğü görevine MBA eğitimi sonrası 2008’de EMC
atanan Didem Tüzün Dülger, Logo Grup’un ku- Corporation’da Ürün Müdür Yar-
rumsal iletişim, marka ve itibar yönetimi, medya dımcısı olarak görev aldı. 2011’de
Didem
ilişkileri, kurumsal sosyal sorumluluk, etkinlik ve Türkiye’ye dönerek Avea’da Dijital Tüzün
sponsorluk süreçlerini yönetecek. Ürün Yönetimi ve Dijital Pazarlama Dülger
Sankt Georg Avusturya Lisesi’nin ardından Boğaziçi ekiplerinde farklı kademelerde gö-
Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bö- revler üstlendi. Avea & Türk Telekom marka birleşmesi
lümünden mezun olan Dülger, iş hayatına 2004’te Xerox sonrası kariyerine Türk Telekom Grubu’nda devam etti,
Türkiye’de Pazarlama İletişimi Uzmanı olarak başladı. grup bünyesinde Pazarlama İletişimi alanında farklı
Yüksek lisans için 2006’da ABD’ye giderek, Brandeis alanlarda yönetici olarak görev yaptı.
112 KobiEfor ìXEDW