Page 112 - KobiEfor Şubat 2022
P. 112

REEL SEKTÖR




           Savunma sanayinde yerli atağı

             SANLAB, ASELSAN Konya ile birlikte geliştirdiği   lılığı bitirmek
           Türkiye’de bir ilk olan gerçek zamanlı test sistemleri   ile müşteri is-
           teknolojisi ile milyonlarca dolarlık ithalatın önüne geçti.   teklerine göre
             SANLAB, ASELSAN’ın desteğiyle geliştirdiği yurt dı-  konfigürasyon
           şından alımı yapılan ve ihracat lisansına tabi 6 Eksenli   belirleme, re-
           Hareket Platformu’nu millileştirerek Türkiye’nin bu   vizyon yapma ve geliştirme esnekliği de kazandırmış-
           konudaki dışa bağımlılığını ortadan kaldırıyor.  tır” diye konuştu.
             Yıllarca dış kaynaklı ekipman alımı sürecinde dışa   SANLAB Kurucu Ortağı Salih Kükrek, “Geliştir-
           bağımlılığımızın teknik riskler taşıması ile beraber   diğimiz platform ile artık savunma sanayinde ya-
           ülke ekonomisi için de kayıp olabildiğini belirten ASEL-  bancı menşeili teknolojilerin yerine yüzde 100 yerli
           SAN Konya Genel Müdürü Bülent Işık, “SANLAB mü-  ve milli kaynaklarla geliştirdiğimiz teknolojimiz
           hendisleri tarafından geliştirilen simülatör bu bağım-  kullanılacak” dedi.



           Yeni fabrika Mayıs’ta                           Yılda 15 bin TL’ye varan
           üretime başlayacak                              tasarruf imkanı

             İstanbul’daki 12 fabrikada günde 1.5 milyon      Sodexo’nun şirketlere sun-
           ekmek üreten İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne   duğu Restaurant Pass yemek
           (İBB) bağlı İstanbul Halk Ekmek’in, Hadımköy’de   çözümü ve Kurumsal Ulaşım
           günde 250 bin ekmek üretim kapasiteli yeni fab-  Çözümü sayesinde işverenler,
           rikası Mayıs’ta seri üretime başlayacak.        her çalışan için yıllık 15 bin TL’ye
             Yeni fabrikanın toplam 100 milyon Euro’ya mal   varan vergi muafiyeti ve gider       Altay
                                                           avantajı sağlıyor.
           olacağını belirten İstanbul                                                           Kadir
                                                              Sodexo Avantaj ve Ödüllen-        Yüksel
           Halk Ekmek Müdürü Okan
                                                           dirme Hizmetleri Finans Genel
           Gedik, İstanbul’un günlük                       Müdür Yardımcısı, Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi
           halk ekmek talebinin 1.9 mil-
                                                           Altay Kadir Yüksel, “Yemek ve ulaşım faydasının
           yon olduğunu söyledi.
                                                           elden ya da maaşa ek olarak verilmesi yerine sun-
             Gedik, “Halk Ekmek ola-
                                                           duğumuz çözümlerle sağlanması gelir vergisi, SGK
           rak bakkallar, zincir market-
                                                 Okan      primlerinde muafiyet, KDV indirimi imkanı gibi gi-
           ler, hastaneler, okullar gibi
                                                Gedik      der yönetimi açısından çok ciddi finansal avantaj-
           kamu kuruluşları ve yemek
                                                           ları beraberinde getiriyor. Firmalara operasyonel
           şirketlerine de dağıtım yapıyoruz. Burada top-  olarak da büyük kolaylık sağlayan yemek çözümü-
           lamda 3 tane üretim hattımız olacak. Birinci üre-  müz Restaurant Pass ve toplu taşıma hizmetimiz
           tim hattında 250 bin adet normal ekmek ürete-   kurumsal ulaşım çözümü ile işverenler için nakde
           ceğiz. 2’nci hattımız çeşit ekmek ürettiğimiz bir   göre çalışan başına yıllık 15 bin TL’ye varan gider ta-
           hat” dedi.                                      sarrrufu imkanı sağlamış oluyoruz. “diye konuştu.

           Logo Grup’ta atama

             Logo Grup Pazarlama bünyesinde yer alan Ku-  International Business School’da
           rumsal Marka ve İletişim Direktörlüğü görevine   MBA eğitimi sonrası 2008’de EMC
           atanan Didem Tüzün Dülger, Logo Grup’un ku-    Corporation’da Ürün Müdür Yar-
           rumsal iletişim, marka ve itibar yönetimi, medya   dımcısı olarak görev aldı. 2011’de
                                                                                                Didem
           ilişkileri, kurumsal sosyal sorumluluk, etkinlik ve   Türkiye’ye dönerek Avea’da Dijital   Tüzün
           sponsorluk süreçlerini yönetecek.              Ürün Yönetimi ve Dijital Pazarlama    Dülger
             Sankt Georg Avusturya Lisesi’nin ardından Boğaziçi   ekiplerinde farklı kademelerde gö-
           Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bö-  revler üstlendi. Avea & Türk Telekom marka birleşmesi
           lümünden mezun olan Dülger, iş hayatına 2004’te Xerox   sonrası kariyerine Türk Telekom Grubu’nda devam etti,
           Türkiye’de Pazarlama İletişimi Uzmanı olarak başladı.   grup bünyesinde Pazarlama İletişimi alanında farklı
           Yüksek lisans için 2006’da ABD’ye giderek, Brandeis   alanlarda yönetici olarak görev yaptı.

         112 KobiEfor ìXEDW
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117