Page 125 - KobiEfor Kasım 2022
P. 125

UZMAN


                                     Ofislerinizde Verimlilik Neden Düştü ve

                                     Nasıl Düzeltebilirsiniz?
                                     V        erimli ve üretken bir ofis,   üretkenlik düşecektir. Günümüz dünya-
                                                                        sında çalışanlar arasındaki iç etkileşim-
                                              başarılı bir işletmenin kalbi
                                              gibidir. Sürekli kalp atışları
                                     ve performans takip edilmeli, problem   ler ile iletişim şirketteki tüm bölümlerin
                                                                        kendi aralarında bağ kurarak ilerlemesi
                                     oluştuğu zaman veya aksi bir durumda   ve iletişim halinde olması beklenmekte-
                                     hızlıca müdahale edilmelidir. Bu ne-  dir. Online video konferans ortamlarına,
           Kadri Demir               denle, problemleri tanımlamak ve bun-  mesajlaşma uygulamalarına ve proje
           kadri.demir@poldy.com.tr  ların üstesinden gelmek için bir strateji   yönetimi araçlarına yatırım yapmak iş-
                                     oluşturmak çok önemlidir.          lerin verimliliğine yardımcı olacaktır.
                                     Aşağıda sizlerle ilerlemenin yavaşlama-  Her şeyden önce, zaman kaybını önle-
           Verimli ve
                                     sına neden olan başlıca sebepleri ve tek-  mek için stratejinizi uyarlamanız gere-
           üretken                   rar normale dönmek için yapılması gere-  kecektir. Bu daha kısa ekip toplantıları
           bir ofis,                  kenlerin en basit yollarını paylaşıyorum.  yapmanızı sağlayacak, ekip liderlerini
           başarılı bir              Çalışan Profili                     ve kıdemli personeli daha verimli kul-
           işletmenin                Herhangi bir ticari ofis alanında harika   lanmak için akıllı bir yaklaşım olarak
           kalbi gibidir.            çalışanlar itici bir güçtür. Daha akıllı   kendini gösterecektir.
                                     bir işe alım sürecine yatırım yapmak,   Çalışma Ortamı
           Sürekli
                                     verimlilik için bir temel oluşturacaktır.   Ofisinizin tasarımı ve kullanmış olduğu-
           kalp atışları ve          Bununla birlikte, motivasyon kaybı ve   nuz renklerin özellikleri çalışanlarınızın
           performans                işten ayrılmalarda aynı derecede zarar-  moralini etkileyebilir. Gerçekte üretken-
           takip edilmeli,           lıdır. Çalışanları mutlu etmek için ekstra   liğe yönelik en büyük tehdit emniyet ve
           problem                   yol kat ederek bu sorunlarla mücadele   güvenlikteki eksikliklerden kaynaklan-
                                     edebilirsiniz. Kişisel yönlere ek olarak,   maktadır. Çalışanlar, güvenliklerinden
           oluştuğu
                                     meslektaşlarınız arasında ve sektördeki   emin değillerse dikkatleri çok çabuk
           zaman veya                diğer oyuncularla güçlü ilişkiler geliştir-  dağılacaktır. Online ve çevrimiçi çalış-
           aksi bir durumda          meye çalışmalısınız. Aynı şekilde, işve-  malarınızda bilgi güvenliği ve verilerinizi
           hızlıca müdahale          ren-çalışan bağlılığının sürekliliği dikkat   korumak için yapacaklarınız gündemi-
           edilmelidir.              gerektirir. Uyum içinde çalışan bir ekip   nizin en üstünde yer almalıdır. Bu arada
                                     ile ilerlemek büyümenizi sağlayacaktır.  çalışanların giriş çıkışını kontrol edecek
           Bu nedenle,
                                     Görev Dağılımı ve Sorumluluk       sistemler çalışanların takibi için iyi bir
           problemleri
                                     Bir çalışanın bir görevi tamamlayabil-  yöntemdir. Ofisteki temizlik ve hijyenin
           tanımlamak                mesi gerçeği, bunu yapmaları gerektiği   sağlanması, çalışanların ofise gelip ça-
           ve bunların               anlamına gelmez. Üst düzey yöneticiler   lışmaları için Pandemi sürecinde kafa-
           üstesinden                kendi yapacakları işler yerine temel ve   larında rahatlık sağlayacaktır.
           gelmek için               günlük işlere zaman harcadığında ger-  Kullanılan Ekipmanlar
                                     çek yeteneklerini kullanmalarını en-  Gelişmiş ofis ortamlarında, bilgisayar-
           bir strateji
                                     gellemiş olurlar. Sahadaki çalışanların   dan telekom sistemlerine kadar çok
           oluşturmak                en zorlu görevlere odaklanmasına izin   çeşitli ekipmanlar işin verimliliği için
           çok önemlidir.            verilmelidir. Kolay ve rutin görevlerin ya-  kullanılır. Tüm sistemlerin çalışmaya
           Ofislerde                  pılması için uzaktan serbest çalışanlar   hazır olması ve gerektiğinde acil teknik
           verimliliğin              ve sanal asistanları kullanmak en uygu-  destek verecek ekiplerin sağlanması
                                     nudur. Görevlere göre iş dağılımı şirketin   önemlidir. Yetersiz veya hatalı ürünler
           artmasını
                                     zamanının ve bütçesinin verimliliğini en   nedeniyle bir işi tamamlayamamaktan
           sağlayacak                üst düzeye çıkaracak ve daha fazla çıktı-  daha büyük bir hayal kırıklığı yoktur.
           her bir adım              nın üretilmesini sağlayacaktır.    Sistemlerin periyodik bakımları ve acil
           bizlere yeni              Çalışanlar Arasındaki İletişim ve   eylem planlarının kurulması işin sürek-
           stratejilerin             İşbirliği                          liliği için güvence olacaktır.
                                     Kolektif ve ekip başarısı tartışmasız bi-  Ofislerde verimliliğin artmasını sağla-
           oluşturulması
                                     reysel üretkenlikten çok   daha önemli-  yacak her bir adım bizlere yeni stra-
           için fırsatlar
                                     dir. Çalışanlar ve ekip arasındaki işbir-  tejilerin oluşturulması için fırsatlar
           yaratacaktır.             liği düzeyleri istenen düzeylerde değilse   yaratacaktır.
                                                                                      .DVÜP      KobiEfor
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130