Page 20 - KobiEfor Ekim 2022
P. 20

KAPAK



         KOBİ’lerde Enerji Verimli Motorların Teşvik Edilmesi-  bunların hepsini görebileceğiniz ve bu sayede de
         TEVMOT projesini detaylarıyla anlatan Renklidağ, pro-  satış, müşteri hizmetleri ve pazarlama ekipleri-
         jeyi sürdürülebilir bir proje olarak devam ettirdiklerini   ni yönetebileceğiniz, harcadığınız her bir lira, Euro
         belirtti. Soru cevap kısmında GSO Yönetim Kurulu Baş-  veya  doların karşılığını görebileceğiniz bir sistem.
         kanı Adnan Ünverdi de Gaziantep Sanayi Odası olarak   Dünyanın önde gelen endüstriyel markalarıyla ça-
         projelerde işbirliği yapılması önerisinde bulundu.    lışmaktan gurur duyuyoruz. Salesforce müşteri
                                                          başarısı getirir. Dijitalleştiğimizde, kurumsallaştı-
            “Sektörünüze özgü çözümler sunuyoruz”         ğımızda, süreçleri ehilleştirdiğimizde başarı arka-
            Kofana Digital adına sunum yapan Salesforce   sından geliyor. Bu bizim her zaman yapmaya çalış-
         Müşteri Lideri Can Kayalıoğlu, San Frascisco’da   tığımız şey, insanların inisiyatifine bırakmaktansa
                                      kurulmuş Salesfor-  insanları eğitip bu yazılımlarla bunları sağladıktan
                                      ce firmasının Türki-  sonra inisiyatife bırakmak gerekiyor. Fırsatlarınızı
                                      ye’deki satış ve müş-  satışa çevirebileceğimiz ve bunun için aksiyonları-
                                      teri lideri olduğunu   nızı belirleyebileceğimiz bir yazılımımız var. Bugün
                                      vurgulayarak, ‘Müş-  buradaki bu organizasyonun sponsorluğunu yapan
                                      teri Odaklı Dijital   tüm firmalar; Salesforce kullanıyor: SANKO, Accor
                                      Dönüşüm ve Küre-    Otelleri, Kofana Digital, Hedef Filo da Salesforce’u
                           Can
                           Kayalıoğlu  sel Ticarete Katkısı’   kullanıyor. Biz size zenginleştirilmiş veri sunuyoruz.
                                      başlıklı konuşma-   Nasıl başlıyoruz? Kurumunuzu, ihtiyacınızı anlıyo-
         sından önce sahneye davet ettiği; Salesforce Türkiye   ruz, sizlerle beraber keşif yapıyoruz. Daha sonra
         İş Ortağı Kofana Digital’in Satış Yöneticisi Cem Çilek,   ortak hedefler belirliyoruz; satışlarınızı mı, müşteri
         “Biz Kofana olarak 25’ten fazla ülkede 250’den faz-  memnuniyetini mi iyileştirmek istiyoruz? Sonra size
         la proje tamamladık. Mevcut 30’dan fazla danışman   sektör uzmanlarımızla gelip sektör yaklaşımınızı
         80’in üzerinde sertifikasıyla hizmet sunuyor” dedi.   anlıyoruz, sektörünüze özgü çözümler sunuyoruz.
            Gaziantep ve Türkiye’nin büyümesindeki 1 numa-  Sizin isteklerinize göre uyarlıyoruz sonra da Kofana
         ralı engelin ‘güven’, bunun en büyük nedeninin de   ile birlikte sizi destekliyoruz.”
         kurumsallaşma olduğuna işaret eden Kayalıoğlu,
         Salesforce olarak 5 değerleri bulunduğundan sö-    TİM ve İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik
         zetti: “Güvenilir olmak, inovasyon, müşterilerimizin   Yol Haritası ve Eylem Planları
                                      başarısı, eşitlik ve   GAİB Genel Sekreter Yardımcısı Serdar H. Aydoğan,
                                      sürdürülebilirlik bi-  ‘TİM ve İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik Yol Haritası
                                      zim için çok önemli.   ve Eylem Planları’nı
                                                                             Serdar H.
                                      Salesforce olarak pa-  anlattı. Avrupa Yeşil
                                                                             ,Aydoğan
                                      zar lideriyiz, müşteri   Mutabakatı ile yeni
                                      ilişki yönetimi ya-  yeşil düzen ilan edil-
                                      pıyoruz. bunun için   diğini, özellikle ‘Sı-
                                      de farklı çözümle-  nırda Karbon Vergisi’
                                      rimiz var.”         ile dış ticarete mü-
            Ticarette öne çıkan trendleri; “Dijital Deneyimler   dahale edilmesinin
         İyileştiriliyor. Veri Odaklı Kurumsallaşma. Yeni ve   planlandığını akta-
         Yaratıcı İş Modelleri. Geleceğin İş Gücüne Hazırlık.   ran Aydoğan, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) prensiplerin-
         Sürdürülebilirlik” olarak sıralayan Kayalıoğlu, şun-  den ‘ayrımcılık olmaksızın ticaret’ prensibine ve ‘millilik’
         ları ifade etti: “Salesforce, dijital dönüşümde sizi 5   kurallarına dikkat çekti: “Geçtiğimiz yıl ülke olarak top-
         alanda destekler: Ticari Mükemmellik. Dijital Ope-  lam 207 milyar dolar
         rasyon. Servilization. Geleceğin İş Gücü. Sürdürü-  ihracatımızın yüzde
         lebilirlik. Müşterinin talebine istediğimiz gibi cevap   42’sini 87 milyar do-
         verebiliyor muyuz? Herkesin aynı dili konuşabilmesi   larını doğrudan AB
         için herkesin aynı dijitalleşmeye erişebilmesi lazım.   üyesi ülkelere yap-
         Süreçlerimize ne kadar hakimiz, müşteriyi nerede   mışız. GAİB olarak
         kaçırıyoruz? Karmakarışıklık, müşterinin kaçması-  aynı dönemde top-
         na ve zaman kaybına yol açıyor. Salesforce olarak,   lam ihracatımız 11.7
         tek bir yazılım üzerinden tüm farklı fonksiyonları   milyar dolar, AB’ne
         yönetebilen ve bunlara çözüm sağlayabilen bir fir-  ihracatımız ise 2.1 milyar dolar. Toplam ihracatımızın
         mayız. Tek bir yazılım üzerinden satışlar, ilgili müş-  yüzde 18’ini AB ülkelerine yapmışız. Yani AB pazarı
         teri hesapları, müşteri hesapları içindeki kontaklar,   ihracatımız açısından oldukça önemli. Bu pazarda


         20 KobiEfor Ekim 2022
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25