Page 84 - KobiEfor Ocak 2022
P. 84
REEL SEKTÖR
YER-SİS projesi ile 81 ilde tüm köylere kadar inildi
Türkiye’de Kentsel ve Kırsal mekle kalmıyor, ‘proje ve bilgi
Yerleşim Sistemleri Çalışması üretim merkezi’ olma yolunda
(YER-SİS) ile ilgili bilgilendirme konumlanıyor” dedi.
toplantısında, 81 il merkezi, 973 Ersayın, verileri detaylan-
il merkezi ve yaklaşık 38 bin köy, dırarak, Türkiye’deki yerleşim
kırsal mahalle ve beldede yapılan sistemlerinin güncel yapısının
çalışmaya ilişkin elde edilen veri- ortaya çıkarılması için bu ça-
leri, Bursa Eskişehir Bilecik Kal- lışmayı güncel yöntemlerle ve
kınma Ajansı (BEBKA) Planlama Programlama ve Ko- kapsamlı bir şekilde tekrarlamayı uygun gördükle-
ordinasyon Birimi Başkanı Elif Boz Ulutaş ile Kalkınma rini anlattı: “Bu çalışmanın çıktılarını içeren 3 rapor
Ajansları Genel Müdürlüğü İzleme, Değerlendirme ve hazırlandı. Raporlar dışında hazırlanan YER-SİS Ka-
Analiz Dairesi Uzmanı Zeyneb Ersayın paylaştı. rar Destek Sistemi canlı, sürdürülebilir ve güncel bir
Ulutaş, “Kalkınma Ajansları projelere destek ver- sistem. Herkesin üye olup kullanmasını diliyorum.”
Makine ihracatı Kamu destekli ilk oyun
11 ayda 21 milyar dolar kuluçka merkezi OGEM açıldı
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB), Kasım sonun- İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Game Fac-
da Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam maki- tory işbirliğiyle Türk oyun sektöründeki kamu destekli
ne ihracatının 21 milyar dolar olduğunu açıkladı. ilk kuluçka merkezi OGEM (Oyun Geliştirme Merkezi)
Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Kara- hayata geçti. Oyun stüdyolarını globale taşımayı hedef-
velioğlu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde leyen OGEM; oyun geliştiricilere teknik ekipmandan
25 ihracat artışı gerçekleştirdiklerini söyledi: “Döviz pazarlamaya, ofis desteğinden mentorluklara kadar
kurundaki artış yatırımlardan çeşitli fırsatlar sunacak. Google,
daha fazla, makine ithalatını Game Factory, Funmoth Games,
etkileyecektir. Yeşil ve dijital Masomo, Bahçeşehir Üniversi-
odaklı ikiz dönüşümde geri tesi, WePlay gibi kurumlar özel
kalmamak ve ihracatta yakala- eğitimler verecek.
dığımız ivmeyi sürdürebilmek İBB Başkanı Ekrem İmamoğ-
hedefiyle, makine teçhizat yatı- lu, beklentilerinin Türkiye oyun
rımlarının yeni yılda da devam
Kutlu sektöründen daha fazla yıldız, Ekrem
Karavelioğlu edeceğini, yerli imalatçılarımı- daha fazla unicorn çıkmasına İmamoğlu
zın burada bir boşluk oluşma-
katkıda bulunmak, gençlerin
sına müsaade etmeyeceklerini düşünüyoruz.”
hayallerine bir adım daha yaklaşabilmelerini sağ-
Karavelioğlu, “Sanayicimize 2022 yılı ihtiyaçları için, lamak olduğunu açıkladı. Game Factory CEO’su Efe
yerli makine imalatçılarıyla işbirliği fırsatını zaman Küçük, oyun sektörünün gelişimi için kamu işbirlikle-
kaybetmeden değerlendirmelerini öneriyoruz” dedi.
rinin ve bölgesel desteklerin önemini vurguladı.
Cobot uygulamaları üreticinin hayal gücü ile sınırlı
Her ölçekten üreticilere esnek otomasyon imkânı Universal Robots Türkiye & MEA Ülke Müdürü
sunan cobotlar küresel pazar- Kandan Özgür Gök, cobot’ların; montajdan boya-
daki büyümesini sürdürüyor. maya, paletlemeden paketlemeye vidalamadan
Statista verilerine göre, 2020 yı- cilalamaya, enjeksiyon kalıplamadan kaynağa ka-
lında yaklaşık 600 milyon dolar dar akla gelebilecek her türlü uygulamada kulla-
değerinde olan cobot pazarının, nıldığını söyledi.
gelecek yıllarda iki katından Gök, “Düşük enerji tüketimi ve hızlı yatırım dö-
fazla artması ve 2026 yılında 1.4 nüşü 220V enerjiyle kullanan cobot’lar, yeni bir
milyar dolar büyüklüğe ulaşa- Özgür enerji yatırımına ihtiyaç duymadan tesislere en-
cağı tahmin ediliyor. Kandan Gök tegre edilebiliyor” dedi.
84 KobiEfor Ocak 2022