Page 103 - KobiEfor Ocak 2022
P. 103

272 <$á$0




              2030’a kadar 30 bataryalı elektrikli model sunacak

              Toyota 2030 yılına kadar binek                                milyon adetlik bataryalı elekt-
            ve ticari segmentinde 30 batar-                                 rikli araç satışı gerçekleştirme-
            yalı elektrikli araçtan oluşan bir                              yi hedeflediklerini açıkladı.
            ürün gamı oluşturacak.                                             bZ4X ile başlayan ürün gamı
              Akio Toyoda’nın düzenlediği ba-                               global olarak giderek genişle-
            sın toplantısında tamamen yeni                                  yecek. bZ4X’e katılacak yeni bZ
            bZ4X dahil olmak üzere önümüz-                                  serisi modelleri bZ’nin kom-
            deki dönem araçları temsil eden ve pazara sunul-  pakt crossover modeli, bZ kompakt SUV, bZ Sedan
            maya hazırlanan 16 tam elektrikli model gösterildi.   ve bZ büyük SUV gibi seçeneklerden oluşacak ve
            Toyoda aynı zamanda 2030’da global olarak yıllık 3.5   bZ ürün yelpazesini her alanda genişletecek.



               PEUGEOT’dan ticari araç atağı

               Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre toplam pazar   4.9 puanlık bir ar-
             payını 2.6 puan artırmayı başararak Kasım 2021’de   tış yakaladı.
             yüzde 8.3’e çıkartan PEUGEOT, Kasım’da Türkiye pa-  PEUGEOT Tür-
             zarındaki SUV liderliğini korudu.              kiye Genel Müdü-
                                           PEUGEOT, yılın   rü İbrahim Anaç,
                                        11. ayında hafif tica-  “Hafif ticari araç-
                                        ri araçlar (HTA) sını-  lar sınıfında yılın
                                        fında yüzde 10.9’luk   ilk 11 ayı toplamında yüzde 5.9’luk pazar payı ile 4. sıra-
                                        pazar payı elde ede-  da yer alıyoruz. Geçtiğimiz seneye göre yüzde 1.7’lik bir
                                        rek geçtiğimiz yılın   yükseliş yakaladık. Hafif ticari araç pazarı Ocak-Kasım
                                        aynı dönemine göre   2021 döneminde, geçen sene aynı döneme göre yüz-


              Citroën’in elektrikli ‘yol arkadaşı’ Ami

              Citroën, 101. yılında tamamen                              dan itibaren kullanılabilmesi ile
            elektrikli Ami ile şimdi Türk tü-                            her yaştan kullanıcı için bambaşka
            keticisinin ‘yol arkadaşı’ oluyor.                           bir deneyimi sunuyor.
              Fransızca’da ‘arkadaş’ anla-                                  Citroën Türkiye Genel Müdürü
            mına gelen sözcükten esinlenen                               Selen Alkım, “Ami, Türkiye pa-
            model Ami, –100% ëlectric; iki                               zarında şu anda filo satışı ve ku-
            koltuklu, tamamen elektrikli,                                rumsal müşteriler için piyasaya
            konforlu, kompakt ve kişiselleş-                             sürülürken 2022 ilk çeyreğinden
            tirilebilir bir şehir içi ulaşım çözümü sunarken 45   itibaren son tüketici ile direkt olarak buluşmaya
            km/saat’e kadar hıza ulaşabilen model, 16 yaşın-  başlayacak” dedi.


               Kendini şarj edebilen ilk tam hibrit Mazda

                                                            rikli olarak çalışan Mazda2 Hybrid, 1.5 litrelik 93 HP
                                                            güç üreten benzinli motoru ve 59 kW’lik elektrikli mo-
                                                            tor desteğiyle 116 HP güç üretiyor.
                                                              Küçük sınıfta olmasına karşın 2560 mm’lik aks
                                                            mesafesiyle 4 yetişkin için ferah bir yaşam alanı su-
                                                            nan Mazda2 Hybrid, 286 litrelik bagaj hacmiyle de ih-
                                                            tiyaçları karşılıyor.
               Mazda ürün gamına ilk kez kendini şarj edebilen   Paris İklim Anlaşması çerçevesinde, 2030’a kadar
             tam hibrit bir model dahil oldu.               tüm ürün gamındaki CO2 seviyesini yüzde 50 azalt-
               Özellikle şehir içi sürüşlerde sıfır emisyon değeri   mayı hedefleyen firma yeni sürdürülebilirlik strateji-
             ve sessizlik sunabilen EV modunda tamamen elekt-  sinde Mazda2 Hybrid, önemli bir görev üstlenecek.
                                                                                      Ocak 2022 KobiEfor 103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108