Page 103 - KobiEfor Ocak 2022
P. 103
272 <$á$0
2030’a kadar 30 bataryalı elektrikli model sunacak
Toyota 2030 yılına kadar binek milyon adetlik bataryalı elekt-
ve ticari segmentinde 30 batar- rikli araç satışı gerçekleştirme-
yalı elektrikli araçtan oluşan bir yi hedeflediklerini açıkladı.
ürün gamı oluşturacak. bZ4X ile başlayan ürün gamı
Akio Toyoda’nın düzenlediği ba- global olarak giderek genişle-
sın toplantısında tamamen yeni yecek. bZ4X’e katılacak yeni bZ
bZ4X dahil olmak üzere önümüz- serisi modelleri bZ’nin kom-
deki dönem araçları temsil eden ve pazara sunul- pakt crossover modeli, bZ kompakt SUV, bZ Sedan
maya hazırlanan 16 tam elektrikli model gösterildi. ve bZ büyük SUV gibi seçeneklerden oluşacak ve
Toyoda aynı zamanda 2030’da global olarak yıllık 3.5 bZ ürün yelpazesini her alanda genişletecek.
PEUGEOT’dan ticari araç atağı
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre toplam pazar 4.9 puanlık bir ar-
payını 2.6 puan artırmayı başararak Kasım 2021’de tış yakaladı.
yüzde 8.3’e çıkartan PEUGEOT, Kasım’da Türkiye pa- PEUGEOT Tür-
zarındaki SUV liderliğini korudu. kiye Genel Müdü-
PEUGEOT, yılın rü İbrahim Anaç,
11. ayında hafif tica- “Hafif ticari araç-
ri araçlar (HTA) sını- lar sınıfında yılın
fında yüzde 10.9’luk ilk 11 ayı toplamında yüzde 5.9’luk pazar payı ile 4. sıra-
pazar payı elde ede- da yer alıyoruz. Geçtiğimiz seneye göre yüzde 1.7’lik bir
rek geçtiğimiz yılın yükseliş yakaladık. Hafif ticari araç pazarı Ocak-Kasım
aynı dönemine göre 2021 döneminde, geçen sene aynı döneme göre yüz-
Citroën’in elektrikli ‘yol arkadaşı’ Ami
Citroën, 101. yılında tamamen dan itibaren kullanılabilmesi ile
elektrikli Ami ile şimdi Türk tü- her yaştan kullanıcı için bambaşka
keticisinin ‘yol arkadaşı’ oluyor. bir deneyimi sunuyor.
Fransızca’da ‘arkadaş’ anla- Citroën Türkiye Genel Müdürü
mına gelen sözcükten esinlenen Selen Alkım, “Ami, Türkiye pa-
model Ami, –100% ëlectric; iki zarında şu anda filo satışı ve ku-
koltuklu, tamamen elektrikli, rumsal müşteriler için piyasaya
konforlu, kompakt ve kişiselleş- sürülürken 2022 ilk çeyreğinden
tirilebilir bir şehir içi ulaşım çözümü sunarken 45 itibaren son tüketici ile direkt olarak buluşmaya
km/saat’e kadar hıza ulaşabilen model, 16 yaşın- başlayacak” dedi.
Kendini şarj edebilen ilk tam hibrit Mazda
rikli olarak çalışan Mazda2 Hybrid, 1.5 litrelik 93 HP
güç üreten benzinli motoru ve 59 kW’lik elektrikli mo-
tor desteğiyle 116 HP güç üretiyor.
Küçük sınıfta olmasına karşın 2560 mm’lik aks
mesafesiyle 4 yetişkin için ferah bir yaşam alanı su-
nan Mazda2 Hybrid, 286 litrelik bagaj hacmiyle de ih-
tiyaçları karşılıyor.
Mazda ürün gamına ilk kez kendini şarj edebilen Paris İklim Anlaşması çerçevesinde, 2030’a kadar
tam hibrit bir model dahil oldu. tüm ürün gamındaki CO2 seviyesini yüzde 50 azalt-
Özellikle şehir içi sürüşlerde sıfır emisyon değeri mayı hedefleyen firma yeni sürdürülebilirlik strateji-
ve sessizlik sunabilen EV modunda tamamen elekt- sinde Mazda2 Hybrid, önemli bir görev üstlenecek.
Ocak 2022 KobiEfor 103