Page 89 - KobiEfor Ağustos 2021
P. 89

UZMAN


                                   Yeni Nesil Dış Kaynak Çözümleri: İnsan Kaynakları


                                           raştırmalara göre COVID    avantajı elde etmek isteyen her şirket
                                           pandemisi ve virüsün şekil   iş analitiğine önem vermeli. Bilgiler
                                    A değiştirmesi çalışanların en-   şirketteki çalışanların rolüne ve yet-
                                   dişe ve stres seviyesinde büyük artışa   kisine göre güncel, analiz edilebilir
                                   yol açtı. Şirketlerin çalışanlarının psi-  ve raporlanır halde olmalı. Örneğin;
                                   kolojik ve fiziksel sağlığını izleme ve   bazı önemli analizi yapılacak bilgiler
                                   doğru aksiyonlarla desteklemelerinin   dashboard, bazıları anlık veya zama-
         Kadri Demir               önemi büyük rol almaktadır. Bunların   na bağlı hazırlanan raporlar şeklinde
         kadri.demir@poldy.com.tr  takibi ve yönetimi olarak yeni nesil dış   hazırlanabilir. Ya da raporlarda olu-
                                   kaynak çözümü alternatiflerinden “İn-  şacak şartlara bağlı olarak kişileri
                                   san Kaynakları” kendini ortaya koydu.  bilgilendirecek uyarılar olabilir.
         Pandemi
                                   İnsan Kaynakları çok hızlı değişen ko-  Kritik pozisyonların değerlerini ko-
         şirketlere                şullara yanıt verebilmek için anında   ruyarak devamlılığı, kurum strateji
         yeniden                   veya çok hızlı bilgiye ihtiyaç duymakta-  ve hedeflerini gerçekleştirebilmele-
         yapılanma için            lar. Bu kadar hızlı değişen, öngörüle-  ri için, önceden belirlenmiş yetenek
         fırsat                    mez bir dünyada, liderlerin çalışanların   unsurları çerçevesinde ihtiyaç du-
                                   ne düşündüğünü ne hissettiğini bilmesi   yulan insan kaynağının işe alınması,
         yarattı.
                                   büyük önem taşıyor. Onları doğru ak-  geliştirilmesi, elde tutulması ve ye-
         Salgın,
                                   siyonlarla desteklemenin yolu da bu-  deklenmesi planlanmalı.
         afet gibi                 radan geçiyor. Çalışanların, şirketin   Yapılan araştırmalara göre yeni bir
         olağanüstü                kendilerine mümkün olan en yüksek   çalışanın kuruma uyumu ve kuru-
         dönemlerde                ilgiyi gösterdiğini bilmeleri çok önemli.   mu benimsemesi ilk altı ay içindeki
         kuruluşların              Yönetim çalışanlarla yakından ilgilendi-  sürecin yönetilmesi ile karar verdiği
                                   ğini gösterdikçe ve bunu tekrarladıkça,   görülmüştür. Bu dönemde kişilerin
         hızlı
                                   içinde bulundukları fiziksel ve psikolojik   kurumu ve yapacağı işi iyi anlaması
         bir şekilde
                                   koşullarla ilgili daha şeffaf ve açık ola-  için oryantasyon süreci belirlenme-
         harekete                  caklardır. Tüm bu süreçleri insan kay-  li ve çalışanlar ile ilgili geri bildirim
         geçerek                   nakları olarak tek çatı altında toplayıp   sistemi kurularak takibi yapılmalı.
         kaynaklarını              yönetebilmesi için elektronik ortama   İnsan kaynakları süreçlerinin dijital or-
         yeniden                   geçiş sağlanmalı. Çözüm olarak İnsan   tama taşınmasında çalışanlar ve yöne-
                                   Kaynakları Yönetim yazılımı kullanmalı.  ticiler süreçlere dahil edilmeli. Örneğin;
         konumlandırması
                                   Yazılımda başlıca olması gereken   kurulacak intranet ile çalışanlar ken-
         gerektiğini
                                   özellikler olarak; her bir şirketin or-  dilerine ait izinleri elektronik ortamda
         öğretti.                  ganizasyon yapısı, organizasyondaki   talep edebilmeli, yöneticilerine talepleri
         Bizlerde                  görev tanımları, ücretlendirme sis-  gitmeli, yöneticiler tarafından onayla-
         yeni nesil                temleri, işe alım politikaları, norm   nan izinler insan kaynaklarına depart-
         dış kaynak                kadroların oluşturulması, çalışanla-  manına yönlenmeli. Benzer şekilde de-
                                   rın eğitim gelişim süreçleri ve per-  neme süresi dolmaya yaklaşan kişi ile
         uygulaması
                                   formans değerlendirme kriterlerinin   ilgili deneme süresi formu ilgili yöneti-
         olarak
                                   ortak yapıda kurulması esas alınma-  ciye otomatik gitmeli, yönetici çalışan ile
         İnsan Kaynakları          lı. Kurulacak yapının yönetimi basit,   ilgili görüşünü elektronik ortamda form
         süreçlerini               anlaşılır ve şeffaf olmalı.        olarak doldurduktan sonra sonuçlar in-
         avantaja                  Çalışan bilgilerinin de yer aldığı şirket-  san kaynakları departmanına iletilmeli.
         çevirebiliriz.            lere ait veriler, şirketin finansal değer-  Pandemi şirketlere yeniden yapılanma
                                   lerde görünmeyen sermayesi gibidir.   için fırsat yarattı. Salgın, afet gibi olağa-
                                   Bu veriler ne kadar anlamlı, anlaşılabi-  nüstü dönemlerde kuruluşların hızlı bir
                                   lir, güncel, anlık erişilebilir hale gelirse   şekilde harekete geçerek kaynaklarını
                                   şirkete katkısı o kadar çok olacaktır.  yeniden konumlandırması gerektiğini
                                   Bilgiyi baz alarak karar verme, iş   öğretti. Bizlerde yeni nesil dış kaynak
                                   performansını ölçerek geleceğe yö-  uygulaması olarak İnsan Kaynakları
                                   nelik tahminler yapma ve rekabet   süreçlerini avantaja çevirebiliriz.
                                                                                    $ðXVWRV      KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93