Page 80 - KobiEfor Ağustos 2021
P. 80
REEL SEKTÖR
Metro istasyonları ihaleye açılıyor
geçirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Beledi-
yemiz raylı sistem alanında son iki yılda çok büyük
yatırımlar yapıyor. İstanbul’da aynı anda 10 metro
inşaatı devam ediyor. 2020 ve 2021’de 3 yeni hat
açılışı gerçekleştirdik. Hedefimiz metronun toplu
taşımacılıktaki payını
yüzde 45’lere çıkar-
mak” dedi.
Özgür Soy, “Yaratıcı
Günde 2.5 milyonu aşkın yolcu kapasitesiyle 16 kent değerimize para-
hatta 189 istasyonda her gün 18 saat hizmet veren lel olarak; metro alan-
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerin- larını, hızla geçilen tü-
den Metro İstanbul, istasyonlarını ticaret merkezi- nelleri, kültür-sanat
2
ne dönüştürüyor. Toplam 1 milyon m ’nin üzerinde ve spor kavşakları ve
kapalı alanı bulunan şirket, ticari alanlar ve oto- ihtiyaçların karşıla-
matlar için ihale sürecini başlattı. nabileceği çözümlerle
Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, “Metro yaşam alanlarına dö-
İstanbul olarak İBB’nin ortaya koyduğu ‘Adil, Yeşil, nüştürmeyi hedefliyo-
Yaratıcı Kent’ vizyonunu ulaşım alanında hayata ruz” diye konuştu.
KDV indirimi 2 ay daha uzatıldı
Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi El- içme, ulaşım, işyeri kiralama ve
van, Covid-19 salgınından olumsuz diğer hizmetlerde son 1 yıldır
etkilenen sektörleri desteklemek uyguladığımız KDV oran indi-
amacıyla KDV oranı indirimlerinin rimlerinin süresini 2 ay daha
süresini 2 ay daha uzattıklarını bil- uzatıyoruz” dedi.
dirdi.. Bakan Elvan ayrıca Türk Li-
Elvan, twitter hesabından yaptığı rası mevduatlarındaki stopaj
açıklamada, “Salgından olumsuz oran indirimlerinin süresini
etkilenen sektörlerimizi destekle- Lütfi Eylül ayı sonuna kadar uzatıl-
mek amacıyla; konaklama, yeme- Elvan dığını duyurdu.
Dünyada iş yazılımlarında her gün 1 milyar dolar çöpe atılıyor
Workcube Türkiye Yöneticisi Olgar Ataseven,
dünya pazarında iş yazılımına ödenen rakamın her
sene yaklaşık 400 milyar dolar olduğunu ve her
gün 1 milyar doların çöpe gittiğini belirtti.
Ataseven; “Dijitalleşmeyi birçok şirket sahibi
ya da genel müdür bir teknoloji satın alımı olarak
algılıyor. Dijitalleşme bir strateji. Yani teknoloji sa-
tın almak esasında şirketi dönüştürmüyor. Tırtılın
kelebeğe dönüşmesi esasında şirketin analogdan Olgar
dijitale dönüşmesi” diye konuştu. Ataseven
İşletmelerin uçtan uca bütünsel bir çözüme ih-
tiyacı olduğunu belirten Ataseven; “En temel nok- nizi yönetmek zorundasınız. Dijital bir yön katmak
ta strateji. Webde olmak ve webin üzerinde şirketi- zorundasınız” dedi.
KobiEfor $ðXVWRV