Page 40 - KobiEfor Temmuz 2021
P. 40
Gültekin
Şenel
Global marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen
(IRUD äQVDQ .D\QDNODU×
\]GH E\PH\L KHGHIOL\RU
Efora İnsan Kaynakları Yönetim Kurulu Başkanı Gültekin Şenel ve
Genel Müdür Gürsel Şenel, krizi fırsata çevirdiklerini, 2020’de yüzde 300
büyüdüklerini, 2021’de ise yüzde 200 büyümeyi hedeflediklerini açıklıyor.
fora İnsan Kaynakları Yönetim Kurulu Başkanı İnsan Kaynakları olarak biz sağladık. Türkiye e-ticaret
Gültekin Şenel, “Pandemiyle birlikte yeniden pazarının önde gelen kuruluşlarına hizmet sunuyoruz.
Eşekillenen iş hayatında uzaktan çalışma mode- Pandeminin başlangıcında fabrikaların günlük çalışan
linin hızla yaygınlaştığını, e-ticaret pazarındaki artı- talebi 400’lerdeyken o dönem 1250 rakamını gördük.
şın yüzde 300-400’leri bulduğunu bunun da İK (insan 2020’de yalnızca Tuzla-Köseköy bölgesinde aylık sağ-
kaynakları) sektöründe, istihdama ciddi talep artışı ladığımız günlük çalışan sayısı 20 bini buldu. 76 ilde,
olarak yansıdığını ve İK firmalarına talebin pik yaptı- 35-40’ı çok yüksek çalışan talebi olan toplamda 70 fir-
ğını söylüyor. Pandeminin firmalara uzaktan çalışma maya 6 bine yakın çalışanla hizmet veriyoruz. Tedbir-
modeliyle de çalışılabildiğini ve ofis sarf giderlerinde lerimizi erken aldığımız için talepleri karşılayabildik.”
ciddi maliyet avantajı sağlanabileceğini gösterdiğini Efora İnsan Kaynakları yurtiçinde; Gebze Merkez
belirten Şenel, “Biz dahil bütün işletmeler, yeni dün- Ofisi, İstanbul Ofisi ve Ege, Güney Marmara, Çukurova,
ya düzenine uygun altyapılar geliştirmeliyiz” diyor. İç Anadolu, Karadeniz, Doğu Anadolu, Güneydoğu Ana-
Şubat 2020’de Efora İnsan Kaynakları’nın dolu bölge müdürlükleri ve ilgili illerde şubeleri, yurtdı-
Hollanda’da Amsterdam ve Almanya’da Frankfurt şındaysa Amsterdam ve Frankfurt ofisleriyle e-ticaret
ofislerini ziyaret eden Şenel, ihtiyacı öngörerek, iyi bir kuruluşları, lojistik şirketleri ve ağırlıklı olarak Orga-
hamle yaptıklarını, portföylerini bu doğrultuda şekil- nize Sanayi Bölgeleri’ndeki (OSB’ler) firmalara hizmet
lendirip geliştirdiklerini ve pandeminin başlangıcında sunuyor. Şenel, pandemide riski minimize etmek için
hazırlıklı olduklarını, krizi fırsata çevirdiklerini anla- çalışanlarla görüşmelerin çoğunluğunu internet üze-
tıyor: “Örneğin; Cumhurbaşkanlığı’nın kolonya ope- rinden gerçekleştirdiklerini ve dezenfeksiyondan teste
rasyonuna yaklaşık 300 kişilik destek hizmetini Efora çok ciddi sağlık önlemleri aldıklarını paylaşıyor.
40 KobiEfor Temmuz 2021