Page 104 - KobiEfor-Mart-2021
P. 104
REEL SEKTÖR
E-ticarette veri hırsızlığı Yapı Kredili KOBİ’lere
küçük işletmeleri vuruyor ücretsiz e-çözümler
Dünya çapında milyarlarca dolar işlem hacmine KoçSistem ile ger-
ulaşan e-ticarette yaşanan en önemli sorunlardan çekleştirilen anlaşma
biri güvenlik açıkları. Trust- kapsamında Yapı Kredi,
wave tarafından yapılan müşterilerine e-Belge
araştırmaya göre e-ticarette sistemi olan e-Çözümler’i sunmaya başladı.
veri hırsızlığının yüzde 90’ı E-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Defter,
KOBİ’lere ait sitelerde ya- e-SMM çözümlerinden oluşan e-Çözümler sis-
şanıyor. Uzmanlar, meydana temine ücret ödemeden geçen Yapı Kredi müş-
gelen veri kaybı sonucu fir- terileri, ilk bir yıl ücretsiz ve 100.000 kontöre
Yüksel
maların yaşanan sorunu çö- Eminoğlu kadar olmak üzere kendilerine özel avantajlı
zene kadar ortalama 36.000 fiyatlarla bu hizmetlerden faydalanabiliyor.
dolar zarar ettiklerini vurguluyor. Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Erhan
E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği (EDER) Adalı, “İşlerini dijitale taşımak isteyen KO-
Kurucu Üyesi Yüksel Eminoğlu, “Güvenli e-ticaret Bİ’lerimizin önündeki sınırları kaldırdık” dedi.
için PCI DSS (Payment Card Industry-Data Security KoçSistem Pazarlama Genel Müdür Yar-
Standard), gibi milyonlarca tüketiciye daha güvenli dımcısı Evren Dereci ise bulut ortamında
alışveriş imkânı sunan çözümler tercih edilmeli. Bu veya işletmenin kendi yerinde kullanabileceği
program ile müşteri bilgileri çok daha güvenli stan- e-Çözümlerin KOBİ’lere avantaj sağladığını
dartlarda tutuluyor” dedi. söyledi.
2020’de E-ticaret cirosu Koton, Centric PLM’i seçti
200 milyar TL’yi geçti Koton, üretim süreçlerini iyileştirmek ve
verimliliği artırmak için Centric Software®’in
E-ticaretin yükselişi artarak devam ediyor. 2015- Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM) çözümü-
2019 yılları arasında ortalama yüzde 35 büyüyen nü tercih etti.
e-ticaret pazarının, 2020 yılında bir önceki yıla kıyasla Koton IT ve Süreç Geliştirme Direktörü Mesut
yüze 60 seviyelerinde artış göstermesi öngörülüyor. Akyıldız, “Centric ekibi ihtiyaçlarımızı belirleye-
Sertrans İcra Kurulu Üyesi rek gerekli tüm kuru-
Batuhan Keleş, 2020’nin ilk yarı- lumları yapıyor. Cent-
sında 97 milyar TL olan e-ticaret ric PLM sayesinde
cirosunun 2020 yılı sonu itibarıyla önümüzdeki beş yılda
220-230 milyar TL bandında ger- kayda değer bir verim-
çekleşmesini beklediklerini ve bu lilik artışı gözlemleye-
veriler ışığında e-ticaretin toplam ceğimizi, müşteri taleplerine daha hızlı bir üre-
Batuhan
Keleş ticaretin içindeki payının ise yüzde tim süreciyle cevap vereceğimizi ve ihtiyaçlarına
20 bandına yaklaştığını açıkladı. daha uygun ürünler üreteceğimizi umuyoruz.
Pandemi krizinin kazananının e-ticaret olduğunu Gelirlerimizin artmasını ve bunun da faaliyetleri-
açıklayan Keleş, şunları söyledi: “2020’de çeyrek bazlı mizi olumlu yönde etkilemesini bekliyoruz” dedi.
yüzde 100 üzerinde büyüme rakamları gördük. Yaklaşık Centric PLM, Koton’un kullanılmış malze-
220-230 milyar TL’lik bir ticaretin e-ticaret platformları meleri yeniden değerlendirerek çevreye ve mo-
üzerinden geçtiğini söyleyebiliriz.” daya katkıda bulunduğu sürdürülebilir moda
Bu dönüşüme uyum sağlamak için ürün ya da hiz- koleksiyonlarını daha kolay yönetmesini sağ-
meti satmakla sınırlı bir anlayıştan uzaklaşıp; üreticiler, layarak, şirketin sürdürülebilirlik hedeflerine
markalar ve tüketiciler arasındaki ilişkiye ve beklentiye ulaşmasına da yardımcı oluyor.
uygun bir hizmet yaklaşımını benimsenmesini isteyen Centric Software’in Başkanı ve CEO’su Chris
Keleş, “Biz bu dönüşüme B4B4C adını verdik (Business Groves, “Koton’la birlikte çalışarak dijital dönü-
for Business for Consumer). Lojistik dünyası için yeni bir şüm hedeflerini gerçekleştirmelerine yardımcı
yaklaşım olan B4B4C’de artık tüketiciler, lojistik süreç- olmaktan heyecan duyuyoruz. Centric sadece
lerinde merkez konuma gelecek ve tüm lojistik süreçleri bir satıcı değil, uzun vadeli teknoloji ortağıdır.
tüketici beklentisine göre yeniden dizayn edilecek. Yani Bu heyecanlı yolculuğa beraber çıkmak için sa-
yeni dönemde B2B veya B2C yok. B4B4C var” dedi. bırsızlanıyoruz” diye konuştu.
104 KobiEfor Mart 2021