Page 104 - KobiEfor-Mart-2021
P. 104

REEL SEKTÖR




             E-ticarette veri hırsızlığı                       Yapı Kredili KOBİ’lere

             küçük işletmeleri vuruyor                         ücretsiz e-çözümler
               Dünya çapında milyarlarca dolar işlem hacmine      KoçSistem ile ger-
             ulaşan e-ticarette yaşanan en önemli sorunlardan   çekleştirilen anlaşma
             biri güvenlik açıkları. Trust-                    kapsamında Yapı Kredi,
             wave   tarafından  yapılan                        müşterilerine e-Belge
             araştırmaya göre e-ticarette                      sistemi olan e-Çözümler’i sunmaya başladı.
             veri hırsızlığının yüzde 90’ı                        E-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye, e-Defter,
             KOBİ’lere ait sitelerde ya-                       e-SMM çözümlerinden oluşan e-Çözümler sis-
             şanıyor. Uzmanlar, meydana                        temine ücret ödemeden geçen Yapı Kredi müş-
             gelen veri kaybı sonucu fir-                       terileri, ilk bir yıl ücretsiz ve 100.000 kontöre
                                         Yüksel
             maların yaşanan sorunu çö-  Eminoğlu              kadar olmak üzere kendilerine özel avantajlı
             zene kadar ortalama 36.000                        fiyatlarla bu hizmetlerden faydalanabiliyor.
             dolar zarar ettiklerini vurguluyor.                  Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Erhan
               E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği (EDER)   Adalı, “İşlerini dijitale taşımak isteyen KO-
             Kurucu Üyesi Yüksel Eminoğlu, “Güvenli e-ticaret     Bİ’lerimizin önündeki sınırları kaldırdık” dedi.
             için PCI DSS (Payment Card Industry-Data Security    KoçSistem Pazarlama Genel Müdür Yar-
             Standard), gibi milyonlarca tüketiciye daha güvenli   dımcısı Evren Dereci ise bulut ortamında
             alışveriş imkânı sunan çözümler tercih edilmeli. Bu   veya işletmenin kendi yerinde kullanabileceği
             program ile müşteri bilgileri çok daha güvenli stan-  e-Çözümlerin KOBİ’lere avantaj sağladığını
             dartlarda tutuluyor” dedi.                        söyledi.



             2020’de E-ticaret cirosu                          Koton, Centric PLM’i seçti
             200 milyar TL’yi geçti                              Koton, üretim süreçlerini iyileştirmek ve
                                                               verimliliği artırmak için Centric Software®’in
               E-ticaretin yükselişi artarak devam ediyor. 2015-  Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM) çözümü-
             2019 yılları arasında ortalama yüzde 35 büyüyen   nü tercih etti.
             e-ticaret pazarının, 2020 yılında bir önceki yıla kıyasla   Koton IT ve Süreç Geliştirme Direktörü Mesut
             yüze 60 seviyelerinde artış göstermesi öngörülüyor.   Akyıldız, “Centric ekibi ihtiyaçlarımızı belirleye-
                                Sertrans İcra Kurulu Üyesi     rek gerekli tüm kuru-
                             Batuhan Keleş, 2020’nin ilk yarı-  lumları yapıyor. Cent-
                             sında 97 milyar TL olan e-ticaret   ric PLM sayesinde
                             cirosunun 2020 yılı sonu itibarıyla   önümüzdeki beş yılda
                             220-230 milyar TL bandında ger-   kayda değer bir verim-
                             çekleşmesini beklediklerini ve bu   lilik artışı gözlemleye-
                             veriler ışığında e-ticaretin toplam   ceğimizi, müşteri taleplerine daha hızlı bir üre-
                     Batuhan
                       Keleş  ticaretin içindeki payının ise yüzde   tim süreciyle cevap vereceğimizi ve ihtiyaçlarına
                             20 bandına yaklaştığını açıkladı.   daha uygun ürünler üreteceğimizi umuyoruz.
               Pandemi krizinin kazananının e-ticaret olduğunu   Gelirlerimizin artmasını ve bunun da faaliyetleri-
             açıklayan Keleş, şunları söyledi: “2020’de çeyrek bazlı   mizi olumlu yönde etkilemesini bekliyoruz” dedi.
             yüzde 100 üzerinde büyüme rakamları gördük. Yaklaşık   Centric PLM, Koton’un kullanılmış malze-
             220-230 milyar TL’lik bir ticaretin e-ticaret platformları   meleri yeniden değerlendirerek çevreye ve mo-
             üzerinden geçtiğini söyleyebiliriz.”              daya katkıda bulunduğu sürdürülebilir moda
               Bu dönüşüme uyum sağlamak için ürün ya da hiz-  koleksiyonlarını daha kolay yönetmesini sağ-
             meti satmakla sınırlı bir anlayıştan uzaklaşıp; üreticiler,   layarak, şirketin sürdürülebilirlik hedeflerine
             markalar ve tüketiciler arasındaki ilişkiye ve beklentiye   ulaşmasına da yardımcı oluyor.
             uygun bir hizmet yaklaşımını benimsenmesini isteyen   Centric Software’in Başkanı ve CEO’su Chris
             Keleş, “Biz bu dönüşüme B4B4C adını verdik (Business   Groves, “Koton’la birlikte çalışarak dijital dönü-
             for Business for Consumer). Lojistik dünyası için yeni bir   şüm hedeflerini gerçekleştirmelerine yardımcı
             yaklaşım olan B4B4C’de artık tüketiciler, lojistik süreç-  olmaktan heyecan duyuyoruz. Centric sadece
             lerinde merkez konuma gelecek ve tüm lojistik süreçleri   bir satıcı değil, uzun vadeli teknoloji ortağıdır.
             tüketici beklentisine göre yeniden dizayn edilecek. Yani   Bu heyecanlı yolculuğa beraber çıkmak için sa-
             yeni dönemde B2B veya B2C yok. B4B4C var” dedi.   bırsızlanıyoruz” diye konuştu.

           104 KobiEfor Mart 2021
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109