Page 32 - KobiEfor Aralık 2021
P. 32
KAPAK
kapasitelerinin arttığını, ürün çeşitliliği sağlandığını,
çalışanları da memnun eden bir sistem oluşturmayı
başardıklarını paylaştı: “TPM bize geleceği yönetme-
yi öğretti. Mavi yaka gelişimi inanılmaz oldu.”
Yünsa Yünlü San. Ve Tic. A.Ş. Operasyon Direktö-
rü Engin Sarıbüyük, TPM’e geçince olumsuzlukları
farkeden, önleyen bilinçli operatörler yetiştirmeye
başladıklarını, ‘kayıpları sıfırlamak’ diye hayatların-
da bulunmayan bir kavramla tanıştıklarını, 5.0 hede-
fi koyduklarını, müşteri, paydaş ve çalıştıkları çevre
memnuniyetine odaklandıklarını, arızalarının 20 kat
iyileştiğini, hataların azaldığını, 10 yılda yaklaşık 50 çalıştıkları, inovasyon ve dijitalleşmeyle rekabet güçle-
proje yaptıklarını, çalışanlarının yüzde 33’ünün kadın rini iyileştirmeye çalıştıkları anlatıldı.
çalışanlardan oluştuğunu, farklı üretim prosesleri EFQM CEO’su Russell Longmuir, birinci hedef-
geliştirdiklerini dile getirdi. lerinin topluma katkı sağlamak, toplumu bir paydaş
olarak görmek olduğunu, modelde kurumlara ‘sizin
‘Ortak Amacın Gücü: KalDer-EFQM Modeli’ topluma katkınız nedir?’ diye sorup, puanlama yaptık-
KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Bayraktar’ın larını, bunun kurumları odaklanmaya ittiğini söyledi.
yönettiği ‘Ortak Amacın Gücü: KalDer-EFQM Modeli’ baş- Toyota Boshoku Türkiye Başkanı Yoshiyuki Kato,
lıklı oturumda EFQM Global Award 2021 kazananı Bosch iş kalitesini iyileştirmek istediklerini ve aradıklarının
Blaichach, EFQM Modeli sayesinde geçtikleri “kalite ve EFQM modelinde olduğunu gördüklerini, EFQM mo-
sürdürülebilir” odaklı yönetim sistemi ile ilgili sunum delini anlamak suretiyle paydaş kapitalizmine geçiş
yaptı. Sunumda, EFQM modelinin kendileri için harika yaptıklarını, modelin topluma saygılı, sürdürülebilir
bir yöntem olduğu, amaçlarının herhangi bir fabrika amaçlara uygun olduğunu aktardı: “Amacımız, hede-
değil en iyi fabrika olmak istedikleri, bunun için mü- fimiz sürdürülebilir topluma sanayi üzerinden katkı-
hendislerini zorladıkları, vizyonlarını ortaya çıkarmaya da bulunmak. Sıkı çalışalım, birlikte büyüyelim.”
Girişimcilik ve Başarı
Girişimcilik ve Başarı oturumunun konuğu Acun kaydetti: “Seyretmediğim işi yapmam, sevdiğim işi
Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Acun Ilıcalı, yayınlarım, beğenmezsem yayınlamam. Kalite be-
işkolik, eğlencesini iş yapmış bir insan olduğunu, nim için takdirdir. Bizim işte kalitenin karşılığı; se-
ticarete karşı aşırı bir meyli, birşeyi yapma zorun- yircide olan tepkidir. Başarının atardamarı bu. Ba-
luluğuna antipatisi bulunduğunu söyledi. Ilıcalı, şarı ortak amaçtan geçer. Ortak amaç üzerine olan
mesleğe ilk adım attığı yıllardan TV8 kanalını satın konsantrasyon başarıyı getiriyor. Amacımız; kaliteli
alma sürecine giden süreci paylaşarak, “Kazandığı- ve insanların sevdikleri yayınları yapmak. Bunun
mızı riske ederek, işe yatırarak karşılığını da görüyoruz.”
büyüdük. Mükemmelliyetçi bir Ilıcalı, çalışanların risk değil inisiyatif alması
yapım var. Hata lüksüm yoktu, gerektiğini, ama asıl olanın muhakeme olduğunu
o da konsantrasyonumu artır- söyleyerek, “Bütün çalışanlarımla paylaştığım tek
dı” dedi. Şirketinde mesai sa- bir sloganım var, muhakeme. Muhakeme üzerine
ati bulunmadığını, insanların bir dünya kurmalarını isterim hep.” dedi ve genç-
sabah erken kalkmasına karşı lere şunları önerdi: “Kariyerleri boyunca hiçbir
Acun olduğunu, hayat felsefesinin zaman maddiyatı ön planda tutup, karar verme-
Ilıcalı ‘insanların çalışırken mutlu sinler. Para ve huzuru buluşturabilirseniz mutlu
olması’ olduğunu, yazları 2 ay olabilirsiniz. İkincisi, çok zengin olmak zorunda
yaz tatili verdiğini, bunun da çalışan bağlılığını artır- değilsiniz, amacınız asla bu olmasın. Ben mu-
dığını, 10 yılda toplamda yalnızca 5 kişinin işten ay- habirlikten gelen biriyim, muhabirken çok mut-
rıldığını, işi tatile çevirme derdinde olduğunu payla- luydum. Söylene söylene işe gittim ama maaşlı
şan Ilıcalı, Pandemi’de işlerinin çok ciddi arttığını, olduğum dönemde çok mutluydum. Mutluluğunu-
insanların daha fazla televizyon izlediğini, Exxen zu, bulunduğunuz ortamda oluşturun. Olmayacak
diye bir platform açtıklarını, reklamlar düştüğü için hayallerin peşinde koşmayın, doğru muhakemeyi
gelir elde edemediklerini ancak Acun Medya olarak kullanıp, doğru zamanda doğru hamleleri yapın.”
Pandemi’den hasarsız çıktıklarını, internet alışveri- Ilıcalı, çok önemli bir futbol kulübü almak üzere
şi aracılığıyla önemli bir reklam grubu oluştuğunu olduğunu da açıkladı.
32 KobiEfor $UDOÜN