Page 32 - KobiEfor Aralık 2021
P. 32

KAPAK



           kapasitelerinin arttığını, ürün çeşitliliği sağlandığını,
           çalışanları da memnun eden bir sistem oluşturmayı
           başardıklarını paylaştı: “TPM bize geleceği yönetme-
           yi öğretti. Mavi yaka gelişimi inanılmaz oldu.”
             Yünsa Yünlü San. Ve Tic. A.Ş. Operasyon Direktö-
           rü Engin Sarıbüyük, TPM’e geçince olumsuzlukları
           farkeden, önleyen bilinçli operatörler yetiştirmeye
           başladıklarını, ‘kayıpları sıfırlamak’ diye hayatların-
           da bulunmayan bir kavramla tanıştıklarını, 5.0 hede-
           fi koyduklarını, müşteri, paydaş ve çalıştıkları çevre
           memnuniyetine odaklandıklarını, arızalarının 20 kat
           iyileştiğini, hataların azaldığını, 10 yılda yaklaşık 50   çalıştıkları, inovasyon ve dijitalleşmeyle rekabet güçle-
           proje yaptıklarını, çalışanlarının yüzde 33’ünün kadın   rini iyileştirmeye çalıştıkları anlatıldı.
           çalışanlardan oluştuğunu, farklı üretim prosesleri   EFQM CEO’su Russell Longmuir, birinci hedef-
           geliştirdiklerini dile getirdi.                 lerinin topluma katkı sağlamak, toplumu bir paydaş
                                                           olarak görmek olduğunu, modelde kurumlara ‘sizin
             ‘Ortak Amacın Gücü: KalDer-EFQM Modeli’       topluma katkınız nedir?’ diye sorup, puanlama yaptık-
             KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Bayraktar’ın   larını, bunun kurumları odaklanmaya ittiğini söyledi.
           yönettiği ‘Ortak Amacın Gücü: KalDer-EFQM Modeli’ baş-  Toyota Boshoku Türkiye Başkanı Yoshiyuki Kato,
           lıklı oturumda EFQM Global Award 2021 kazananı Bosch   iş kalitesini iyileştirmek istediklerini ve aradıklarının
           Blaichach, EFQM Modeli sayesinde geçtikleri “kalite ve   EFQM modelinde olduğunu gördüklerini, EFQM mo-
           sürdürülebilir” odaklı yönetim sistemi ile ilgili sunum   delini anlamak suretiyle paydaş kapitalizmine geçiş
           yaptı. Sunumda, EFQM modelinin kendileri için harika   yaptıklarını, modelin topluma saygılı, sürdürülebilir
           bir yöntem olduğu, amaçlarının herhangi bir fabrika   amaçlara uygun olduğunu aktardı: “Amacımız, hede-
           değil en iyi fabrika olmak istedikleri, bunun için mü-  fimiz sürdürülebilir topluma sanayi üzerinden katkı-
           hendislerini zorladıkları, vizyonlarını ortaya çıkarmaya   da bulunmak. Sıkı çalışalım, birlikte büyüyelim.”


               Girişimcilik ve Başarı

               Girişimcilik ve Başarı oturumunun konuğu Acun   kaydetti: “Seyretmediğim işi yapmam, sevdiğim işi
             Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Acun Ilıcalı,   yayınlarım, beğenmezsem yayınlamam. Kalite be-
             işkolik, eğlencesini iş yapmış bir insan olduğunu,   nim için takdirdir. Bizim işte kalitenin karşılığı; se-
             ticarete karşı aşırı bir meyli, birşeyi yapma zorun-  yircide olan tepkidir. Başarının atardamarı bu. Ba-
             luluğuna antipatisi bulunduğunu söyledi. Ilıcalı,   şarı ortak amaçtan geçer. Ortak amaç üzerine olan
             mesleğe ilk adım attığı yıllardan TV8 kanalını satın   konsantrasyon başarıyı getiriyor. Amacımız; kaliteli
             alma sürecine giden süreci paylaşarak, “Kazandığı-  ve insanların sevdikleri yayınları yapmak. Bunun
                              mızı riske ederek, işe yatırarak   karşılığını da görüyoruz.”
                              büyüdük. Mükemmelliyetçi bir    Ilıcalı, çalışanların risk değil inisiyatif alması
                              yapım var. Hata lüksüm yoktu,   gerektiğini, ama asıl olanın muhakeme olduğunu
                              o da konsantrasyonumu artır-  söyleyerek, “Bütün çalışanlarımla paylaştığım tek
                              dı” dedi. Şirketinde mesai sa-  bir sloganım var, muhakeme. Muhakeme üzerine
                              ati bulunmadığını, insanların   bir dünya kurmalarını isterim hep.” dedi ve genç-
                              sabah erken kalkmasına karşı   lere şunları önerdi: “Kariyerleri boyunca hiçbir
              Acun            olduğunu, hayat felsefesinin   zaman maddiyatı ön planda tutup, karar verme-
              Ilıcalı         ‘insanların çalışırken mutlu   sinler. Para ve huzuru buluşturabilirseniz mutlu
                              olması’ olduğunu, yazları 2 ay   olabilirsiniz. İkincisi, çok zengin olmak zorunda
             yaz tatili verdiğini, bunun da çalışan bağlılığını artır-  değilsiniz, amacınız asla bu olmasın. Ben mu-
             dığını, 10 yılda toplamda yalnızca 5 kişinin işten ay-  habirlikten gelen biriyim, muhabirken çok mut-
             rıldığını, işi tatile çevirme derdinde olduğunu payla-  luydum. Söylene söylene işe gittim ama maaşlı
             şan Ilıcalı, Pandemi’de işlerinin çok ciddi arttığını,   olduğum dönemde çok mutluydum. Mutluluğunu-
             insanların daha fazla televizyon izlediğini, Exxen   zu, bulunduğunuz ortamda oluşturun. Olmayacak
             diye bir platform açtıklarını, reklamlar düştüğü için   hayallerin peşinde koşmayın, doğru muhakemeyi
             gelir elde edemediklerini ancak Acun Medya olarak   kullanıp, doğru zamanda doğru hamleleri yapın.”
             Pandemi’den hasarsız çıktıklarını, internet alışveri-  Ilıcalı, çok önemli bir futbol kulübü almak üzere
             şi aracılığıyla önemli bir reklam grubu oluştuğunu   olduğunu da açıkladı.


           32 KobiEfor $UDOÜN
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37