Page 93 - KobiEfor-Ocak-2021
P. 93
rü Hayriye Karadeniz, Kocaeli’nin Gölcük’teki üretim Kurulu Başkanı Hakan Güldağ, yaşanan dönüşüm
tesisinde tüm fabrikanın dijital ikizini oluşturdukları- sürecinin medya sektörünü de altüst ettiğini, medya-
nı, üretimde yüzde 6 verimlilik, elektrik kullanımın- da güven sorunu yaşandığını, dünyada da Türkiye’de
da yüzde 1.6 düşüş sağladıklarını anlattı. AFAD Bilgi de ciddi şekilde bir paradigma değişikliği olduğunu
Sistemleri ve Haberleşme Daire Başkanı İrfan Kes- söyledi. ASELSAN HBT Kripto ve Bilgi Teknolojileri
kin, AFAD’ın dijitalleşme hikayesine değinerek, dijital Program Direktörlüğü-Siber Güvenlik Birim So-
ekonomi hikayesinde başarı anahtarının ‘insan’ oldu- rumlusu Ali Işıklı, geliştirdikleri solunum cihazının
ğunu söyledi. AKGÜN Genel Müdür Yardımcısı Zü- kritik önemde olduğunu, insanlara umut olma psiko-
leyhan Akgün, dijitalleşmeyle iş dünyasında yeni bir lojisiyle hareket ettiklerini anlatarak, her zaman en
çağ başladığını, doğru dijitalleşmeyle etkin yönetim önemli faktörün ‘insan’ olacağını vurguladı.
sağlanabileceğini, geleneksel pazarlamanın yanısıra TBD Dijital Türkiye Endeksi Sonuçlarının Tanıtımı’nı
dijital pazarlama stratejilerinin de önem kazandığı- yapan TBD Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Atilla Aydın,
nı söyledi. Amazon Web Services (AWS) İngiltere ve etkinlik katılımcılarını çalışmayla ilgili ankete TBD’nin
İrlanda Startup Mimari Ekipleri Lideri Yinal Özkan, www.tbd.org.tr adresinden katılmaya çağırdı.
Amazon’un şu anda 175’in üzerinde servis verdiği-
ni ve her yıl birçok yeni özellik geliştirdiğini anlattı. Yeni Normalde
eLogo Bankacılık ve Fintech İş Geliştirme Müdürü Dijital Ekosistem Buluşması
Abdullah Ceylan, sundukları çözümleri anlatarak,
daha yenilikçi teknolojilere odaklanmak amacıyla ça-
lıştıklarını aktardı.
Dijital Yaşam ve Psikolojimiz
Yeni Normalde Dijital Dönüşüm Ekosistem Buluş-
ması oturumunun moderatörlüğünü ICT Media Genel
Yayın Yönetmeni Murat Pehlivan yürüttü. Türksat
Genel Müdürü Cenk Şen, Türksat olarak e-devletin
işleticisi olduklarını ve bir ekosistem oluşturmaya
çalıştıklarını söyledi. Şen, 2030’da dünya üzerinde
Dijital Yaşam ve Psikolojimiz panelini Ankara Üni- yapılan işin yüzde 70’inin robotlar ve makineler ta-
versitesi Tıp Fakültesi Öğretim Görevlisi Prof.Dr. rafından yapılacağı öngörüsünün 2025’e çekildiğini
Betül Ulukol yönetti. Başkent Üniversitesi İşletme belirtti. T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Tek-
Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. Feride Bahar Işın, noloji Genel Müdürü Zekeriya Coştu, Türkiye’de 80’e
dijital ekonomide tüketicilerin artık; hijyen, sağlık, yakın teknoparkta 600’e yakın firmanın faaliyet gös-
genç kalmak, esenlik, güvenlik, konfor, dinginlik terdiğini, yüksek teknoloji ihracatının 6 milyar dola-
ve hayatta tutmaya dair vurguyu görmek istediğine ra yaklaştığını, Milli Teknoloji Genel Müdürlüğü’nün
dikkat çekti. T.C. Sağlık Bakanlığı BGYS Birim So- Sanayi Teknoloji Stratejisi’ni desteklemek için ku-
rumlusu Dilek Şen Karakaya, kendi kuşağını dijital rulduğunu belirtti. T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma
göçmen, 2000 yılı sonrası doğan yeni nesli dijital Sanayi Başkanlığı Siber Güvenlik ve Bilişim Sistem-
yerli olarak tanımladı ve bunu bilmek zorunda ol- leri Grup Başkanı Mustafa Özçelik, Siber Güvenlik
duğumuzu söyledi. Egon Zehnder Yönetici Ortağı kümelenmesinin 2018 Haziran’ında kurulduğunu,
Burcu Bıçakçı Ersoy, bu dönemde çalışanların ku- 184 üyenin 200’ün üzerinde ürün ve hizmeti bulun-
rum bağlılığı ve enerjilerini korumada sıkıntı yaşan- duğunu, sektördeki tüm firmaların üyeleri olduğunu,
dığını, e-ticaretin önem kazandığını anlattı. Futürist, istendiğinde Türkiye’nin siber güvenlik haritasının
B-Wise Kurucu Ortağı Cenk Tezcan, biyoteknolojiler görülebileceğini söyledi. BTK Başkanı Ömer Abdul-
ve sentetik bioçalışmaların çok hızlandığını, sağlığın lah Karagözoğlu, dijital dönüşüm noktasında hep
gittikçe kişiselleşeceğini, sensör teknolojileri üze- beraber hareket etmek durumunda olduğumuzu
rine çalışmamız gerektiğini kaydetti. Fujitsu Distri- belirterek, BTK bünyesi başta olmak üzere yerli ve
bütör ve Partner Yöneticisi Yonca Bozkurt, küresel milli ürünleri teşvik ettiklerini söyledi. T.C. MEB YE-
işletmecilik ve pazarlama iletişiminin çok önemli ol- ĞİTEK Sistem Yönetimi Daire Başkanı Ahmet Şamil
duğunu, Covid-19’la birlikte bütün insanların küresel Demircan, Dijital Dönüşüm Ofisi ile birlikte envanter
rekabetin bir parçası haline geldiğini ifade etti, tehdit çıkartıldığını, 2 yerli video konferans sisteminin de
ve fırsat boyutuna değindi. Dünya Gazetesi Yönetim projesinin devam ettiğini paylaştı.
Ocak 2021 KobiEfor 93