Page 11 - Tusgid KobiEfor Kasim 2021
P. 11
Can Meşrubat’ta ikinci kuşak devrede;
¶<HQL QHVLOOH VUGUOHELOLU E\PH KHGHIOHQL\RU·
Marmara Bölgesi’nde 3 bin 500 Haydar Kaya, “Sürdürülebilir büyüme için
satış noktasıyla 1.5 milyon, Edirne ikinci nesle geçişi sağladık. Faaliyet
Bölgesi’nde ise 2 bin 500 satış noktasıyla alanımızda klasik modelden modern
300 bin insana ulaşan Can Meşrubat, sürece geçişi sağladık, şimdi ise geleceğe
sürdürülebilir büyümeye odaklandı. uyum sağlamak için dijital dönüşümü
İş hayatında yarım asrı deviren sağlayacağız” dedi.
uncelili İş İnsanı Haydar Kaya’nın ortalama ömrü 25 yıl. Bu süreci uzat-
hayatının dönüm noktası ilko- mada esas sorumluluk ise kurucuya
Tkuldan sonra sınava girerek ka- ait. Kuşaklar arası geçişi sağlayan ve
zandığı Malatya’da Akçadağ Öğretmen kurumsallaşma sürecini başarıyla
Okulu’na kayıt yaptırmasıyla başlıyor. yürüten işletmeler, bu tehlikeyi ber-
6 yıl yatılı eğitim gören Kaya, okulu taraf edebiliyor. Türkiye’de işletme-
kazanmayı ‘başarı’ olarak nitelendi- lerin ancak yüzde 30’u ikinci kuşağa
rirken okulun kazandırdıklarını ise geçiyor. Boğaziçi Üniversitesi’nin ikin-
‘sosyo kültürel’ dönüşümünün anah- ci nesle geçiş ve kurumsallaşma ala-
tarı olarak görüyor. Sınırlı imkanlar- nındaki eğitimlerini alan Haydar Kaya,
la büyüyen bir çocuktan, aldığı eği- Can Meştrubat’ta ikinci kuşağa geçişi
timle; ayakları yere basan, sorumlu, sağladıklarını anlattı: “Belirli bir yaş-
dayanışma kültürü gelişmiş, sosyal tan sonra verimlilik düşüyor. Gelişen
ekonomik farkındalığı yüksek bireye teknolojiye ayak uydurmak da zorla-
geçiş yaptığını kaydeden Kaya, “11 şıyor. Oğlum, yurtdışında, kızım ise
Haydar
kardeşli yoksul bir ailede büyüdüm. Kaya kendi alanında yerli ve yabancı firma-
Bir yandan eğitime devam ederken bir larda deneyim kazandı. Çocuklarımın
yandan da şehrimizdeki büyüklerimi- rımlarla modern, eğitimi, işlerimizin dijital dönüşümü-
zin yaptığı gibi yazları şehre çalışmaya katmadeğeri yük- nü hızlandırdı. Özellikle Pandemi’de
giderdik. 1970’te Coca Cola’nın dağı- sek ve örnek bir bu dönüşümün çok faydasını gördük.
tımında çalışmaya başladım. Benim iş modeli oluş- Uzaktan çalışma, siparişlerin online’a
sektöre adım atmam aynı zamanda turmaya gayret ettiklerini söyledi: kaymasıyla faaliyetlerimizde aksama
içecek sektöründe klasik dağıtımın “Birçok ilkin sahibi Can Meşrubat olmadan süreci geçirdik. İkinci kuşa-
modern sisteme geçişinin hikayesidir. olarak, güçlü markalarımız, depola- ğın yenilikçi, yaratıcı vizyonu büyük
Çünkü hayatım; ilk at arabasıyla baş- ma alanımız, verimli iş modelimizle; önem kazandı. Pandemi bize büyük
layan dağıtımın modern sisteme geçiş satış, depolama ve dağıtımını yaptı- bir fırsat sundu.”
hikayesiyle özdeşleşiyor” dedi. ğımız markalarımızı bulunur ve say-
İstanbul Esenler’de Kaya Meş- gın bir konuma getirmek ilk hedefi- “Tunceli’ye
rubat unvanıyla faaliyetlerin başla- mizdir. Bu nedenle yatırımlarımıza gönül borcumuz var”
masına ve 1994’te Ergün Kaya Gıda devam ediyoruz.” Can Meşrubat’ın Can Meşrubat dışında Kaya Royal
Sanayi’ye dönüştürülmesine ortak Edirne’de 7 bin dönüm, İstanbul’da Düğün Salonu konseptini hayata ge-
2
olan Haydar Kaya, 1996’da Coca 4 bin m depolama alanı, Marmara çirdiklerini açıklayan Haydar Kaya,
Cola İçecek A.Ş.’nin yeni oluşum sü- Bölgesi’nde 3 bin 500 satış nokta- “Pandemi öncesinde Avcılar’da 4
recinde İstanbul Esenyurt Bölge Ba- sıyla 1.5 milyon, Edirne Bölgesi’nde tesis açtık. İş devrini gerçekleştir-
yisi oldu, Can Meşrubat Gıda ismiyle ise 2 bin 500 satış noktasıyla 300 bin diğim için buranın gelişim vizyonu
faaliyetlerini bağımsız sürdürmeye insana, kendilerine ait 80’in üzerinde ikinci nesle ait. Bireysel olarak; sos-
başladı. Ticari hayatta yaratılan en araç filosuyla ulaşıyor. yal sorumluluk alanında çalışmalara
önemli marka ‘güven’dir. Haydar odaklanmayı tercih ediyorum. Örne-
Kaya’nın ismiyle özdeşleşen güven, Can Meşrubat ikinci kuşak ğin; doğup büyüdüğümüz, gönül bor-
ticari hayatında yeni kapıların açıl- ile sürdürülebilir büyüme cumuzun olduğu yer; Tunceli. Yoksul
masına vesile oldu. 2000’de Tuborg hedefliyor çocukluktan öğretmenlik mesleğine
A.Ş.’nin Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt İş hayatında yarım asrı deviren geçmiş biri olarak imkansızlığı, pa-
Bayiliği’ni, 2013’te Edirne’de HayZe Haydar Kaya’nın en önemli vizyonu; rasızlığı çok iyi biliyorum. Bu neden-
Meşrubat adı altında Coca-Cola bayi Can Meştrubat’ın sürdürülebilir bü- le yaklaşık 20 yıldır öğrencilere burs
ortaklığını üstlenen Kaya, yeni yatı- yümesi. Türkiye’de aile şirketlerinin vermeye devam ediyorum” dedi.
.DVÜP KobiEfor 786*ñ'