Page 11 - Tusgid KobiEfor Kasim 2021
P. 11

Can Meşrubat’ta ikinci kuşak devrede;
           ¶<HQL QHVLOOH VUGUOHELOLU E\PH KHGHIOHQL\RU·



         Marmara Bölgesi’nde 3 bin 500                    Haydar Kaya, “Sürdürülebilir büyüme için
         satış noktasıyla 1.5 milyon, Edirne              ikinci nesle geçişi sağladık. Faaliyet
         Bölgesi’nde ise 2 bin 500 satış noktasıyla       alanımızda klasik modelden modern
         300 bin insana ulaşan Can Meşrubat,              sürece geçişi sağladık, şimdi ise geleceğe
         sürdürülebilir büyümeye odaklandı.               uyum sağlamak için dijital dönüşümü
         İş hayatında yarım asrı deviren                  sağlayacağız” dedi.

              uncelili İş İnsanı Haydar Kaya’nın                          ortalama ömrü 25 yıl. Bu süreci uzat-
              hayatının dönüm noktası ilko-                               mada esas sorumluluk ise kurucuya
         Tkuldan sonra sınava girerek ka-                                 ait. Kuşaklar arası geçişi sağlayan ve
         zandığı Malatya’da Akçadağ Öğretmen                              kurumsallaşma sürecini başarıyla
         Okulu’na kayıt yaptırmasıyla başlıyor.                           yürüten işletmeler, bu tehlikeyi ber-
         6 yıl yatılı eğitim gören  Kaya, okulu                           taraf edebiliyor. Türkiye’de işletme-
         kazanmayı ‘başarı’ olarak nitelendi-                             lerin ancak yüzde 30’u ikinci kuşağa
         rirken okulun kazandırdıklarını ise                              geçiyor. Boğaziçi Üniversitesi’nin ikin-
         ‘sosyo kültürel’ dönüşümünün anah-                               ci nesle geçiş ve kurumsallaşma ala-
         tarı olarak görüyor. Sınırlı imkanlar-                           nındaki eğitimlerini alan Haydar Kaya,
         la büyüyen bir çocuktan, aldığı eği-                             Can Meştrubat’ta ikinci kuşağa geçişi
         timle; ayakları yere basan, sorumlu,                             sağladıklarını anlattı: “Belirli bir yaş-
         dayanışma kültürü gelişmiş, sosyal                               tan sonra verimlilik düşüyor. Gelişen
         ekonomik farkındalığı yüksek bireye                              teknolojiye ayak uydurmak da zorla-
         geçiş yaptığını kaydeden Kaya, “11                               şıyor. Oğlum, yurtdışında, kızım ise
                                                                Haydar
         kardeşli yoksul bir ailede büyüdüm.                      Kaya    kendi alanında yerli ve yabancı firma-
         Bir yandan eğitime devam ederken bir                             larda deneyim kazandı. Çocuklarımın
         yandan da şehrimizdeki büyüklerimi-  rımlarla modern,            eğitimi, işlerimizin dijital dönüşümü-
         zin yaptığı gibi yazları şehre çalışmaya   katmadeğeri yük-      nü hızlandırdı. Özellikle Pandemi’de
         giderdik. 1970’te Coca Cola’nın dağı-  sek ve örnek bir          bu dönüşümün çok faydasını gördük.
         tımında çalışmaya başladım. Benim   iş modeli oluş-              Uzaktan çalışma, siparişlerin online’a
         sektöre adım atmam aynı zamanda   turmaya gayret ettiklerini söyledi:   kaymasıyla faaliyetlerimizde aksama
         içecek sektöründe klasik dağıtımın   “Birçok ilkin sahibi Can Meşrubat   olmadan süreci geçirdik. İkinci kuşa-
         modern sisteme geçişinin hikayesidir.   olarak, güçlü markalarımız, depola-  ğın yenilikçi, yaratıcı vizyonu büyük
         Çünkü hayatım; ilk at arabasıyla baş-  ma alanımız, verimli iş modelimizle;   önem kazandı. Pandemi bize büyük
         layan dağıtımın modern sisteme geçiş   satış, depolama ve dağıtımını yaptı-  bir fırsat sundu.”
         hikayesiyle özdeşleşiyor” dedi.     ğımız markalarımızı bulunur ve say-
            İstanbul Esenler’de Kaya Meş-  gın bir konuma getirmek ilk hedefi-  “Tunceli’ye
         rubat unvanıyla faaliyetlerin başla-  mizdir. Bu nedenle yatırımlarımıza   gönül borcumuz var”
         masına ve 1994’te Ergün Kaya Gıda   devam ediyoruz.” Can Meşrubat’ın   Can Meşrubat dışında Kaya Royal
         Sanayi’ye dönüştürülmesine ortak   Edirne’de 7 bin dönüm, İstanbul’da   Düğün Salonu konseptini hayata ge-
                                                2
         olan Haydar Kaya, 1996’da Coca   4 bin m  depolama alanı, Marmara   çirdiklerini açıklayan Haydar Kaya,
         Cola İçecek A.Ş.’nin yeni oluşum sü-  Bölgesi’nde 3 bin 500 satış nokta-  “Pandemi öncesinde Avcılar’da 4
         recinde İstanbul Esenyurt Bölge Ba-  sıyla 1.5 milyon, Edirne Bölgesi’nde   tesis açtık. İş devrini gerçekleştir-
         yisi oldu, Can Meşrubat Gıda ismiyle   ise 2 bin 500 satış noktasıyla 300 bin   diğim için buranın gelişim vizyonu
         faaliyetlerini bağımsız sürdürmeye   insana, kendilerine ait 80’in üzerinde   ikinci nesle ait. Bireysel olarak; sos-
         başladı. Ticari hayatta yaratılan en   araç filosuyla ulaşıyor.   yal sorumluluk alanında çalışmalara
         önemli marka ‘güven’dir. Haydar                                  odaklanmayı tercih ediyorum. Örne-
         Kaya’nın ismiyle özdeşleşen güven,   Can Meşrubat ikinci kuşak   ğin; doğup büyüdüğümüz, gönül bor-
         ticari hayatında yeni kapıların açıl-  ile sürdürülebilir büyüme   cumuzun olduğu yer; Tunceli. Yoksul
         masına vesile oldu. 2000’de Tuborg   hedefliyor                   çocukluktan öğretmenlik mesleğine
         A.Ş.’nin Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt   İş hayatında yarım asrı deviren   geçmiş biri olarak imkansızlığı, pa-
         Bayiliği’ni, 2013’te Edirne’de HayZe   Haydar Kaya’nın en önemli vizyonu;   rasızlığı çok iyi biliyorum. Bu neden-
         Meşrubat adı altında Coca-Cola bayi   Can Meştrubat’ın sürdürülebilir bü-  le yaklaşık 20 yıldır öğrencilere burs
         ortaklığını üstlenen Kaya, yeni yatı-  yümesi. Türkiye’de aile şirketlerinin   vermeye devam ediyorum” dedi.

                                                                               .DVÜP      KobiEfor 786*ñ'
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16