Page 12 - KobiEfor Dijital Agustos 2022
P. 12
à. 7(.12/2-à/(5à 9( +à=0(7/(5à
İK Bilgi Sistemi ve / Bulut İK Programı, Yapay Zeka
E- İnsan Kaynakları (Al) ve İK Teknolojisi, Büyük Veri
Yönetimi (E-İKY) (Big Data), Nesnelerin İnterneti
“Bir organizasyonun İK, personel (IoT), Bulut Bilişim, Robotik İşle-
me Otomasyonu (RPA), Nesnelerin
faaliyetleri ve örgütsel birim özel-
İnterneti (IoT), Makine Öğrenmesi,
likleriyle ilgili ihtiyacı olan verilerin
Derin Öğrenme, Sensörler, Perso-
toplanması, saklanması, korunması
nel Takibi (PDKS) / Personel Bilgi
ve güncelleştirilmesi için sistema-
Sistemi /Özlük Yönetimi, İş İlişkileri
İK sürecinde sürdürülen tik bir süreçtir” diye tanımlanan İK
faaliyetler Bilgi Sistemi, işletmenin stratejik Yönetimi, İşgücü Yönetimi, Kişi-
Çalışanların özlük ilişkilerin- ve yönetsel kararlar vermesine yar- sel Bilgi Yönetimi, Sosyal Tanıma,
den sorumlu İK’nın görev ve so- dımcı oluyor. İK Bilgi Sistemleri, İK KVKK, İK Yönetimi Analitikleri, İşe
Alma / Seçme ve Yerleştirme, İK ve
rumlulukları şöyle: tarafından kullanılan ve oluşturulan
• İşe alım: İşe alımların yasa- manuel ve otomatik verilerin par- Organizasyon, İK Analizi ve İşgücü
Planlaması, Zaman ve Devamlılık
lara uygun yapılmasını sağlamak. çalarının toplanması, kaydedilmesi,
Yönetimi / Zaman ve İzin Yönetimi
• İK stratejileri geliştirmek, plan- süreçlenmesi, saklanması, analiz
/ Online İzin Takip Yazılımı / Perso-
lama ve yönetim. Şirketin hedefleri- edilmesi, yönetilmesi, yayılması ve
nel İzin Takip Programı, Ücret, Hak,
ne yönelik planlama yapmak, şirket iletişiminin sağlanmasını içeriyor.
çıkarlarının önde tutulması, finan- (Kaynakça: Ondokuz Mayıs Üniver- İzin, Zimmet ve Harcırah Yönetimi
sal konular ve pazar payının artırıl- sitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Medya / Bordro Programı / İK ve Bordro
ması için iletişim çalışmaları, farklı ve İletişim Önlisans Programı, İnsan Hesaplama Yazılımı / Bulut Tabanlı
iletişim stratejileri geliştirmek. Kaynakları Yönetimi, Öğretim Görev- Bordro Programı / Ücret Entegras-
• Çalışma ortamlarının uygun- lisi Mustafa Öcal). yonu, Kariyer Planlama Yönetimi,
luğunun sağlanması, çalışan ve E-İnsan Kaynakları Yönetimi Performans Değerlendirme Siste-
yöneticiler, müşteriler ile şirket (E-İKY), “İnsan kaynakları depart- mi / Performans Yönetimi, Yetenek
ve tedarik zinciri arasında sağlıklı manının fonksiyonlarını yerine geti- Yönetimi / Yetenek ve Performans
iletişimi sağlamak, çalışanların iş Yönetimi, Başarı ve Gelişim Yöneti-
rebilmek için, bilgisayar sistemleri-
ortamındaki refah düzeylerinin ar- ni, interaktif elektronik medyayı ve mi, Personel Ödüllendirme / Bayi
tırılmasını sağlayarak işe motive Ödüllendirme / Satış Ekibi Ödüllen-
telekomünikasyon ağlarını kullana-
etmek. dirme, Satış Teşvik / Masraf Takibi /
bilmek” olarak tanımlanıyor. (Kay-
• Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça- Bütçe Yönetimi / Personel Bütçesi,
nakça: Selçuk Üniversitesi Sosyal
lışanlar arasında eşitliğin sağ- Sağlık, Güvenlik ve Uyumluluk Yö-
Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim
lanması, iş veriminin artırılması Dalı Yüksek Lisans Tezi, Metin Allah- netimi / İş Sağlığı, Siber Güvenlik
için ücret ve diğer yan haklarda / Yüksek Veri Güvenliği, İş İlişkile-
verdi, 2006).
adil düzenlemeler yapmak ve bu ri Yönetimi, İş Süreçleri Yönetim
konularda şeffaflığın sağlanması. İK Bilişim Teknolojileri, Platformu, Sistem Yönetimi, Arşiv
• Yetenek yönetimi. Yönetimi, Raporlama, Puantaj Taki-
• Verimi artırıcı faaliyetler; eği- Modülleri, Yazılımları, bi, Kurum Kültürü Analizi, Sadakat
tim ve etkinlikler. Çözümleri ve Uygulamaları Programı / Sadakat Programları /
• Şirketin uyarı, disiplin cezası Yeni Nesil İK Yazılımları, İK Yazı- Müşteri Sadakat Programları / Son
gibi yaptırımlarının düzenlenmesi lımları / HR (Human Resources) Ya- Kullanıcı Sadakat Programı / Mobil
ve doğru bir ilerleyiş sağlanması. zılımları, İnsan Kaynakları Yönetimi Sadakat Uygulamaları, Eğitim Yö-
• Kişi veya kişilerin işten çıka- (Human Resources Management- netimi / Kurumsal Eğitim Yönetimi,
rılma sürecini de takip etmek. HR Management), Bulut İK Yazılımı Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi.
İK Bilişim Teknolojileri’nin işletmelere faydaları
• Şirketin sürdürülebilirliğini sağ- teri memnuniyetiyle mutluluğunu yardımcı olur.
lamada öncü rol oynar, kurum kül- artırmayı, yetenek ve performans • Müşteri sadakatini, çalışan
türünün gelişimine katkıda bulunur. yönetimiyle çalışanlardan maksi- bağlılığını artırır.
İşletmeye, rekabet avantajı, hız, ve- mum verimlilik alınmasını, daha iyi • Dijital dönüşüm sürecinde
rimlilik, maliyet ve zaman tasarrufu, İK oluşturulmasını sağlar. dijital beceriler kazandırarak işlet-
planlanan geleceğine ulaşması için • Çalışanların ve işyerinin sağ- meyi geleceğe hazırlar.
doğru ve problem çözücü adımlar lık takibini, işletme ürün ve hiz- • Markalaşma yolundaki işlet-
atılmasını, çalışan, işveren ve müş- metlerinin güvenliğini sağlamaya meyi hedeflerine yakınlaştırır.
KobiEfor Dijital $ðXVWRV