Page 12 - KobiEfor Dijital Agustos 2022
P. 12

à. 7(.12/2-à/(5à 9( +à=0(7/(5à



                                              İK Bilgi Sistemi ve          /  Bulut İK Programı, Yapay Zeka
                                              E- İnsan Kaynakları          (Al) ve İK Teknolojisi, Büyük Veri
                                              Yönetimi (E-İKY)             (Big Data), Nesnelerin İnterneti
                                              “Bir organizasyonun İK, personel   (IoT), Bulut Bilişim, Robotik İşle-
                                                                           me Otomasyonu (RPA), Nesnelerin
                                           faaliyetleri ve örgütsel birim özel-
                                                                           İnterneti (IoT), Makine Öğrenmesi,
                                           likleriyle ilgili ihtiyacı olan verilerin
                                                                           Derin Öğrenme, Sensörler, Perso-
                                           toplanması, saklanması, korunması
                                                                           nel Takibi (PDKS) / Personel Bilgi
                                           ve güncelleştirilmesi için sistema-
                                                                           Sistemi /Özlük Yönetimi, İş İlişkileri
             İK sürecinde sürdürülen       tik bir süreçtir” diye tanımlanan  İK
             faaliyetler                   Bilgi Sistemi, işletmenin stratejik   Yönetimi, İşgücü Yönetimi, Kişi-
             Çalışanların özlük ilişkilerin-  ve yönetsel kararlar vermesine yar-  sel Bilgi Yönetimi,  Sosyal Tanıma,
           den sorumlu İK’nın görev ve so-  dımcı oluyor. İK Bilgi Sistemleri, İK   KVKK, İK Yönetimi Analitikleri, İşe
                                                                           Alma / Seçme ve Yerleştirme, İK ve
           rumlulukları şöyle:             tarafından kullanılan ve oluşturulan
             • İşe alım: İşe alımların yasa-  manuel ve otomatik verilerin par-  Organizasyon, İK Analizi ve İşgücü
                                                                           Planlaması, Zaman ve Devamlılık
           lara uygun yapılmasını sağlamak.  çalarının toplanması, kaydedilmesi,
                                                                           Yönetimi / Zaman ve İzin Yönetimi
             • İK stratejileri geliştirmek, plan-  süreçlenmesi, saklanması, analiz
                                                                           / Online İzin Takip Yazılımı / Perso-
           lama ve yönetim. Şirketin hedefleri-  edilmesi, yönetilmesi, yayılması ve
                                                                           nel İzin Takip Programı, Ücret, Hak,
           ne yönelik planlama yapmak, şirket   iletişiminin sağlanmasını içeriyor.
           çıkarlarının önde tutulması, finan-  (Kaynakça: Ondokuz Mayıs Üniver-  İzin, Zimmet ve Harcırah Yönetimi
           sal konular ve pazar payının artırıl-  sitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Medya   / Bordro Programı / İK ve Bordro
           ması için iletişim çalışmaları, farklı   ve İletişim Önlisans Programı, İnsan   Hesaplama Yazılımı / Bulut Tabanlı
           iletişim stratejileri geliştirmek.  Kaynakları Yönetimi, Öğretim Görev-  Bordro Programı / Ücret Entegras-
             •  Çalışma ortamlarının uygun-  lisi Mustafa Öcal).           yonu, Kariyer Planlama Yönetimi,
           luğunun sağlanması, çalışan ve     E-İnsan Kaynakları Yönetimi   Performans Değerlendirme Siste-
           yöneticiler, müşteriler ile şirket   (E-İKY), “İnsan kaynakları depart-  mi / Performans Yönetimi, Yetenek
           ve tedarik zinciri arasında sağlıklı   manının fonksiyonlarını yerine geti-  Yönetimi / Yetenek ve Performans
           iletişimi sağlamak, çalışanların iş                             Yönetimi, Başarı ve Gelişim Yöneti-
                                           rebilmek için, bilgisayar sistemleri-
           ortamındaki refah düzeylerinin ar-  ni, interaktif elektronik medyayı ve   mi, Personel Ödüllendirme /  Bayi
           tırılmasını sağlayarak işe motive                               Ödüllendirme / Satış Ekibi Ödüllen-
                                           telekomünikasyon ağlarını kullana-
           etmek.                                                          dirme, Satış Teşvik / Masraf Takibi /
                                           bilmek” olarak tanımlanıyor. (Kay-
             • Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça-                              Bütçe Yönetimi / Personel Bütçesi,
                                           nakça: Selçuk Üniversitesi Sosyal
           lışanlar arasında eşitliğin sağ-                                Sağlık, Güvenlik ve Uyumluluk Yö-
                                           Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim
           lanması, iş veriminin artırılması   Dalı Yüksek Lisans Tezi, Metin Allah-  netimi / İş Sağlığı, Siber Güvenlik
           için ücret ve diğer yan haklarda                                / Yüksek Veri Güvenliği, İş İlişkile-
                                           verdi, 2006).
           adil düzenlemeler yapmak ve bu                                  ri Yönetimi, İş Süreçleri Yönetim
           konularda şeffaflığın sağlanması.   İK Bilişim Teknolojileri,    Platformu, Sistem Yönetimi, Arşiv
             • Yetenek yönetimi.                                           Yönetimi, Raporlama, Puantaj Taki-
             • Verimi artırıcı faaliyetler; eği-  Modülleri, Yazılımları,   bi, Kurum Kültürü Analizi, Sadakat
           tim ve etkinlikler.                Çözümleri ve Uygulamaları    Programı / Sadakat Programları /
             • Şirketin uyarı, disiplin cezası   Yeni Nesil İK Yazılımları, İK Yazı-  Müşteri Sadakat Programları / Son
           gibi yaptırımlarının düzenlenmesi   lımları / HR (Human Resources) Ya-  Kullanıcı Sadakat Programı / Mobil
           ve doğru bir ilerleyiş sağlanması.  zılımları, İnsan Kaynakları Yönetimi   Sadakat Uygulamaları, Eğitim Yö-
             • Kişi veya kişilerin işten çıka-  (Human Resources Management-  netimi /  Kurumsal Eğitim Yönetimi,
           rılma sürecini de takip etmek.   HR Management), Bulut İK Yazılımı   Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi.

              İK Bilişim Teknolojileri’nin işletmelere faydaları

              • Şirketin sürdürülebilirliğini sağ-  teri memnuniyetiyle mutluluğunu   yardımcı olur.
            lamada öncü rol oynar, kurum kül-  artırmayı, yetenek ve performans   • Müşteri sadakatini, çalışan
            türünün gelişimine katkıda bulunur.   yönetimiyle çalışanlardan maksi-  bağlılığını artırır.
            İşletmeye, rekabet avantajı, hız, ve-  mum verimlilik alınmasını, daha iyi   • Dijital dönüşüm sürecinde
            rimlilik, maliyet ve zaman tasarrufu,   İK oluşturulmasını sağlar.  dijital beceriler kazandırarak işlet-
            planlanan geleceğine ulaşması için   • Çalışanların ve işyerinin sağ-  meyi geleceğe hazırlar.
            doğru ve problem çözücü adımlar   lık takibini, işletme ürün ve hiz-  • Markalaşma yolundaki işlet-
            atılmasını, çalışan, işveren ve müş-  metlerinin güvenliğini sağlamaya   meyi hedeflerine yakınlaştırır.


              KobiEfor Dijital $ðXVWRV
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17