Page 7 - KobiEfor Dijital Mayıs 2022
P. 7
ürkiye, bir KOBİ ülkesi. KOBİ’ler iyzico, üye işyerlerinin karşılık bulduğunu gösteriyor ve bizi
tüm dünyada olduğu gibi ülke- kazançlarını artırıyor gelecek için heyecanlandırıyor.”
Tmizde de büyüme ve istihdam Orkun Saitoğlu, e-ticaretin yaka-
için çok önemli bir role sahip. Gerek ladığı bu momentumu sürdürüle- KOBİ’lere ücretsiz yapay
üretim ve istihdam gerek ihracata bilir kılmak, hem satıcı hem alıcıya zeka tabanlı ödeme
olan katkılarıyla ülkelerin kalkınma- macerasız bir alışveriş deneyimi teknolojisi çözümü
larında lokomotif rolü üstlenen KO- yaratmak için iyzico olarak bir öde- iyzico, e-ticaretin potansiyelin-
Bİ’lerimizin iş gücü ve verimlilik gibi me sistemi olmanın ötesinde hiz- den KOBİ’leri daha çok faydalan-
konularda rekabet güçlerinin artma- met verdiklerini belirterek, “Katma dırmak ve büyük markalar karşı-
sı gerekiyor. Yeni teknolojilere uyum değerli bir servis sunarak üye iş- sında fırsat eşitliği sağlamak için
sağlama konusunda desteklenmele- yerlerimizin kazançlarını artırmayı farklı ayrıcalıklar da geliştiriyor.
ri de bu noktada kritik önem taşıyor. başardık” diye konuşuyor. Orkun Saitoğlu, iyzico olarak
iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, Finansal hizmetleri demokratik- problemlere çözümler sunarak de-
dijital dönüşümün tüm genç gi- leştirmek ve herkes için ulaşılabi- ğer yaratabilmek için yürüttükleri
rişimciler için en önemli itici güç lir kılma amaçları doğrultusunda çalışmaların sonucunda 80 binden
olacağını belirterek, “Tüketicilerin yürüttükleri çalışmaları anlatan fazla üye işyeri, 1 milyon alt üye işye-
her zamankinden daha fazla dijital Saitoğlu, şunları söylüyor: “Reka- ri, 4 milyondan fazla iyzico Korumalı
servisleri tercih ettiği ve nakitten betin daha eşit koşullarda sürebil- Alışveriş kullanıcısı ve 1.5 milyon ak-
kaçtığını görmemek, fırsatları ka- mesi, adil alışveriş ve tüketicilerin tif cüzdan kullanıcısı ile Türkiye öde-
çırmanıza ve oyunun dışında kal- de seçim hakkına saygı ve pazarın me sektörünün lideri konumunda
manıza yol açacaktır” diyor. tekelleşmemesi için KOBİ’lerimizi olduklarını açıkladı. Değişen şartla-
destekleyen çözümler geliştirme- ra hızla adapte olmaya devam ede-
KOBİ’ler sayıca yi büyüme odağımıza aldık. Bunun rek hem üye işyerleri hem de son
üstünlüğünü pazar payına sonucunda son 1 buçuk sene içinde kullanıcılar için fırsatlar yaratma-
da yansıtmalı kurumsal üye işyeri başvurusunda ya devam edeceklerini kaydeden
E-ticaret, tüm dünyada olduğu yüzde 73’lük bir artış sağladık.” Saitoğlu “iyzico olarak finansal hiz-
gibi Türkiye’de de güçlü bir büyüme metleri demokratikleştirme vizyonu-
gösterirken 2021 yılında GSYİH’nın “Ödeme sürecini yüzde muz ve Türkiye’nin en büyük 5 finansal
yüzde 4.5’i, toplam perakende sek- 37 oranında hızlandırdık” kuruluşundan biri olma hedefimizle
törünün ise yüzde 17.6’sı peraken- iyzico’nun sunduğu ürün ve hiz- yolumuza devam ediyoruz” diyor.
de e-ticaret satışlarından oluştu. metlerin ortak noktası e-ticareti ko- Saitoğlu, global marka tarafından
E-ticaret işlem sayıları 2020’ye laylaştırarak sürecin sorunsuz yürü- tercih edilen yapay zeka tabanlı öde-
göre yüzde 46 oranında artarak 3.4 tülmesini sağlamak. Saitoğlu, ‘iyzico me teknolojileri çözümlerini ücretsiz
milyar adet sipariş ve yüzde 69 ile ile Öde’ ve ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ olarak tüm KOBİ’lere sunduklarını
381.5 milyar TL hacme ulaştı. ile bireysel girişimciler için geliştir- söylüyor: “Hizmetlerimizden biri olan
Orkun Saitoğlu, şu bilgileri ve- dikleri ‘iyzico Link’ gibi uygulamala- Dynamic 3DS ile ödeme adımını SMS
riyor: “E-ticaret alanında yaşa- rın artık e-ticarette macerayı bitire- doğrulamasını ortadan kaldırarak
nan bu güçlü büyümenin satıcılar rek hem alıcı hem satıcının e-ticarete iyileştiriyor ve başarılı ödeme oranını
tarafındaki etkilerine baktığımız girişini kolaylaştırdığının altını çiziyor. artıyoruz. Akıllı Ödeme Yönlendirme
zaman, mikro ölçekli satıcıla- Saitoğlu, sundukları çözümleri Servisi ile teknik problemler sebebiy-
rın pazarı sayıca domine ettiğini şöyle anlatıyor: “Geliştirdiğimiz ‘iy- le başarısız olabilecek ödemeler, mi-
ancak küçük bir satış hacmi ya- zico Korumalı Alışveriş’ çözümü ile lisaniyeler içerisinde farklı bir banka
ratabildiklerini görüyoruz. 2021 güvenli ödeme altyapısı sağladık, POS’una yönlendiriliyor ve ödeme
yılında satıcıların yüzde 1’ine 7/24 canlı destek ve iptal-iade süreç- başarılı oluyor. Tüketicinin deneyi-
denk gelen büyük ölçekli satıcılar leri için kolaylık sunduk. Bu sayede minde hiçbir değişiklik yaşanmadan
pazar payının yüzde 79’una sahip. bilinirliği az olan markalar için bir üye işyerlerimizin ekstra kazanç
Bu noktada KOBİ’lerin sayıca üs- güven simgesi haline geldik. Sektör- elde etmesini sağlıyoruz. Sahtecilik
tünlüğünü pazar payına da yan- de yarattığımız bu güven duygusu, Önleme Sistemi ile e-ticaret dünya-
sıtmaları kritik bir önem taşıyor. kullanıcıların e-ticaret platformları sının en büyük problemlerinden biri
Çünkü demokratik bir e-ticaret arasında iyzico üye işyerlerini seç- olan fraud işlemlere karşı yapay zeka
ekosistemin varlığının temelinde, mesinde etkili oluyor. iyzico Koruma- tabanlı sistemimiz ve uzman ekibi-
tüketicilerin seçim hakkının ko- lı Alışveriş, bugüne kadar 4 milyonu mizin kontrolleriyle çalışıyoruz. Üye
runması ve KOBİ’lerin de varlık- aşkın tüketici tarafından tercih edil- işyerlerimizin sahtecilik sebebiyle
larını güçlü bir biçimde sürdür- di. Bu veri bize sunduğumuz hizme- yaşayabilecekleri maddi kayıplarının
meleri yer alıyor.” tin hem alıcı hem de satıcı tarafında çok büyük oranda önüne geçiyoruz.”
0D\ÜV KobiEfor Dijital 7