Page 18 - KobiEfor Dijital Şubat 2022
P. 18
KVKK HİZMETLERİ VE GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİ
Veriler ve kişisel verilerin korunmasını sağlayan teknolojiler:
KVKK Hizmetleri ve Güvenlik Çözümleri
Şirketlerin ve kurumların verilerinin, müşterilerinin, çalışanlarının,
tedarikçilerinin kişisel verilerinin güvenliğinde; özellikle; ‘KVKK Hizmetleri ve
Güvenlik Çözümleri’ önemli rol oynuyor. Şirketlerin ticari itibarlarını ve marka
değerlerini koruyan KVKK hizmetleri ve güvenlik çözümleri, sürdürülebilirliği de
sağlayarak onları geleceğe taşıyor.
andemi’nin dijital dönüşüm
fırtınasını güçlendirdiği ‘Veri
P Çağı’nda, şirketlerin ve ku-
rumların sürdürülebilirliği için ve-
rilerin ve kişisel verilerin korunma-
sı, stratejik bir önem taşıyor. Kişisel
verileri korumanın bir insan hakkı
olarak kabul edildiği Veri Çağı’nda,
işletmeler verilerini ve ellerindeki
müşterilerine, çalışanlarına, teda-
rikçilerine, iletişimde oldukları kişi
ve kurumlara dair verileri ve kişisel
verileri; etik, uyumlu, güvenli kul-
lanma ve koruma konusunda yasal
olarak da sorumlu. İş gereklililiği ve
yasal yaptırımların yanı sıra verileri
ve kişisel verileri koruma, işletme-
lerin sürdürülebilirliği, marka de-
ğeri ve ticari itibarlarını korumaları hak ve özgürlüklerini korumak ve Kişisel Verileri Koruma
açısından da hayati önemde. Kaldı kişisel verileri işleyen gerçek veya Kurumu 10 binden fazla
ki müşteri verilerini koruyamayan tüzel kişilerin yükümlülükleri ile başvuruyu sonuçlandırdı
veya başkalarıyla paylaşan şirket- uyacakları usul ve esasları düzen- Kişisel Verileri Koruma Kuru-
leri 1 milyon TL’ye kadar para ce- lemeyi amaçlıyor. mundan (KVKK) yapılan açıklamaya
zası bekliyor. Bunun için de ‘KVKK Kanun, kişisel verileri işlenen göre, 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Çözümleri’ne ihtiyaç var. gerçek kişiler ile bu verileri tama- Korunması Kanunu kapsamında
Türkiye konuyla ilgili mevzuat men veya kısmen otomatik olan 12 Ocak 2017’de göreve başlayan
çalışmalarını sürekli güncelleyen ya da herhangi bir veri kayıt sis- Kurum’a bugüne kadar 11 bin 514
ülkeler arasında. ‘6698 Sayılı Ki- teminin parçası olmak kaydıyla başvuru gerçekleştirildi. Bunlar-
şisel Verilerin Korunması Kanunu otomatik olmayan yollarla işleyen dan 10 bin 156’sı sonuçlandırıldı,
(KVKK)’ 7 Nisan 2016 tarihinde yü- gerçek ve tüzel kişiler hakkında 1358’inin işlem süreci devam edi-
rürlüğe girdi, tanınan uyum süresi uygulanıyor. Örneğin; müşterile- yor. Bugüne kadar 726 veri ihlali bil-
31.12.2019’da sona erdi; kanundan rin, bayilerinin ve personellerinin dirimi başvurusu yapıldı, bunlardan
doğan sorumluluklar ve haklar baş- adı, soyadı, cep telefonu, e-posta, 169’u kamuoyuyla paylaşıldı. KVKK
ladı. Kişisel verileri işleyen gerçek ve TC kimlik numarası, adres, fotoğ- tarafından bugüne kadar Kanunla
tüzel kişiler, şirketler, Veri Sorumlu- raf, kimlik fotokopisi ve benzeri ilgili 705 hukuki görüş verildi.
ları Sicil Bilgi Sistemi’ne (VERBİS) diğer bilgilerini kaydeden ve işle- Geçen yıl Kuruma yapılan 4 bin
başvurup kaydolmak zorunda. Bu yen şirketler bu kapsamda. 513 başvuru, çalışmalara başlandı-
yapılmazsa Kanun’un 18. madde- Kişisel veri nedir? ğı yıldan itibaren alınan en çok baş-
sindeki yaptırımlar devreye girecek. vuru olarak kayıtlara geçti. KVKK,
Mevzuat, dijitalleşmedeki yeni bunlardan 3 bin 586’sını sonuçlan-
Kanuna göre ‘kişisel veri’,
gelişmelere göre güncellenmeye şöyle tanımlanıyor: “Kimliği be- dırdı, 927’sine ilişkin süreç devam
devam ediyor. Kanun, kişisel verile- ediyor. Bu başvurulardan 328’ini
rin işlenmesinde başta özel hayatın lirli veya belirlenebilir gerçek ki- ‘veri ihlal bildirimi’ oluşturdu, bun-
gizliliği olmak üzere kişilerin temel şiye ilişkin her türlü bilgi.” lardan 78’i Kurum’un internet site-
18 KobiEfor Dijital Şubat 2022