Page 96 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 96
à. <g1(7à0à1'( %à/*à 7(.12/2-à/(5à
Organizasyonların İK varlığının sürdürülebilirlik anahtarı:
ä. <|QHWLPLQGH %LOLåLP 7HNQRORMLOHUL
Şirketler, kurumlar, kuruluşlar,
işletmeler ve KOBİ’lerin paha
biçilemez varlıkları; çalışanlarını,
geleceğe güvenle, sürdürülebilir,
kaliteli verimli taşıyan çözümler:
‘İnsan Kaynakları Bilişim Teknolojileri
(İK Bilişim Teknolojileri).
andemi, tüm Dünya’da, İK pro- sorumluluğunda işe alımdan sonra ramı / Ücret Entegrasyonu / Kariyer
fesyonellerini kritik iş öncelik- çalışanların işe başladıklarında çalış- Planlama Yönetimi / Performans
Plerine hızlıca yanıt vermeye, ma ortamlarının uygunluğu, sağlıklı Değerlendirme Sistemi / Performans
işgücündeki dalgalanmaları stratejik iletişim, eşitlik, adalet, şeffaflık, hız, Yönetimi / Yetenek Yönetimi / Yete-
İK yönetimiyle ele almaya ve son tek- kalite, işletme, ürün ve hizmetlerin nek ve Performans Yönetimi / Ba-
noloji İnsan Kaynakları (İK) Bilişim güvenliğinin sağlanması, yetenek ve şarı ve Gelişim Yönetimi / Personel
Teknolojileri’ni etkin kullanmaya yö- performans yönetimi, verimi arttırıcı Ödüllendirme / Bayi Ödüllendirme /
neltti. Y kuşağı ve Z Kuşağı çalışanla- faaliyetler, eğitim ve etkinlikler, şirket Satış Ekibi Ödüllendirme / Satış Teş-
rını işe alma, yönetme, işgücü verim- hedeflerine yönelik planlama yap- vik / Masraf Takibi / Bütçe Yönetimi /
liliğini, çalışan bağlılığını sağlama, mak, müşteri ve çalışanlar arasında Personel Bütçesi, Sağlık, Güvenlik ve
stratejik İK kararları alma veya işten sorunların çözülebilmesi için aracılık Uyumluluk Yönetimi / İş Sağlığı, Si-
çıkarma noktasında ‘İK Yönetiminde yapmak, kişi veya kişilerin işten çı- ber Güvenlik / Yüksek Veri Güvenliği,
Bilişim Teknolojileri’ dikkat çekiyor. karılma sürecini takip etmek de var. İş İlişkileri Yönetimi /İş Süreçleri Yö-
İK Bilişim Teknolojileri’nin işlet- Küresel marka olmada da önemli bir netim Platformu / Sistem Yönetimi /
melere faydaları: İstihdam strateji- yere sahip İK, daha nitelikli personel Arşiv Yönetimi / Raporlama / Puantaj
lerini oluşturmaktan, planlamaya ve çalıştırmayı, çalışanlardan, ürün ve Takibi / Kurum Kültürü Analizi, Sada-
uygulamaya, işe alımdan, çıkarmaya, hizmet üretiminde daha fazla verim kat Programı, Sadakat Programları
şirket kurum kültürünün geliştiril- almayı sağlıyor. / Müşteri Sadakat Programları / Son
mesinden, insan kaynağının verimli İK Yönetiminde Bilişim Teknoloji- Kullanıcı Sadakat Programı, Mobil
kullanılmasına kadar birçok alanda leri: Yapay Zeka (Al) ve İK teknolojisi, Sadakat Uygulamaları, Eğitim Yöne-
çözüm üreten ‘İK Bilişim Teknoloji- Robotik İşleme Otomasyonu (RPA), timi / Kurumsal Eğitim Yönetimi, Li-
leri’, özellikle Pandemi’de hızlanan Nesnelerin İnterneti (IoT), Makine derlik ve Yetkinlik Gelişimi.
dijital dönüşüme şirketleri entegre Öğrenmesi, Derin Öğrenme, Sen-
ediyor, varlıklarını sürdürmesinde sörler, Yeni Nesil İK yazılımları, İK İK Yönetimi nedir?
ve onları geleceğe taşımada öncü yazılımları / HR (Human Resources)
rol üstleniyor. Özellikle yapay zekâ ve yazılımları, İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi (Hu-
bulut tabanlı İK teknolojileri, şirketle- (Human Resources Management- man Resources Management-HR
ri güçlendirmek için kurumsal stra- HR Management), İK Bilgi Sistemi, Management); “İşe alımdan işten
tejileri formüle etmeye, uygulamaya E-İnsan Kaynakları Yönetimi (E-İKY), çıkarmaya, müşteri, işveren, çalı-
ve çalışan katılımını iyileştirmeye Bulut İK Yazılımı / Bulut İK Programı, şan ilişkilerinin ve birbirleriyle ile-
yönlendiriyor. Personel Takibi (PDKS) / Personel tişiminin yönetilmesine, işgücünün
‘İK Bilişim Teknolojileri’ ile kurum Bilgi Sistemi /Özlük Yönetimi / İşgücü ve şirketin verimliliğini artırmaya
içinde çalışanların sağlığını korumak Yönetimi / Kişisel Bilgi Yönetimi / Sos- ve sürdürülebilirliğini sağlamaya
ve sürdürülebilir bir sağlık yönetimi yal Tanıma / İK Yönetimi Analitikleri / kadar İK’nın bütün alanlarında şir-
sağlamak mümkün. Şirketin ileri bir İşe Alma, Seçme ve Yerleştirme / İK ketin planlanan geleceğine ulaş-
seviyeye kendini taşıyabilmesinde ha- ve Organizasyon / İK Analizi ve İşgü- ması için doğru ve problem çözücü
yati önemdeki İK, daha çok işe alım cü Planlaması/ Zaman ve Devamlılık adımların atılması” diye niteleni-
ve müşteri ilişkileri olarak algılansa Yönetimi / Zaman ve İzin Yönetimi / yor. Bir başka tanıma göre; “Şir-
da bir işletmenin tüm ilişkilerini kap- Online İzin Takip Yazılımı / Personel ketlerdeki işe alım, daha iyi insan
sayan önemli bir iletişim birimi. Şir- İzin Takip Programı / Ücret, Hak, İzin, kaynağı oluşturulması ve mevcut
ketin planlanan geleceğine ulaşması Zimmet ve Harcırah Yönetimi / Bordro insan kaynağının verimli kullanıl-
için doğru ve problem çözücü adımlar Programı / İK ve Bordro Hesaplama ması için uygulanan yöntemler ve
atılmasını sağlayan İK’nın görev ve Yazılımı / Bulut Tabanlı Bordro Prog- süreçler bütünü.”
96 KobiEfor Dijital $UDOÜN