Page 45 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 45
iyzico CMO’su Murat Büyükkucak:
´.2%ä·OHUL GHVWHNOH\HQ o|]POHU JHOLåWLUL\RUX]µ
iyzico CMO’su Murat Büyükkucak, “Bugün sahip olduğumuz 70 binden fazla üye
işyeri, 900 bin alt üye işyeri, 3 milyondan fazla ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ kullanıcısı
ve 650 bin aktif cüzdan kullanıcısı ile Türkiye ödeme sektörünün lideri konumunda
bulunuyoruz. Değişen şartlara hızla adapte olmaya devam ederek, üye işyerlerimiz
için fırsatlar yaratmaya devam edeceğiz” dedi
yzico CMO’su Murat Büyükku- büyük markalar karşısında fırsat
cak, “Dijital dönüşümün gele- eşitliği sağlamak için farklı ayrıca-
icekteki girişimler için en önemli lıklar da geliştirdiklerini duyuran
itici güç olacağını, tüketicilerin Büyükkucak, şunları aktardı: “Pek
her zamankinden daha fazla dijital çok global marka tarafından tercih
servisleri tercih ettiği ve nakitten edilen yapay zeka tabanlı ödeme
kaçtığını görmemek, fırsatları ka- teknolojilerimizi ücretsiz olarak tüm
çırmanıza ve oyunun dışında kal- KOBİ’lerimize sunmaktayız. Bu hiz-
manıza yol açacaktır” dedi. metimiz içinde yer alan Dynamic 3DS
2020’de 2019’a kıyasla yüzde 64 iyzico CMO’su ile ödeme adımını SMS doğrulama-
oranında yaşanan artış, dönüşüm Murat sını ortadan kaldırarak iyileştiriyor
gerçekliğini çok net bir şekilde or- Büyükkucak ve başarılı ödeme oranını artıyoruz.
taya koyuyor. 2021 yılının ilk 6 ayı Akıllı Ödeme Yönlendirme Servisi ile
itibarıyla ise ülkemizde e-ticaret “Ödeme sürecini teknik problemler sebebiyle başa-
hacmi bir önceki yılın aynı döne- yüzde 37 oranında rısız olacak ödemeler, milisaniyeler
mine göre yüzde 75.6’lık artış ya- hızlandırdık” içerisinde farklı bir banka POS’una
şadı. Bu oranlar, bize e-ticaretin ‘iyzico ile Öde’ ve ‘iyzico Korumalı yönlendiriliyor ve ödeme başarılı
katlanarak büyüyeceğini gösteri- Alışveriş’, bireysel girişimciler için oluyor. Tüketicinin deneyiminde hiç-
yor. Büyükkucak, e-ticaretin yaka- geliştirilen ‘iyzico Link’ gibi uygula- bir değişiklik yaşanmadan ekstra
ladığı bu momentumu sürdürüle- malarla artık e-ticarette macerayı bi- kazanç elde etmesini sağlıyoruz.”
bilir kılmak, hem satıcı hem alıcıya tirdiklerinin altını çizen Büyükkucak, Büyükkucak, Sahtecilik Önleme
macerasız bir alışveriş deneyimi hem alıcı hem satıcının e-ticarete Sistemi ile de e-ticaret dünyasının en
yaratmak için iyzico olarak çevik- girişini kolaylaştırdıklarını duyurdu. büyük problemlerinden biri olan fra-
Büyükkucak, şu bilgileri verdi: “Ge- ud işlemlere karşı yapay zeka tabanlı
lik ve teknolojik altyapı sayesinde
liştirdiğimiz ‘iyzico Korumalı Alışve- sistemi ve uzman ekiplerin manuel
müşteriler için bir ödeme sistemi
riş’ çözümü ile güvenli ödeme altya- kontrolleriyle çalıştıklarının kaydetti:
olmanın ötesinde, katmadeğerli
pısı, 7/24 canlı destek ve iptal-iade “Üye işyerlerimizin maddi kayıpla-
bir servis olarak kazançlarını ar-
süreçleri için kolaylık sağladık. Bu rının önüne geçiyoruz. Problemlere
tırmayı başardıklarını söyledi.
sayede bilinirliği az olan markalar çözümler sunarak değer yaratabil-
Büyükkucak, “Finansal hizmet-
için bir güven simgesi haline geldik. mek için yürüttüğümüz çalışmaların
leri demokratikleştirmek ve her-
Sektörde yarattığımız bu güven duy- sonucunda 2020 yılında 18 milyar TL
kes için ulaşılabilir kılma amacımız
gusu, kullanıcıların e-ticaret plat- işlem hacmine ulaştık. 2021 hede-
doğrultusunda, rekabetin daha eşit formları arasında iyzico üye işyerle- fimiz ise 40 milyar TL. Bugün sahip
koşullarda sürebilmesi, adil alışve- rini seçmesinde etkili oluyor. ‘iyzico olduğumuz 70 binden fazla üye işye-
riş ve tüketicilerin de seçim hakkı- Korumalı Alışveriş’, üye işyerlerimi- ri, 900 bin alt üye işyeri, 3 milyondan
na saygı ve pazarın tekelleşmemesi zin kazancını ortalama yüzde 8 ora- fazla ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ kul-
için KOBİ’leri destekleyen çözümler nında artırırken; iyzico ile Öde, üye lanıcısı ve 650 bin aktif cüzdan kulla-
geliştirmeyi büyüme odağımıza al- işyerlerimizin müşterilerine yüzde nıcısı ile Türkiye ödeme sektörünün
dık. Bunun sonucunda son 1.5 sene 37 daha hızlı tamamlanan bir ödeme lideri konumunda bulunuyoruz. De-
içinde kurumsal üye işyeri başvuru- deneyimi sunmasını sağlıyor.” ğişen şartlara hızla adapte olmaya
sunda yüzde 73’lük bir artış sağla- E-ticaretin potansiyelinden KO- devam ederek, üye işyerlerimiz için Advertorial
dık” diye konuştu. Bİ’leri daha çok faydalandırmak ve fırsatlar yaratmaya devam edeceğiz.”
$UDOÜN KobiEforDijital 45