Page 44 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 44

g'(0( 6à67(0/(5à 7(.12/2-à/(5à



                    gGHPH VLVWHPOHULQGH \NVHOLå VU\RU



               Dijitalleşme alışverişte alışkanlıkları          firma sayısının artması, teknolojik
               değiştirdi. Hem günlük hem ticari                gelişmeler ve yeni trendler rekabeti
               faaliyette kullanımı artan ödeme                 daha da zorlayacak.
               hizmetleri ve ekosistemi hızlı                   Kullanıcıya avantaj sağlayan sistemin
               büyümesini sürdürüyor.                           ekosistemiyle yaygınlaşması
               Önümüzdeki dönem bu alandaki                     bekleniyor.
























                     üresel salgın hayatımızda-  Aralık 2015’te yayımlandı.     nin başlamasıyla en üst noktaya
                     ki birçok alışkanlığı değiş-  Genç nüfus, değişen tüketim   ulaştı. Bulaş riski ve hijyen kay-
               Ktiriyor. Hem tüketici hem       alışkanlıkları ve dijitalleşme ül-  gısıyla birlikte temastan kaçınma
               işletmeler tarafında dijitalleşme   kemizde ödeme sistemleri ala-  sektörde temassız ticaretin büyü-
               en önemli gündem maddesi. Ti-    nındaki gelişimi hızlandırıyor.   mesini sağlıyor. Dijital olgunluk
               caretin dijitalleşmesi yani onli-  Avrupa Birliği’nde uygulanan   düzeyinin artmasıyla ödeme sis-
               ne alışveriş ödeme sistemlerini   Ödeme Sistemleri Direktifi 2’nin   temlerinin büyümesinin devam
               ve teknolojisini de içine almış   mevzuat ve yönetmelik olarak   etmesi öngörülüyor. Ödeme sis-
               durumda. Hem günlük hayatta      henüz ülkemizde uygulanmıyor.   temlerinin büyümesinin neden-
               hem ticari faaliyetlerde kulla-  Ülkemizde faaliyet gösteren öde-  lerinden biri de kredi kartı  veya
               nımı artan ödeme hizmetleri ve   me ve menkul kıymet mutabakat   banka kartı kullanımın artması.
               ekosistemi hızlı büyüme süreci-  sistemlerinin düzenleme ve gö-  Gelişmeler rakamlara da yan-
               ni sürdürüyor. Sektöre giren yeni   zetim yetkisinin yanı sıra 1 Ocak   sımış durumda. Bankalararası
               oyuncular bir yandan rekabeti    2020 tarihinden itibaren ödeme   Kart Merkezi’nin (BKM) açıkladığı
               zorlarken bir yandan da daha gü-  hizmetleri ve ödeme hizmeti sağ-  verilere göre Eylül sonu itibarıyla
               venli ve etkin bir şekilde sektörün   layıcıları ile elektronik para kuru-  Türkiye’de 82.1 milyon adet kre-
               büyümesine de aracılık ediyor.   luşlarının düzenlenmesi, lisans-  di kartı, 146.1 milyon adet banka
                  Sektörün mevzuatsal anlam-    lanması ve denetlenmesinden     kartı ve 53.2 milyon adet ön öde-
               da ilk adımı Payment Services    sorumlu otorite Türkiye Cumhu-  meli kart kullanılıyor. 2020 yılının
               Directive’in (PSD) 2007’de yayın-  riyeti Merkez Bankası. Merkez   Eylül ayı ile kıyaslandığında kredi
               lanmasıyla başladı. PSD ile sek-  Bankası sektördeki gelişmeleri   kartı adedinde yüzde 11’lik, ban-
               töre yeni aktörler ve çözümleri   takip ederek ekosisteminin sağ-  ka kartı adedinde yüzde 4’lük, ön
               dahil olurken tüketicinin daha   lıklı büyümesine ilgili otorite ola-  ödemeli kart adedinde ise yüz-
               güvenle ticari hayatı şekillendi.   rak yön çiziyor.             de 33’lük artış yaşandı. Toplam
               Yeni oyuncuların sektöre adım                                    kart sayısı ise geçen yılın aynı
               atması, pazarın büyümesiyle ih-    Pandemi ödeme                 dönemine göre yüzde 10 oranın-
               tiyaçlara daha iyi cevap vermek    sistemlerini de büyüttü       da artış göstererek 281.4 milyon
               adına Avrupa Komisyonu tarafın-    Ödeme sistemlerinin hızlı ge-  adede ulaştı. Yılın ilk yarısında
               dan Payment Services Directive 2   lişimi 2020’de pandemi süreci-  709 milyar TL tutarında kartlı

               44 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49