Page 11 - Dijital KobiEfor-Kasim 2021
P. 11
6) Stratejik ve Taktik Planlama, 7) Simülasyon ve
Deneme ve Duyarlılık Analizleri, 8) Modelleme’nin sağladığı
Uygulama ve Belgeleme. faydalar ve avantajlar
İşletme politikaları ve uygulama-
• Gerçek dünyada gerçekleşen
larındaki (bakım kapasitesi, tesisle- süreçlerin ya da sistemlerin ger-
rin, yedek uçakların vb.) değişiklik- çeğe çok yakın şekilde taklit edil-
leri test etmekte, en iyi trafik akışını mesi; insan emeğinden zaman
belirlemekte, optimal tamir perso- tasarrufuna, ekonomik anlamda
neli sayısını belirlemek için bakım kazançtan kazaların önlenmesine verimli bir öğrenme süreci geçiriyor.
operasyonunda, radyasyon kalka- birçok konuda büyük avantajlar • Karmaşık gerçek sistemler
nına yansıyan radyasyonun yoğun- sağlıyor. modellenebiliyor. Simülasyon ve
luğunu belirlemekte, uygulama, • Üretim maliyeti çok yüksek modelleme ile değişik çalışma
kapasite ve tesislerin şekillerinde- olan ve insan kaynaklı hatalar koşulları altında mevcut sistem-
ki değişiklikleri değerlendirmede, nedeniyle herhangi bir kaza ger- lerin performansları değerlendi-
ekonomik politika kararlarının et- çekleşmesi halinde hem insan rilebiliyor. Alternatif sistemler ve
kilerini tahmin etmede, savunma canına mal olan hem de çok bü- çalışma politikaları kararlaştırıla-
ve saldırı silah sistemlerini değer- yük bir maliyetin boşa gitmesine biliyor. Deneysel ortamlarda daha
lendirmede, büyük çaplı dağıtım neden olan teknik donanımların iyi kontrol imkanı sağlar.
ve envanter kontrol sistemlerinin uzmanlık eğitimi, gerçek zamanlı • Simülasyon denemeleri kop-
tasarımını geliştirmede, firmaların ve risksiz yapılabiliyor. yalanabiliyor. Simülasyon ve mo-
politikaları ve operasyonlarında- • Endüstride kullanılan teknik delleme, istisnalar dahil, mevcut
ki değişiklikleri değerlendirmede, ekipmanlardan uçaklara kadar ve potansiyel, muhtemel durum-
firmanın genel operasyonlarında, birçok üretim maliyeti yüksek ve ları yansıtıyor, basit ve karmaşık
en ekonomik düzeyde, tatmin edici kaza anında büyük riskler oluş-
durumlarda uygulanabiliyor.
servis sağlamada, en ideal baraj, turma ihtimali kuvvetli cihazlar,
Kaynakça: https://tr.wikipedia.org/wiki
elektrik santralı ve sulama işlerinin insanların herhangi bir risk al- Kaynakça: https://www.birendustrimu
şeklini belirlemede, eğitim, tıp ve madan kullanmayı öğrenebildiği hendisi.com/
Kaynakça: https://e-bergi.com/y/
askeri alanlarda ve özellikle iş ha- ekipmanlar haline dönüşüyor.
modelleme-ve-simulasyon/
yatında müşteri talepleri, pazarla- • Gerçek deneyimlerin insan Kaynakça: https://infotekas.com.tr/
ma stratejileri, yatırım fırsatları ve üzerinde oluşturduğu stres etki- Kaynakça: https://www.benimuhendi
sim.com/
gelir-gider durumlarını saptamada si simülasyonla tamamen ortadan
Kaynakça: https://www.bilgiustam.com/
tercih edilir. kaldırılabiliyor, böylece kişi daha Kaynakça: https://magg4.com/
“Türkiye’de yetişen elektrikli araç ustaları dünyada öncü olacak”
SANLAB’ın yeni simülasyonu küresel elektrikli araç üreticile-
Salih
elektrikli araç bakım ustaları ye- riyle görüştüklerini, üzerinde ça-
Kükrek
tiştirecek: Otomobil sektöründe lıştıkları simülasyon ile yüz bin-
yeni bir dönem başlıyor, küresel lerce fosil yakıtlı motor ustasının
araç devleri, elektrikli araçlara yö- elektrikli araç bakım ustasına
neliyor. Türkiye’nin lider simülatör dönüşümüne yardımcı olacakla-
ve robotik teknoloji şirketlerinden rını aktardı. Kükrek, şu bilgileri
SANLAB, yakın gelecekte elekt- verdi: “Teorik eğitim alan usta-
rikli araçların bakımı ve onarımı lar; elektrikli araç, batarya ve
alanında yaşanacak istihdam açı- cekte yaşanacak istihdam soru- motor gibi birçok konuda simü-
ğını kapatmak için çalışmalarını nunu yerli teknolojilerimiz ve yerli lasyon üzerinden pratik yapacak
sürdürüyor. Elektrikli araç eğitim ustalarımız ile çözeceğiz. Bu proje ve mesleğini farklı bir yetkinlik
projesi ile yüz binlerce fosil yakıt- kapsamında Türkiye’nin elektrikli ile sürdürebilecekler. Yaklaşık iki
lı motor ustasının elektrikli araç araç ustalarıyla dünyada öncü ola- yıldır üzerinde çalıştığımız proje-
bakım ustasına dönüştürülmesi- cağız” dedi. mizle Türkiye’nin Avrupa’ya nite-
ne yardımcı olacaklarını açıklayan Eğitim simülasyonuyla pratik likli personel ve eğitmen gönde-
SANLAB Kurucu Ortağı Salih Kük- yapma imkânı: Elektrikli araç sa- receğini ve Avrupa’nın elektrikli
rek, “2030’dan sonra Avrupa’da hiplerinin de bu süreçte bakım ve araç ustalarının da Türkiye’de
sadece elektrikli araç üretilebile- onarım konusunda sorun yaşaya- yetişeceğini düşünüyoruz. Simü-
cek ve içten yanmalı motorların cağını kaydeden Kükrek, SANLAB lasyonla eğitim hem güvenli hem
satışı yasaklanacak. Yakın gele- olarak bu konuda erken davranıp düşük maliyetli.”
.DVÜP KobiEfor Dijital