Page 5 - Dijital KobiEfor-Ağustos 2021
P. 5
Hedeflediğimiz hızda büyümeye pazarının yüzde 15’inin paylaşı-
de devam ediyoruz, bu da her ay lan nakliye platformlarını kulla-
yüzde 25 büyüme hedefiyle yol- nacağı ve depo pazarının yüzde
dayız demek.” 20’sinin ortak anlaşmalara gire-
Yolda.com, 2021 sonunda aylık ceği tahmin ediliyor. Volkan Öz-
2 milyon dolara yaklaşan yinele- kan, “Bu öngörüden hareketle
nen gelire, 60 kişilik uzman bir ülkemizde de lojistikte ve tedarik
ekibe ve Türkiye dışında 2 bölge Rakibi bulunmayan zinciri yönetiminde ekonominin
ülkesinde daha operasyona sahip Yolda.com, atıl paylaşılması gerektiğine inanı-
olmayı planlıyor. Özkan, “Uzun kapasitenin önüne yoruz. Ülkemizde ulusal ve yerel
vadede ise Freight Tech alanın- birçok lojistik firması var ve bir
da ‘Unicorn’ unvanı kazanmak; geçerek taşımacılığı milyona yakın bireysel taşıyıcısı
hem ülkemizde hem de dünya verimli hale getiriyor olan sektörün ekonomiyi paylaş-
coğrafyasında lojistik sektörünü ve lojistik sektörünün ması gerekiyor” bilgisini verdi.
dijitalleştirmek ve sürdürülebilir dijital dönüşümüne Özkan, günümüz iş ortamının
kılmak için temel oyuncu olmayı yardım ediyor. Aynı ihtiyaçları ve pandemi sonrası
hedefliyoruz” dedi. zamanda paylaşım oluşan yeni beklentiler lojistik ve
Türkiye’nin 81 ili ve 922 ilçesin- tedarik zinciri yönetiminde yeni-
de taşımacılık hizmeti sunan Yol- ekonomisi odaklı likçi yaklaşımlara ihtiyacı ortaya
da.com, Avrupa’ya ve Avrupa’dan hareket ederek, çıkardığını hatırlatarak, “Özellik-
Türkiye’ye taşımacılık hizmeti al- bireysel taşıyıcılara le ülkemizde bir firma sevkiyat
mak isteyen iş ortaklarına destek destek oluyor, onlara ihtiyacını karşılamak için hala
oluyor. Türkiye’de 50’den fazla bir platform ve yeni iş onlarca telefon görüşmesi yapı-
lojistik şirketi ve binlerce bireysel fırsatları sunuyor. yor, birçok kağıt, belge ve evrak
taşıyıcı ile ortaklık kurduklarını
işi ile uğraşıyor. Ayrıca tüm tırı
açıklayan Özkan, 1 yıl gibi kısa
sürede 400’ün üzerinde kurum- ekibi, tüm taşıyıcı ve depolayıcı ya da kamyonu dolduracak ka-
sal ve KOBİ müşterisine ulaştık- iş ortaklarıyla lojistik operasyo- dar ürünü yoksa sevkiyat süreci
larını ve 2021 sonu için hedefleri- nunun sorunsuz, zamanında ve oldukça maliyetli hale dönüşü-
nin 1000 aktif müşteriye ulaşmak verimli olmasını sağlıyor. yor. Bu sorunlara çözüm olmak
olduğunu paylaştı. Özkan, “İlk Diğer taraftan API entegrasyo- ve çoktan dijitalleşmesi gereken
yılımızda 15.000’den fazla başa- nu sayesinde dileyen müşteriler sektörü dönüştürmek için Yolda.
rılı sevkiyat gerçekleştirdik” diye doğrudan Yolda.com üzerinden com’u kurduk” diye konuştu.
sisteme bağlanarak sabit fiyat- Yolda.com, her büyüklükteki
konuştu.
larla taşımacılık operasyonlarını işletme için hızlı, uygun mali-
yönetebiliyor. yetli nakliye sağlamak için yük
Peki sistem nasıl çalışıyor?
Yolda.com iş modelinde; sis- gönderilerini mevcut bağımsız
tem tüm lojistik taraflarının ope- Teknoloji, lojistik taşıyıcılarla eşleştiriyor. Özkan,
rasyonlarını gerçekleştirmeleri sektöründe dijital iş modellerinin detaylarını şöyle
ve yönetmeleri için tek bir kontrol dönüşümü sağlıyor açıkladı: “Paylaşım ekonomisi di-
paneli sunuyor. Taşıma ihtiyacı Dünya Ekonomik Forumu’na namiklerinden yararlanarak par-
olan müşteriler Yolda.com’a üye göre, 2025 yılına kadar kamyon siyel / kamyon yükünden az (LTL)
olarak taşıma taleplerini kullanıcı
dostu ara yüzle sisteme girerek,
anında üç farklı gönderim tipin-
de fiyat teklifinden birini seçiyor.
Taşımalarına onay verdikten son-
ra aynı kontrol paneli üzerinden
gönderilerinin son durumlarını
takip edebiliyor ve raporlayabi-
liyor. Yine sistem üzerinden ihti-
yaç duydukları teslim evrakları-
na ulaşabiliyor. Tüm bu sürecin
ardından Yolda.com’un lojistik
uzmanlardan oluşan operasyon
$ðXVWRV KobiEfor Dijital 5