Page 25 - Dijital KobiEfor-Haziran 2021
P. 25
Örtülü reklam yasaklandı Türk Telekom’da işe
alımlar ‘tamamen dijital’
Türk Telekom, yetenek havuzuna erişimin
daha kolay ve hızlı olduğu, işe alım talebinin
oluşturulmasından işe başlamaya kadar tüm sü-
reçlerin dijitalleştirildiği Santral’i hayata geçirdi.
Uygulamanın
aktif hale gelme-
siyle birlikte Türk
Telekom’un işe
alım süreçleri tü-
müyle çevrim içi
Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Sos- yürütülmeye baş-
yal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari lanarak uçtan uca
Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında dijital hale getirildi.
Kılavuz’a göre influencerların; Facebook, Instag- Türk Telekom
ram, Twitter, YouTube gibi platformlardan, payla- İnsan Kaynakları
şacakları fotoğraf, video, mesaj içerikli reklam- Genel Müdür Yar-
ların nasıl yapılması gerektiği açıklandı. Mehmet Emre dımcısı Mehmet
Buna göre, ülkemizde sayıları 100 bine yaklaşan Vural Emre Vural, “Sant-
influencerlar, artık bir ürün veya hizmetin tanıtımını ral ile işe alım ta-
yaparken, reklam mı, sponsorluk mu, işbirliği mi, lebinden işe başlamaya kadar tüm adımlarımız
hediye mi olduğunu açıkça belirtmeleri gerekecek. dijitalleşti, şimdiden 30 bine yakın özgeçmiş
Kısaca, influencer’ların sosyal medyadan, yetenek havuzunda toplandı” açıklamasında
sesli, görsel ve yazılı bir şekilde ‘örtülü reklam’ bulundu.
yapması yasaklandı.
Ericsson ve Samsung SAP Türkiye’den
küresel patent anlaşması ‘Ekonomiye ve Topluma
imzaladı Katkı Raporu’
SAP Türkiye, Türkiye’nin sürdürülebilir gelişimine
Ericsson (NASDAQ: ERIC) ve Samsung, hücre-
sel teknolojilerle ilgili tüm patentler dahil olmak ve dijitalleşmesine yönelik katkılarını ele alan bir rapor
üzere küresel patent lisansları konusunda an- yayınladı. SAP, raporda yerel
laşmaya vardıklarını ekosistemi ile yarattığı istihda-
mı, ticaret hacmini, yazılım ih-
açıkladı. racatını, kurumsal işbirliklerini,
Ericsson ve Sam-
sung aynı zamanda sosyal sorumluluk faaliyetleri-
ni, dijital dönüşüm projelerinin
mobil sektörünü açık kurumlara sunduğu katmade-
standardizasyonlarla ğeri bir araya getirdi.
Uğur
ilerletmek, tüketici- SAP Türkiye Genel Müdürü Candan
ler ve işletmeler için Uğur Candan, “SAP olarak glo-
daha değerli çözüm- bal amaçlarını; “Dünyayı daha
ler oluşturmak adına yaşanılır kılmak ve insan haya-
teknoloji alanında işbirliğine gitme konusunda da tını iyileştirmek” diye açıkladı.
anlaştı. SAP Türkiye Kamu İlişki-
Ericsson’ın Fikri Mülkiyetlerden Sorumlu Yö- leri Direktörü Dr. Onur Yıl-
neticisi Christina Petersson, “Anlaşma, patent dırım ise Türkiye’deki faali-
portföyümüzün değerini onaylıyor ve Ericsson’ın yetlerinin odağında “iyi bir
FRAND ilkelerine bağlılığını gösterme açısından kurumsal vatandaş” olma Onur
büyük önem taşıyor” dedi. bilincinin olduğunu söyledi. Yıldırım
Haziran 2021 KobiEfor Dijital 25