Page 6 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 6
KAPAK
internet sitesi yine ilk
sırada yer alsa da ya-
tırım yapmayı plan-
layanların oranının
yüzde 55,6’ya düştü-
ğü görülüyor. 2017-
2020 yılları arasında
yüzde 45,7 seviye-
sinde olan e-ticaret
yapma planı ise ge-
lecek dönem yatırım
planlarında yüzde
52,6’ya çıkıyor. Yine
aynı yıllar arasın-
da 35,1 seviyesinde
gerçekleşen mobil
uygulama geliştir-
me yatırımlarının da
gelecek üç yıl içinde
yüzde 44,4’e yükse-
leceği ifade ediliyor.
Finansal ödeme teknolojileri ğer yarattığını bir kez daha gör-
Araştırma sonuçlarını değerlen- sektörünün Türkiye’deki lider ku- müş olduk.
dirdiğinizde KOBİ’ler’in karnesinin ruluşlarından biri olarak ülkemiz Ayrıca KOBİ segmentinde tek-
en zayıf olduğu noktanın ne oldu- ekonomisinin belkemiğini oluş- noloji kullanımının ve dijital yatı-
ğunu düşünüyorsunuz? Hangi turan KOBİ’lere, dijital dönüşüm rımların henüz çok alt seviyede
alanda gelişim ihtiyaçları öne çı- süreçlerinde rehberlik ediyoruz. olduğunu görüyoruz. Bu bizim
kıyor? KOBİ’lerin özellikle bu kapsamda açımızdan hem ürün ve çözüm-
Araştırma kapsamında şirket- en çok ihtiyaç duydukları finansal
lerin dijital olgunluk düzeylerini ürün ve hizmetleri geliştirmeye lerimizi pozisyonlamamız için bir
tespit etmek üzere bu alandaki odaklanırken şirketlerin ihtiyaç- fırsat doğuruyor hem KOBİ’lerin
insan kaynağı altyapısı ve hiz- larının da her geçen gün değiş- bu alandaki farkındalığını artır-
met alımı da incelendi. Buna tiğini görüyoruz. Bu anlayışla mak üzere yeni bir strateji ortaya
göre bilgi teknolojileri personeli değişen ihtiyaçlara uygun olarak, koymak zorunda olduğumuz me-
bulundurmayan ve bu alanda dı- bugüne kadar farklı sektörlerde sajını bize veriyor.
şarıdan hizmet almayan şirket- faaliyet gösteren yaklaşık 20 bin- Paynet olarak müşterilerimizin
lerin oranının yüzde 50,2 olduğu den fazla işletmenin tahsilat ve dijital dönüşümünü finansal tek-
görülüyor. Şirketlerin dijital dö- ödemelerine aracılık ederek fi- noloji çözümlerimizle destekliyo-
nüşüm süreçlerinde zayıf kaldı- nansal süreçlerini dijitalleştirdik. ruz. Bugün olduğu gibi önümüz-
ğı alanlardan bir diğeri ise diji- Hem pandeminin derinleştirdi- deki dönemde de KOBİ’lerin nakit
tal pazarlama. KOBİ’lerin yüzde ği bu değişimi daha iyi anlamak akışı yönetimlerini ek bir yatırım
56,3’ü dijital pazarlama alanında hem Türkiye ekonomisinin sür- maliyetine katlanmadan, tek bir
personel bulundurmadıklarını ve dürülebilir büyümeye ulaşabil- anlaşmayla, tek bir platform üze-
dışarıdan hizmet almadıklarını mesi için KOBİ’leri çok yakından rinden Paynet hizmet modeliyle
ifade ediyor. Dolayısıyla KOBİ’le- takip ediyoruz. dijitalleştirebileceklerini daha sık
rin bu alandaki bilgi ve farkın- Bununla birlikte ülkemizdeki vurgulayacağız. Yakın zamanda
dalık düzeylerinin geliştirilmesi pek çok işletmenin pandemi ko- TÜRKONFED ile birlikte bu far-
gerekiyor. Biz de bu alanda daha şullarından dolayı çok ağır ticari kındalığı artırmak üzere bir etkin-
çok farkındalık yaratmak adına ve finansal bir tabloyla karşı kar- lik serisi başlatacağız. KOBİ’lerin
TÜRKONFED ile yakın iş birliği- şıya olduklarını da yine bu süreç- büyüme yolculuklarını destek-
mize devam edeceğiz. te gözlemliyoruz. KOBİ’lerde en lemek amacıyla 2021 yılında da
çok tercih edilen finansal kuruluş dijital dönüşüm süreçlerine katkı
Siz Paynet olarak KOBİ’lerin olarak, bu araştırmayla geliştir- sağlayacak yeni finansal ürün ve
dijitalleşmesini desteklemek için
diğimiz ürün ve çözümlerin pek çözümlerimizi hızla devreye al-
neler yapıyorsunuz? çok açıdan gerçek anlamda de- maya devam edeceğiz.
6 KobiEfor Dijital 0D\ÜV