Page 6 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 6

KAPAK



         internet sitesi yine ilk
         sırada yer alsa da ya-
         tırım yapmayı plan-
         layanların  oranının
         yüzde 55,6’ya düştü-
         ğü görülüyor. 2017-
         2020 yılları arasında
         yüzde 45,7 seviye-
         sinde olan e-ticaret
         yapma planı ise ge-
         lecek dönem yatırım
         planlarında   yüzde
         52,6’ya çıkıyor. Yine
         aynı yıllar arasın-
         da 35,1 seviyesinde
         gerçekleşen   mobil
         uygulama    geliştir-
         me yatırımlarının da
         gelecek üç yıl içinde
         yüzde 44,4’e yükse-
         leceği ifade ediliyor.
                                            Finansal ödeme teknolojileri   ğer yarattığını bir kez daha gör-
            Araştırma sonuçlarını değerlen-  sektörünün Türkiye’deki lider ku-  müş olduk.
         dirdiğinizde KOBİ’ler’in karnesinin   ruluşlarından biri olarak ülkemiz   Ayrıca KOBİ segmentinde tek-
         en zayıf olduğu noktanın ne oldu-  ekonomisinin belkemiğini oluş-  noloji kullanımının ve dijital yatı-
         ğunu düşünüyorsunuz? Hangi       turan KOBİ’lere, dijital dönüşüm   rımların henüz çok alt seviyede
         alanda gelişim ihtiyaçları öne çı-  süreçlerinde rehberlik ediyoruz.   olduğunu görüyoruz. Bu bizim
         kıyor?                           KOBİ’lerin özellikle bu kapsamda   açımızdan hem ürün ve çözüm-
            Araştırma kapsamında şirket-  en çok ihtiyaç duydukları finansal
         lerin dijital olgunluk düzeylerini   ürün ve hizmetleri geliştirmeye   lerimizi pozisyonlamamız için bir
         tespit etmek üzere bu alandaki   odaklanırken şirketlerin ihtiyaç-  fırsat doğuruyor hem KOBİ’lerin
         insan kaynağı altyapısı ve hiz-  larının da her geçen gün değiş-  bu alandaki farkındalığını artır-
         met alımı da incelendi. Buna     tiğini görüyoruz. Bu anlayışla   mak üzere yeni bir strateji ortaya
         göre bilgi teknolojileri personeli   değişen ihtiyaçlara uygun olarak,   koymak zorunda olduğumuz me-
         bulundurmayan ve bu alanda dı-   bugüne kadar farklı sektörlerde   sajını bize veriyor.
         şarıdan hizmet almayan şirket-   faaliyet gösteren yaklaşık 20 bin-  Paynet olarak müşterilerimizin
         lerin oranının yüzde 50,2 olduğu   den fazla işletmenin tahsilat ve   dijital dönüşümünü finansal tek-
         görülüyor. Şirketlerin dijital dö-  ödemelerine aracılık ederek fi-  noloji çözümlerimizle destekliyo-
         nüşüm süreçlerinde zayıf kaldı-  nansal süreçlerini dijitalleştirdik.     ruz. Bugün olduğu gibi önümüz-
         ğı alanlardan bir diğeri ise diji-  Hem pandeminin derinleştirdi-  deki dönemde de KOBİ’lerin nakit
         tal pazarlama. KOBİ’lerin yüzde   ği bu değişimi daha iyi anlamak   akışı yönetimlerini ek bir yatırım
         56,3’ü dijital pazarlama alanında   hem Türkiye ekonomisinin sür-  maliyetine katlanmadan, tek bir
         personel bulundurmadıklarını ve   dürülebilir büyümeye ulaşabil-  anlaşmayla, tek bir platform üze-
         dışarıdan hizmet almadıklarını   mesi için KOBİ’leri çok yakından   rinden Paynet hizmet modeliyle
         ifade ediyor. Dolayısıyla KOBİ’le-  takip ediyoruz.              dijitalleştirebileceklerini daha sık
         rin bu alandaki bilgi ve farkın-   Bununla birlikte ülkemizdeki   vurgulayacağız. Yakın zamanda
         dalık düzeylerinin geliştirilmesi   pek çok işletmenin pandemi ko-  TÜRKONFED ile birlikte bu far-
         gerekiyor. Biz de bu alanda daha   şullarından dolayı çok ağır ticari   kındalığı artırmak üzere bir etkin-
         çok farkındalık yaratmak adına   ve finansal bir tabloyla karşı kar-  lik serisi başlatacağız. KOBİ’lerin
         TÜRKONFED ile yakın iş birliği-  şıya olduklarını da yine bu süreç-  büyüme yolculuklarını destek-
         mize devam edeceğiz.             te gözlemliyoruz. KOBİ’lerde en   lemek amacıyla 2021 yılında da
                                          çok tercih edilen finansal kuruluş   dijital dönüşüm süreçlerine katkı
            Siz Paynet olarak KOBİ’lerin   olarak, bu araştırmayla geliştir-  sağlayacak yeni finansal ürün ve
         dijitalleşmesini desteklemek için
                                          diğimiz ürün ve çözümlerin pek   çözümlerimizi hızla devreye al-
         neler yapıyorsunuz?              çok açıdan gerçek anlamda de-   maya devam edeceğiz.

         6 KobiEfor Dijital 0D\ÜV
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11