Page 5 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 5

inansal ödeme teknolojileri   ve gelişim seviyeleriyle gelecek   üst seviyede yer alırken, finansal
              sektörünün Türkiye’deki li-  beklentilerini tespit etmek ve bu   olgunluğu alt kategoride olup di-
         Fder kuruluşlarından Paynet;     segmentteki ürün ve hizmet stra-  jital olgunluğu üst seviyede olan
          ekonominin lokomotifi KOBİ’lerin   tejimizi güncellemek açısından   şirketlerin oranı yüzde 3,2’de ka-
          dijital, finansal, teknolojik altya-  çok önemsiyoruz. KOBİ’lerin iş   lıyor. Yani dijitalleşen KOBİ’ler fi-
          pıları ve gelişim seviyeleriyle ge-  hacimlerini büyütmenin ancak di-  nansal olarak da güçleniyor.
          lecek beklentilerini tespit etmek   jital dönüşümle gerçekleşeceğini   Yine araştırmada ortaya çıkan
          üzere TÜRKONFED ile birlikte    düşünüyoruz. Araştırma sadece   bir diğer çarpıcı sonuç, pandemi
          “KOBİ’lerin Dijital ve Finansal Kar-  KOBİ’lerin dijitalleşmesine değil   sürecinin KOBİ’lerde dijital dönüşü-
          nesi” başlıklı bir araştırma ger-  finansal anlamda nasıl bir dönem-  mü hem hızlandırması hem de bu
          çekleştirdi. Bu araştırmayla KOBİ   den geçtiklerine de ışık tutuyor.   alanda yapılacak yatırımların önün-
          segmentinde teknoloji kullanımı-  Araştırmaya katılan KOBİ’lerin   de bir engel teşkil etmiş olması.
          nın ve dijital yatırımların henüz çok
                                          yüzde 60’a yakınının pandemi dö-
          alt seviyede olduğunu gördüklerini
                                          neminde cirolarında ortalama yüz-  Dijitalleşme her sektör için
          belirten Paynet CEO’su Serkan Çe-  de 40’a varan kayıplar yaşadıkları-  hem rekabette öne geçmenin
          lik, “Bu bizim açımızdan hem ürün
                                          nı görüyoruz.                   hem hızlanmanın en önemli ara-
          ve çözümlerimizi pozisyonlamamız                                cı olarak görülüyor. Peki tek-
          için bir fırsat doğuruyor hem KO-                               nolojiye yatırım yapan KOBİ’ler
          Bİ’lerin bu alandaki farkındalığını                             hangi nedenlerle dijitale yatırım
          artırmak üzere yeni bir strateji or-                            yapıyor?
          taya koymak zorunda olduğumuz                                     Araştırmaya göre 2017-2020
          mesajını bizlere veriyor.” diyor.                               yılları arasında KOBİ’lerin dijital
            KOBİ’lerin nakit akışı yönetim-                               alana yatırım yapma nedenlerinin
          lerini ek bir yatırım maliyetine                                başında yüzde 60,9 ile yeni müşte-
          katlanmadan, tek bir anlaşma                                    ri talebini karşılayabilmek geliyor.
          ve tek bir platform üzerinden                                   Gelecek üç yıl içinde dijital alana
          Paynet hizmet modeliyle dijital-                                yatırım yapmayı hedefleyen şirket-
          leştirebildiklerini ve bunu önü-
                                                                          lerin ise yüzde 61,8’i COVID-19 sü-
          müzdeki dönemde daha sık vur-
                                                                          recinde dijitalleşmenin öneminin
          gulayacaklarını dile getiren Çelik,
                                                                          artmasını, yüzde 58,2’si yeni müş-
          “Yakın zamanda TÜRKONFED ile
                                                                          teri talebini karşılayabilmeyi, yüz-
          birlikte bu farkındalığı artırmak
                                                                          de 54,6’sı ise rekabette geri kalma
          üzere bir etkinlik serisi başlata-
                                                                          endişesini gerekçe gösteriyor.
          cağız. KOBİ’lerin büyüme yolcu-
          luklarını desteklemek amacıyla
                                                                            Teknolojiye yatırım yapan KO-
          2021 yılında da dijital dönüşüm
                                                                          Bİ’lere baktığınızda bu yatırımları
          süreçlerine katkı sağlayacak yeni
                                                                          hangi alanlarda gerçekleştirdiğini
          finansal ürün ve çözümlerimizi
                                                                          görüyorsunuz?
          hızla devreye almaya devam ede-   Yine araştırmaya göre KO-       2017-2020 yılları arasında tek-
          ceğiz.” şeklinde yakın gelecek   Bİ’lerin 2021’e dair öngörüleri   noloji yatırımı yapan KOBİ oranı
          planlarına vurgu yapıyor.       kötümser bir tablo çiziyor. 2021’e   yüzde 32,4. Bu KOBİ’lerin ger-
            Paynet CEO’su Serkan Çelik ile   ilişkin olumsuz makroekono-  çekleştirdikleri dijital yatırımlar-
          gerçekleştirdikleri araştırmayı ve   mik beklentilerin giderilmesi   da yüzde 59,6 ile internet sitesi,
          KOBİ’leri dijital dönüşümlerinde
                                          ve ciro kayıplarındaki telafilerin   yüzde 59 ile de şirket donanımları
          nasıl destekleyeceklerini konuştuk.
                                          ancak dijital dönüşümle sağla-  ilk iki sırada yer alıyor. Teknolojik
                                          nacağını düşünüyoruz. KOBİ’le-  altyapı, sosyal medya, siber gü-
            Paynet olarak Türk Girişim ve
                                          rin Dijital ve Finansal Karnesi   venlik ve bilgi güvenliğine yönelik
          İş Dünyası Konfederasyonu (TÜR-
                                          Araştırması’nda dijital olgunluk   yatırımlar yüzde 50’nin üzerinde
          KONFED) ile “KOBİ’lerin Dijital ve
                                          seviyesi yüksek firmalarda fi-    şirket tarafından hayata geçiri-
          Finansal Karnesi” başlıklı bir araş-
                                          nansal olgunluk seviyesinin de   lirken; e-ticaret, kurumsal kaynak
          tırma gerçekleştirdiniz. Öncelikle   yüksek olması bu görüşümüzü   planlaması (ERP) ve müşteri iliş-
          araştırmanın en çarpıcı sonuçlarını
                                          destekliyor. Araştırmaya göre   kileri yatırımları (CRM) yüzde 50
          paylaşır mısınız?
                                          finansal olgunluk düzeyi üst     ortalamasının altında kalıyor. Şir-
            Bu araştırmayı KOBİ’lerin diji-
                                          grupta yer alan şirketlerin yüz-  ketlerin gelecek üç yıl içinde yatı-
          tal, finansal, teknolojik altyapıları
                                          de 47,5’inin dijital olgunluğu da   rım yapmayı planladığı alanlarda
                                                                                  0D\ÜV      KobiEfor Dijital 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10