Page 5 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 5
inansal ödeme teknolojileri ve gelişim seviyeleriyle gelecek üst seviyede yer alırken, finansal
sektörünün Türkiye’deki li- beklentilerini tespit etmek ve bu olgunluğu alt kategoride olup di-
Fder kuruluşlarından Paynet; segmentteki ürün ve hizmet stra- jital olgunluğu üst seviyede olan
ekonominin lokomotifi KOBİ’lerin tejimizi güncellemek açısından şirketlerin oranı yüzde 3,2’de ka-
dijital, finansal, teknolojik altya- çok önemsiyoruz. KOBİ’lerin iş lıyor. Yani dijitalleşen KOBİ’ler fi-
pıları ve gelişim seviyeleriyle ge- hacimlerini büyütmenin ancak di- nansal olarak da güçleniyor.
lecek beklentilerini tespit etmek jital dönüşümle gerçekleşeceğini Yine araştırmada ortaya çıkan
üzere TÜRKONFED ile birlikte düşünüyoruz. Araştırma sadece bir diğer çarpıcı sonuç, pandemi
“KOBİ’lerin Dijital ve Finansal Kar- KOBİ’lerin dijitalleşmesine değil sürecinin KOBİ’lerde dijital dönüşü-
nesi” başlıklı bir araştırma ger- finansal anlamda nasıl bir dönem- mü hem hızlandırması hem de bu
çekleştirdi. Bu araştırmayla KOBİ den geçtiklerine de ışık tutuyor. alanda yapılacak yatırımların önün-
segmentinde teknoloji kullanımı- Araştırmaya katılan KOBİ’lerin de bir engel teşkil etmiş olması.
nın ve dijital yatırımların henüz çok
yüzde 60’a yakınının pandemi dö-
alt seviyede olduğunu gördüklerini
neminde cirolarında ortalama yüz- Dijitalleşme her sektör için
belirten Paynet CEO’su Serkan Çe- de 40’a varan kayıplar yaşadıkları- hem rekabette öne geçmenin
lik, “Bu bizim açımızdan hem ürün
nı görüyoruz. hem hızlanmanın en önemli ara-
ve çözümlerimizi pozisyonlamamız cı olarak görülüyor. Peki tek-
için bir fırsat doğuruyor hem KO- nolojiye yatırım yapan KOBİ’ler
Bİ’lerin bu alandaki farkındalığını hangi nedenlerle dijitale yatırım
artırmak üzere yeni bir strateji or- yapıyor?
taya koymak zorunda olduğumuz Araştırmaya göre 2017-2020
mesajını bizlere veriyor.” diyor. yılları arasında KOBİ’lerin dijital
KOBİ’lerin nakit akışı yönetim- alana yatırım yapma nedenlerinin
lerini ek bir yatırım maliyetine başında yüzde 60,9 ile yeni müşte-
katlanmadan, tek bir anlaşma ri talebini karşılayabilmek geliyor.
ve tek bir platform üzerinden Gelecek üç yıl içinde dijital alana
Paynet hizmet modeliyle dijital- yatırım yapmayı hedefleyen şirket-
leştirebildiklerini ve bunu önü-
lerin ise yüzde 61,8’i COVID-19 sü-
müzdeki dönemde daha sık vur-
recinde dijitalleşmenin öneminin
gulayacaklarını dile getiren Çelik,
artmasını, yüzde 58,2’si yeni müş-
“Yakın zamanda TÜRKONFED ile
teri talebini karşılayabilmeyi, yüz-
birlikte bu farkındalığı artırmak
de 54,6’sı ise rekabette geri kalma
üzere bir etkinlik serisi başlata-
endişesini gerekçe gösteriyor.
cağız. KOBİ’lerin büyüme yolcu-
luklarını desteklemek amacıyla
Teknolojiye yatırım yapan KO-
2021 yılında da dijital dönüşüm
Bİ’lere baktığınızda bu yatırımları
süreçlerine katkı sağlayacak yeni
hangi alanlarda gerçekleştirdiğini
finansal ürün ve çözümlerimizi
görüyorsunuz?
hızla devreye almaya devam ede- Yine araştırmaya göre KO- 2017-2020 yılları arasında tek-
ceğiz.” şeklinde yakın gelecek Bİ’lerin 2021’e dair öngörüleri noloji yatırımı yapan KOBİ oranı
planlarına vurgu yapıyor. kötümser bir tablo çiziyor. 2021’e yüzde 32,4. Bu KOBİ’lerin ger-
Paynet CEO’su Serkan Çelik ile ilişkin olumsuz makroekono- çekleştirdikleri dijital yatırımlar-
gerçekleştirdikleri araştırmayı ve mik beklentilerin giderilmesi da yüzde 59,6 ile internet sitesi,
KOBİ’leri dijital dönüşümlerinde
ve ciro kayıplarındaki telafilerin yüzde 59 ile de şirket donanımları
nasıl destekleyeceklerini konuştuk.
ancak dijital dönüşümle sağla- ilk iki sırada yer alıyor. Teknolojik
nacağını düşünüyoruz. KOBİ’le- altyapı, sosyal medya, siber gü-
Paynet olarak Türk Girişim ve
rin Dijital ve Finansal Karnesi venlik ve bilgi güvenliğine yönelik
İş Dünyası Konfederasyonu (TÜR-
Araştırması’nda dijital olgunluk yatırımlar yüzde 50’nin üzerinde
KONFED) ile “KOBİ’lerin Dijital ve
seviyesi yüksek firmalarda fi- şirket tarafından hayata geçiri-
Finansal Karnesi” başlıklı bir araş-
nansal olgunluk seviyesinin de lirken; e-ticaret, kurumsal kaynak
tırma gerçekleştirdiniz. Öncelikle yüksek olması bu görüşümüzü planlaması (ERP) ve müşteri iliş-
araştırmanın en çarpıcı sonuçlarını
destekliyor. Araştırmaya göre kileri yatırımları (CRM) yüzde 50
paylaşır mısınız?
finansal olgunluk düzeyi üst ortalamasının altında kalıyor. Şir-
Bu araştırmayı KOBİ’lerin diji-
grupta yer alan şirketlerin yüz- ketlerin gelecek üç yıl içinde yatı-
tal, finansal, teknolojik altyapıları
de 47,5’inin dijital olgunluğu da rım yapmayı planladığı alanlarda
0D\ÜV KobiEfor Dijital 5