Page 97 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 97
UZMAN
Dijital Pazarlama Jargonu
aten sürekli olarak art- rektörü atamaktan veya pazarlama
Z makta olan küresel reka- direktörüne bu konuda köklü bir
eğitim aldırmaktan genelde çok
bet, corona krizinin etkisi
ile giderek sadece daha uzaktalar. Şirketlerimizin bir ço-
da fazla artma eğilimine girmemiş ğunda dijital pazarlama konusu
aynı zamanda şekil de değiştirmeye sosyal medyaya çok hakim birkaç
Haluk Ünald› başlamıştır. genç stajyer ile yönetilmeye çalışıl-
haluk@paradigmam.com Küresel ekonominin daralma eğili- maktadır. Bu genç arkadaşlarımız,
mi içine girmesi, lojistik zincirin kı- genelde sosyal medya kullanımı ko-
rılmaları, ülkelerin yapmakta ol- nusunda bilgili ancak dijital pazar-
dukları ithalatlarda daha tutucu lama bütünlüğüne yeteri kadar ha-
davranmaya başlamalarına ilave kim değiller. Bu nedenle, şirketle-
Stratejik olarak pazarlamacılar ürünlerini rin yönetim toplantılarında 1990’la-
pazarlama küresel olarak tanıtmakta yeni rın bilgi işlem terimlerine benzer
şemsiyesi altında problemlerle de karşılaşmaya baş- şekilde dijital pazarlama terimleri
değerlendirilmesi lamışlardır. Bu problemlerin başlı- uçuşmaya başlamıştır. Bu terimler-
caları; müşteri ziyaretlerinin azal-
gereken dijital ması ve uluslararası fuarların en den bazıları, SEO, Google ads rek-
pazarlama, azından bir süre için etkinliklerini lamları, web trafik, PTC, hosting,
bir kurumsal site kaybetmesidir. arama motoru, içerik pazarlama,
hazırlamaktan çok İşte tam bu noktada şirketlerin ha- blog, podcast gibi terimlerdir.
Oysa stratejik pazarlama şemsiyesi
ileri bir kavramdır yatta kalmasını sağlayacak yeni bir altında değerlendirilmesi gereken
ve özellikle tepe kurtarıcı olarak dijital pazarlama, dijital pazarlama, bir kurumsal site
yönetimi için köklü şirket tepe yönetimleri ile pazarla- hazırlamaktan çok ileri bir kavram-
bir eğitim ve ma departmanlarını daha fazla dır ve özellikle tepe yönetimi için
‘zihinsel devrim’ meşgul etmeye başlamıştır. köklü bir eğitim ve ‘zihinsel devrim’
gerektirir. Ancak şahit olmaya başladığımı gerektirir. Şirketin dijital pazarlama
Şirketin dijital üzülerek ifade etmek isterim ki şir- stratejilerinin nasıl oluşturulacağı-
pazarlama ket patron ve tepe yöneticileri küre- na ve nasıl yönetileceğine yönelik
stratejilerinin sel rekabetin yeni ‘savaş alanı’ olan olan bu eğitime ilave olarak, şirket-
dijital pazarlamayı sadece bir inter-
nasıl net sitesi hazırlatmak ve içine ürün- ler dijital pazarlama konusunda
oluşturulacağına lerinizi doldurmak olarak görmek- yetkin bir yönetici atamalı veya pa-
ve nasıl tedir. zarlama direktörlerini bu konuda
yönetileceğine Tam bu noktada şirket patronlarının ayrıntılı bir şekilde eğitmelidir.
yönelik olan bu karşısına bir başka enteresan sorun Daha da ileri giderek, bazı küresel
eğitime ilave çıkmaktadır. Hatırlanacağı gibi, şirketler ‘tepe pazarlama yöneticisi’
olarak, şirketler 1990’lı yıllarda bilgisayarların şir- ile ‘tepe bilişim yöneticisi’ karışı-
dijital pazarlama ketlere yayılmaya başladığı süreçte mından ‘tepe dijital yöneticisi’ adı
konusunda yetkin şirketlerdeki genelde genç bilgisa- altında yeni bir yönetim kurulu üye-
bir yönetici atamalı yarcılarının kendilerine özel bir si görevi üretmişlerdir. Bu yönetim
veya pazarlama mesleki jargonları vardı. Hard disk, kurulu üyesinin görevi; şirketin diji-
direktörlerini bu gigabyte, ROM, RAM ve benzeri kav- tal pazarlama stratejilerinin oluştu-
rulmasında, yönetim kurullarına li-
konuda ayrıntılı bir ramları yeteri kadar içselleştireme- derlik etmektir.
şekilde yen şirket patronları bilgisayar alım Gelmiş olduğumuz noktada artık
ve kullanımlarında ‘belirsizlik’ al-
eğitmelidir. tında karar vermek zorunda kalı- rahatça söyleyebiliriz ki, şirketlerin
yorlardı. ‘hayatta kalması’ için ihtiyaç duy-
Şimdi benzer durumla tekrar karşı dukları dijital pazarlamanın odağın-
karşıyayız. Şirketlerimiz bu aşama- da teknoloji değil, yetişmiş insan
da yetkin bir dijital pazarlama di- gücü vardır!
A€ustos 2020 KobiEfor 97