Page 97 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 97

UZMAN



                                     Dijital Pazarlama Jargonu


                                              aten sürekli olarak art-  rektörü atamaktan veya pazarlama
                                    Z         makta olan küresel reka-  direktörüne bu konuda köklü bir
                                                                        eğitim aldırmaktan genelde çok
                                              bet, corona krizinin etkisi
                                              ile giderek sadece daha   uzaktalar. Şirketlerimizin bir ço-
                                     da fazla artma eğilimine girmemiş  ğunda dijital pazarlama konusu
                                     aynı zamanda şekil de değiştirmeye  sosyal medyaya çok hakim birkaç
           Haluk Ünald›              başlamıştır.                       genç stajyer ile yönetilmeye çalışıl-
           haluk@paradigmam.com      Küresel ekonominin daralma eğili-  maktadır. Bu genç arkadaşlarımız,
                                     mi içine girmesi, lojistik zincirin kı-  genelde sosyal medya kullanımı ko-
                                     rılmaları, ülkelerin yapmakta ol-  nusunda bilgili ancak dijital pazar-
                                     dukları ithalatlarda daha tutucu   lama bütünlüğüne yeteri kadar ha-
                                     davranmaya başlamalarına ilave     kim değiller. Bu nedenle, şirketle-
           Stratejik                 olarak pazarlamacılar ürünlerini   rin yönetim toplantılarında 1990’la-
           pazarlama                 küresel olarak tanıtmakta yeni     rın bilgi işlem terimlerine benzer
           şemsiyesi altında         problemlerle de karşılaşmaya baş-  şekilde dijital pazarlama terimleri
           değerlendirilmesi         lamışlardır. Bu problemlerin başlı-  uçuşmaya başlamıştır. Bu terimler-
                                     caları; müşteri ziyaretlerinin azal-
           gereken dijital           ması ve uluslararası fuarların en  den bazıları, SEO, Google ads rek-
           pazarlama,                azından bir süre için etkinliklerini  lamları, web trafik, PTC, hosting,
           bir kurumsal site         kaybetmesidir.                     arama motoru, içerik pazarlama,
           hazırlamaktan çok         İşte tam bu noktada şirketlerin ha-  blog, podcast gibi terimlerdir.
                                                                        Oysa stratejik pazarlama şemsiyesi
           ileri bir kavramdır       yatta kalmasını sağlayacak yeni bir  altında değerlendirilmesi gereken
           ve özellikle tepe         kurtarıcı olarak dijital pazarlama,  dijital pazarlama, bir kurumsal site
           yönetimi için köklü       şirket tepe yönetimleri ile pazarla-  hazırlamaktan çok ileri bir kavram-
           bir eğitim ve             ma departmanlarını daha fazla      dır ve özellikle tepe yönetimi için
           ‘zihinsel devrim’         meşgul etmeye başlamıştır.         köklü bir eğitim ve ‘zihinsel devrim’
           gerektirir.               Ancak şahit olmaya başladığımı     gerektirir. Şirketin dijital pazarlama
           Şirketin dijital          üzülerek ifade etmek isterim ki şir-  stratejilerinin nasıl oluşturulacağı-
           pazarlama                 ket patron ve tepe yöneticileri küre-  na ve nasıl yönetileceğine yönelik
           stratejilerinin           sel rekabetin yeni ‘savaş alanı’ olan  olan bu eğitime ilave olarak, şirket-
                                     dijital pazarlamayı sadece bir inter-
           nasıl                     net sitesi hazırlatmak ve içine ürün-  ler dijital pazarlama konusunda
           oluşturulacağına          lerinizi doldurmak olarak görmek-  yetkin bir yönetici atamalı veya pa-
           ve nasıl                  tedir.                             zarlama direktörlerini bu konuda
           yönetileceğine            Tam bu noktada şirket patronlarının  ayrıntılı bir şekilde eğitmelidir.
           yönelik olan bu           karşısına bir başka enteresan sorun  Daha da ileri giderek, bazı küresel
           eğitime ilave             çıkmaktadır. Hatırlanacağı gibi,   şirketler ‘tepe pazarlama yöneticisi’
           olarak, şirketler         1990’lı yıllarda bilgisayarların şir-  ile ‘tepe bilişim yöneticisi’ karışı-
           dijital pazarlama         ketlere yayılmaya başladığı süreçte  mından ‘tepe dijital yöneticisi’ adı
           konusunda yetkin          şirketlerdeki genelde genç bilgisa-  altında yeni bir yönetim kurulu üye-
           bir yönetici atamalı      yarcılarının kendilerine özel bir  si görevi üretmişlerdir.  Bu yönetim
           veya pazarlama            mesleki jargonları vardı. Hard disk,  kurulu üyesinin görevi; şirketin diji-
           direktörlerini bu         gigabyte, ROM, RAM ve benzeri kav-  tal pazarlama stratejilerinin oluştu-
                                                                        rulmasında, yönetim kurullarına li-
           konuda ayrıntılı bir      ramları yeteri kadar içselleştireme-  derlik etmektir.
           şekilde                   yen şirket patronları bilgisayar alım  Gelmiş olduğumuz noktada artık
                                     ve kullanımlarında ‘belirsizlik’ al-
           eğitmelidir.              tında karar vermek zorunda kalı-   rahatça söyleyebiliriz ki, şirketlerin
                                     yorlardı.                          ‘hayatta kalması’ için ihtiyaç duy-
                                     Şimdi benzer durumla tekrar karşı  dukları dijital pazarlamanın odağın-
                                     karşıyayız. Şirketlerimiz bu aşama-  da teknoloji değil, yetişmiş insan
                                     da yetkin bir dijital pazarlama di-  gücü vardır!
                                                                                      A€ustos 2020 KobiEfor 97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102